Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-31, 20:20
  #5461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Just nu kör jag

Pass A
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Skivstångsrodd 5x5
Biceps curls 3xAMAP

Pass B
Marklyft 5x5
Militärpress 5x5
Latsdrag 5x10
Triceps extensions 3xAMAP

Kör pass A, vilar en dag, kör pass B, vilar en dag, kör pass A osv...

Med noob gains menar jag att jag fortfarande ser snabb utveckling och kan öka de flesta passen.

Ryggproblemen vet jag inte vad de beror på, men när det kommer är det efter några veckor med (för mig) tungt markande och böjande. Brukar gå över snabbt dock, 1-2 veckor innan det känns bra att böja och marka igen.

Nå, vad tycker du om periodiseringen jag nämnde, är det ett okej upplägg? Hur ofta bör man maxa?

Periodiseringen verkar det inte vara något fel på. Det finns så många sätt att lägga upp den. Maxa bör man aldrig göra, men aldrig fel att maxa om man nu känner att man vågar det. Gå till failure kan du göra en till flera ggr i månaden om det var det du menade.

Det känns som att ditt nuvarande schema fortfarande har stor potential och är behov av en justering. Samtidigt så verkar du inte kunna hitta orsaken till dina skador vilket är lite alarmerande. Kör du varannan dag så känns det ju som du tränar för mycket och vilar för lite. Men det behöver ju inte vara det.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2019-08-31 kl. 20:23.
Citera
2019-08-31, 20:26
  #5462
Medlem
Krångla inte till det. Träningavdelningen på flashback är som cancer. Bara en massa jävla stollar.

Två muskelgruppergrupper per pass. Kör tungt. 3 set per övning. Max 3 övningar. Vila en dag emellan.

Mage kan köras varje pass.

Svårare än så är det inte.
Citera
2019-08-31, 20:32
  #5463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoYouFOOL
Krångla inte till det. Träningavdelningen på flashback är som cancer. Bara en massa jävla stollar.

Två muskelgruppergrupper per pass. Kör tungt. 3 set per övning. Max 3 övningar. Vila en dag emellan.

Mage kan köras varje pass.

Svårare än så är det inte.

Fast vissa har högre mål med träningen och brinner mer än så för att forma sin kropp. Uppmuntra istället dem som går in för träning även om inte du är en av dem.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2019-08-31 kl. 20:34.
Citera
2019-08-31, 20:41
  #5464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Fast vissa har högre mål med träningen och brinner mer än så för att forma sin kropp. Uppmuntra istället dem som går in för träning även om inte du är en av dem.
Lägg av.

Sluta försvara dig och linddberg92 eller vad han kallar sig. Det är du och han som är de värsta okynnesmänniskorna inom träningsforat. Du och han är typ anledningen att man som seriös byggare inte vill posta här.

Det krävs inte mer än vad jag skrev för att bygga seriöst.
Citera
2019-08-31, 20:49
  #5465
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoYouFOOL
Lägg av.

Sluta försvara dig och linddberg92 eller vad han kallar sig. Det är du och han som är de värsta okynnesmänniskorna inom träningsforat. Du och han är typ anledningen att man som seriös byggare inte vill posta här.

Det krävs inte mer än vad jag skrev för att bygga seriöst.

Skyll inte på mig för att inte du skriver här. Jag skulle nästan vilja påstå att du nu sänkte nivån på forumet. Eller du tycker du bidrog?
Citera
2019-08-31, 20:59
  #5466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Skyll inte på mig för att inte du skriver här. Jag skulle nästan vilja påstå att du nu sänkte nivån på forumet. Eller du tycker du bidrog?
Ja. Jag skrev enkelt och konkret vad som krävs för att bygga muskler. Till skillnad i från dig och johnsson92 som bara svamlar och runkar av varandra dag ut och dag in.

Återigen:
Dela upp kroppen på 3 dagar.
2 muskelgrupper per dag.
Kör tungt. Så tungt att du max klarar 3-4set på övning. 6-8reps.
Vila varannan dag.

Mage kan du köra så mycket du vill.

Svårare än så är det inte faktiskt. Det är inte raketforskning detta även om du och johnsson92 vill få det att låta så.
Citera
2019-09-01, 10:03
  #5467
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Periodiseringen verkar det inte vara något fel på. Det finns så många sätt att lägga upp den. Maxa bör man aldrig göra, men aldrig fel att maxa om man nu känner att man vågar det. Gå till failure kan du göra en till flera ggr i månaden om det var det du menade.

Det känns som att ditt nuvarande schema fortfarande har stor potential och är behov av en justering. Samtidigt så verkar du inte kunna hitta orsaken till dina skador vilket är lite alarmerande. Kör du varannan dag så känns det ju som du tränar för mycket och vilar för lite. Men det behöver ju inte vara det.

Jag personligen skulle gärna vilja maxa några gånger per år i alla fall, jag gillar att pressa mig själv så långt det går och kolla mina gränser så jag tar nog risken, haha! Men 3-4 gånger per år kanske. Kanske onödigt eftersom jag inte ska tävla i styrkelyft men vad fan, är man kicktorsk så är man!

I vardagen så är jag ganska pigg, alltid lite sliten men det var jag innan jag började träna också och jämfört med den tiden är jag mycket piggare nu. Egentligen skulle jag vilja träna oftare än jag gör eftersom jag mår så bra av det, men ska hålla mig till detta schema så länge jag får bra resultat.
Citera
2019-09-01, 11:28
  #5468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag personligen skulle gärna vilja maxa några gånger per år i alla fall, jag gillar att pressa mig själv så långt det går och kolla mina gränser så jag tar nog risken, haha! Men 3-4 gånger per år kanske. Kanske onödigt eftersom jag inte ska tävla i styrkelyft men vad fan, är man kicktorsk så är man!

I vardagen så är jag ganska pigg, alltid lite sliten men det var jag innan jag började träna också och jämfört med den tiden är jag mycket piggare nu. Egentligen skulle jag vilja träna oftare än jag gör eftersom jag mår så bra av det, men ska hålla mig till detta schema så länge jag får bra resultat.

Aa, men kör på det. Så länge din kropp klarar att maxa så passa på.
Eftersom du gillar att köra så hårt och gärna oftare så finns det olika rörlighetsprogrsm du kan köra vid sidan av gymmet som kommer bidra till bättre hälsa och prestation. Tex limber 11 från Joe Defranco kör många athleter och du kan testa din form genom att genomföra det en gång. Om är jobbigt eller gör ont så skulle din kropp må bra av att köra det så ofta som möjligt : https://youtu.be/FSSDLDhbacc
En av övningarna säger Defranco har ökat vissa personers prestation i knäböj med upp till 30%.
Citera
2019-09-01, 12:14
  #5469
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Aa, men kör på det. Så länge din kropp klarar att maxa så passa på.
Eftersom du gillar att köra så hårt och gärna oftare så finns det olika rörlighetsprogrsm du kan köra vid sidan av gymmet som kommer bidra till bättre hälsa och prestation. Tex limber 11 från Joe Defranco kör många athleter och du kan testa din form genom att genomföra det en gång. Om är jobbigt eller gör ont så skulle din kropp må bra av att köra det så ofta som möjligt : https://youtu.be/FSSDLDhbacc
En av övningarna säger Defranco har ökat vissa personers prestation i knäböj med upp till 30%.

Tusen tack för tipset, behöver helt klart jobba lite på rörligheten måste jag erkänna så efter duschen och lunchen ska jag kolla in det där och se till att få in det som en daglig rutin!
Citera
2019-09-01, 16:16
  #5470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tusen tack för tipset, behöver helt klart jobba lite på rörligheten måste jag erkänna så efter duschen och lunchen ska jag kolla in det där och se till att få in det som en daglig rutin!

Det är underskattat och jag vet inte varför det skrivs så lite om det bland dem som tränar. Jag försöker köra det varje dag, men det det blir inte varje dag. Det är skönt att vara helt fri ibland också.
Citera
2019-09-03, 22:42
  #5471
Medlem
Hjälp mig med ett träningsschema med detta redskap.

Jag har en sån att träna med, jag vill få maximal resultat. https://www.amazon.de/Ultrasport-mul...up%2Caps%2C167
På en dag kan jag göra följande hemma utspridd på en dag.
Tanken är att jag ska käka sjukt mycket, specielt protein kanske 200-300g/ dag.

200 armhävningar (triceps,biceps,bröst)
100 dips (triceps, bröst)
80 pull ups (biceps)
100 benlyft (mage)
50 chins (rygg)
Sen ska jag givetvis progressivt öka min vikt med en vikt väst.

https://www.youtube.com/watch?v=eGo4IYlbE5g

Sen så kör jag med som squats och diverse ben övningar.

Kan någon hjälpa mig med ett bra schema för optimal resultat med dessa förutsättningar? Hur biff kan jag bli?
__________________
Senast redigerad av Cryptoking 2019-09-03 kl. 22:47.
Citera
2019-09-04, 06:30
  #5472
Medlem
Hej!

Kul att du vill komma igång.

Du räknar med en oerhörd volym ifall du ska få med allt det där på en dag.

Mitt förslag är att du kör tre set av samtliga övningar till failure varannan dag. Dagarna mellan behöver du lägga in benträning.

Exempelvis knäböj, utfall, jägarvila, tåhävningar etc.

Ang kosten: Lägg dig på 500kcal mer än du förbrukar totalt på en dag och ät 2g protein per kilo kroppsvikt. 2-300g kommer bara leda till hälsoproblem.

Hur ”biff” du kan bli kan ingen svara på men om du är helt färsk på styrketräning så kommer det bli markant skillnad. Förutsatt att du är konsekvent, tränar ordentligt, sköter kost & återhämtning.

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback