2013-04-10, 10:54
Medlem
Hej

Jag har ett grafikkort som bara har en dvi-port. Och på mitt moderkort sitter det en vga-port.

Hade en skärm med dvi förut och då funkade allt kanonbra. Men har nu bytt till en skärm med bara vga och då går det mindre bra.

När jag går in på t.ex. dota 2 så har jag runt 10fps.
Verkar som att datorn har fått för sig att mitt grafikkort är inaktiverat.

Nån som vet hur man kan lösa detta? Har ingen konverterare och kan inte köpa en heller.

tack på förhand.
Citera
2013-04-10, 11:06
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpzoor
Nån som vet hur man kan lösa detta? Har ingen konverterare och kan inte köpa en heller.
¨

Då kan du inte lösa det. VGA-porten går till en GPU på moderkortet som uppenbarligen inte har samma pulver som ditt vanliga kort.

Så, innan du löst en adapter eller ny skärm så får du gilla läget.
Citera
2013-04-10, 11:08
Medlem
Det är så illa alltså? Då får det vara. Tack för svaret iaf
Citera
2013-04-10, 11:28
Medlem
Sulle82s avatar
Citat:
Det är så illa alltså? Då får det vara. Tack för svaret iaf

Vad har du för moderkort?? skall finnas en teknologi som vissa moderkort har då du kan köra på så sett du har det kopplat men endå använda dig av grafik kortet.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/...-30-lucidlogix
Citera
2013-04-10, 12:27
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulle82
Vad har du för moderkort?? skall finnas en teknologi som vissa moderkort har då du kan köra på så sett du har det kopplat men endå använda dig av grafik kortet.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/...-30-lucidlogix

Det kräver dock att moderkort och processor och grafikkort är anpassat för det. Jag tänker helt enkelt utgå ifrån att så inte är fallet här.
Citera
2013-04-10, 12:46
Medlem
Sulle82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det kräver dock att moderkort och processor och grafikkort är anpassat för det. Jag tänker helt enkelt utgå ifrån att så inte är fallet här.

Hmm.. hur kan du utgå ifrån nått när du inte har någon info angående hårdvaran/varorna han kör på.
Lucidlogix är inte så särskilt nytt heller har funnits ett tag nu och har han tillgång till internet kan han kolla upp det helt enkelt.
Citera
2013-04-10, 12:54
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulle82
Hmm.. hur kan du utgå ifrån nått när du inte har någon info angående hårdvaran/varorna han kör på.

Erfarenhet och sannolikhetsanalys.

Tillexempel har jag aldrig ett ett moderkort med LL-stöd som enbart har en analog videoport.

Alltså extrapolerar jag att det är ett äldre kort och utan LL-stöd.
Citera
2013-04-10, 17:07
Medlem
Citat:

Vaddå kan inte köpa? är du inlåst i en källare eller? Köp en jävla adapter för 30 kr eller vad det kan kosta så har du löst problemet. Oftast när man kopplar in i moderkortet när man har ett grafikkort i så får man ingen bild alls eftersom att det är grafikkortet som är aktiverat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in