Artikel: Bokus och Bokia slutar sälja böcker om marijuanaodling (flashback.se)
Fjantigt.
Har svårt att förstå hur det ska ses som uppvigling. Att köpa en odlings-guide för cannabis måste förutsätta ett intresse att faktiskt göra det. Så som jag ser det kommer intresset först, sedan kommer ett eventuellt inköp av böcker. Någon som kan förklara för mig hur dessa böckerna ska ses som uppvigling? Finns ju en uppsjö av guider på internet också.
Skulle inte förvåna mig om Harold & Kumar/Cheech & Chong-filmer kommer ses som uppvigling till brott och totalförbjudas inom Sveriges gränser.
Men adlibris tänker inte ta bort dem har jag för mig.
Det är bra omdöme att inte falla för såna här påtryckningar. Vi har ju ändå yttrandefrihet och det vore tokigt om det ska gå in och petas i allt möjligt som kan uppfattas brottsligt. Man måste ju kunna läsa om hur man tillverkar en bomb utan att det ska ses som uppmaning att tillverka en bomb.
Det är ju intressant att Adlibris är de enda som inte tar bort böckerna, med tanke på att de ägs av Bonniers. Slår Bonniers ett slag för yttrandefriheten? Eller är det en del av Bonnierkoncernens uttänkta plan att passivisera de vita massorna i västerlandet? (obs: skämt)
Om man baserar min personlighet utifrån vad jag läser måste jag anses vara någon form av terrorist på många områden.
Allt ifrån att dyrka lås, tillverka knark, knäcka datorsystem, hantera vapen, bygga bomber, döda folk, klottra, sabotera allt möjligt, göra inbrott, vara en ficktjuv och statshatare, tydligen sånt jag håller på med utan vetskap...
Det här är ju skrattretande.
Gick in på Bokia.se och kollade sortimentet. Fanns ett flertal odlingsböcker. Alla har "utgått".
Ska nog köpa en från Adlibris bara för att.