2013-04-09, 22:46
Medlem
Fallmans avatar
Hej!

Har haft lite problem med sistone.. Det gäller att datorn, ljud, mus, ALLTING låser sig. Bara bilden(det som visas på skärmen) är kvar annars dör allt ljud och allt.

Vad kan detta bero på?

När jag startar om datorn så funkar den hur bra som helst igen, tills ett par timmar fram eller så kan de ta någon dag.

Kan de bero något på fläktarna tro - att de blir för varmt? Men om jag nu startar om och funkar hur bra som helst.. borde de inte vara varmt sen tidigare och låsa sig igen?
Citera
2013-04-10, 09:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Svårt att säga då ingen specifikation finns med. Är det en bärbar eller stationär dator? Taskiga och gamla drivrutiner?
Citera
2013-04-10, 09:11
Medlem
milliws avatar
händer det ofta? börja absolut med att ominstallera windows, gör på tok för sällan enligt mig.

Kvarstår problemet är det bara att rycka hw i datorn, minnen, hdd eller grafikkort
Citera
2013-04-10, 17:46
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har du provat att vänta ut frysningen?
Väntat en kvart-halvtimme.
Om datorn är ansluten till internet, hjälper det att stänga av anslutningen till internet (Typ stänga av routern, dra ut kontakten i väggen eller USB-porten). i fall det beror på virus eller liknande.
Citera
2013-04-10, 17:54
Medlem
TheBurdens avatar
Kan bero på precis vad som helst.

Har du:

- Gjort en fullständig sökning med virusskyddet?
- Provat att göra en återställning till en tidigare punkt?

Alternativet därefter hade väl varit att göra en backup på personliga filer och sedan ominstallera hela systemet. Om inte ovan nämnda åtgärder ger resultat. Det är vad jag hade provat med för att utesluta mjukvarufel.
Citera
2013-04-10, 19:41
Medlem
Fallmans avatar
Cyrus@ Det är en stationär dator, har fungerat bra i 2 år kanske.. Gamla drivrutiner, kanske de? Var kan jag uppdatera på bästa sätt?

Uppdatera just nu "windows update", samt ska virussöka datorn.

Nej, jag har noll kontakt med internet vad jag vet - loggas ut från spel, skype annat därav tror jag att allt dör.

nästa gång de händer ska jag vänta en halv timme och se...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in