2013-04-10, 14:19
Medlem
Casualjockes avatar
Du är i en tuff sits, du har bara två alternativ. Antingen undviker du att ta upp ämnet med din sambos far, eller så gör du det och riskerar att hamna i en trist situation med din sambo. Jag tycker du skall kräva dina pengar omedelbart. Om de inte går med på detta tar du kontakt med facket samt en advokat.

Lycka till!
Citera
2013-04-10, 14:20
Medlem
Du har blivit analknullad av din sambos pappa. Du ligger ju redan i konflikt.
Kräv dina pengar.
Citera
2013-04-10, 18:19
Medlem
bigbossjonass avatar
Jag kollade upp det åt dig TS och det är 65% av lägsta fullbetalds lönen som jag tror ligger på 136 kr och 65% av det är 81 kronor så du har inte blivit rövknullad
Citera
2013-04-10, 19:14
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
NEJ! Det är inte enkelt. För att kunna få dig förstå detta är det de facto T EX SÅ att det är olika timlöner för likartade byggnadsarbetare i olika städer etc.....

Däremot tror jag du har rätt i att TS:s byggföretag nog inte mäter. Anledningen är sannolikt att de inte har råd med det.
Sa jag att alla har 171 kr i timmen? Det var ett exempel. Men jag kanske skulle skriva två exempel en på 163 kr i timmen och en på 187 kr i timmen så du verkligen förstår.

Lönen är oftast snittet +/- nån krona på stora företag. Skuttarna kan inte jämföra med byggjättarnas timlöner.
Citera
2013-04-10, 19:17
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Känns skönt att du är här och har koll på läget.

Vad var fel på det jag skrev?
Citera
2013-04-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbossjonas
Jag kollade upp det åt dig TS och det är 65% av lägsta fullbetalds lönen som jag tror ligger på 136 kr och 65% av det är 81 kronor så du har inte blivit rövknullad

Men där jag jobbar så har den som har lägst lön ( som är fullbetald ) 160 kr i timman, Vilket skulle vara 104 för min del. Om man räknar på fördelningstal 0,65
Citera
2013-04-10, 19:48
Medlem
eilahtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr00lle
Men där jag jobbar så har den som har lägst lön ( som är fullbetald ) 160 kr i timman, Vilket skulle vara 104 för min del. Om man räknar på fördelningstal 0,65

Har du snackat med dom än?
Citera
2013-04-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eilahtan
Har du snackat med dom än?

Ja det har jag, i går. Han sa att han skulle ringa byggnads och prata med dom, han såg väldigt fundersam ut. Tror inte han har ring än dock. För jag har inte hört något idag heller. Ska vänta en dag till innan jag påminner han. Han blev dock inte arg eller så
Citera
2013-04-10, 21:50
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Hade jag ansett att jag fått fel lön i ett år (vilket knappast kommer att hända) så hade jag bara gått till ansvarig person och tagit mig ett samtal med denna.

Blir det någon form av val mellan pengarna och jobbet om du påtalar felet så är det ändå inget seriöst företag.
Citera
2013-04-10, 22:59
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr00lle

Aa fast du räknar som så att lägsta fullbetald enligt kollektivavtalet och sen de 65% tyvär
Citera
2013-04-11, 00:09
Medlem
Du har fått ut din lärlingslön varje månad, semesterersättningen kommer sås den med. På dina lönebesked kan du se all info om skattetabell, hur mkt som läggs på vad osv.

Det är när man har timanställning man får ut semestern med lönen varje månad.

Anledningen till att gubben blev fundersam är nog för att han trodde att du hade en okej lön, vilket du har haft.

Men uppdatera gärna med hur det gick.
Citera
2013-04-11, 00:45
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
Va det mest sjuka ja läst på länge. Knullad av sin tjejs pappa. Lmfao

Varför sa du till facket va firmans namn var? Är du helt efterbliven eller? Nu kan han du snacka med där göra en anmälan och du får sparken.

OnT: Säg som det är till hennes pappa. -" Du är skyldig mig 48k, ja ska ha dom nu "
Får du inte dom så anmäl honom för grovt bedrägeri.

Sen kan det faktiskt vara så ochså efter som dom flest är totalt efterblivna att din chef av ren okunskap satte den lönen du har nu pga att han inte visste bättre.
Förstår om det är svårt eftersom du sätter på hans dotter regelbundet. Men ja har mycket mycket svårt att se att du nånsin kommer få dina cash utan en tvistemålsrättegång.

Du är ju dum i huvudet..
Troligt att facket går och gör något stort av det utan att prata med TS
Troligt att TS får sparken om facket pratar med dem.
Troligt att det är grovt bedrägeri
Troligt att TS kan komma med den attityden och tro sig kunna få en krona då.
Troligt att du stavar också som "ochså"

TS, lyssna inte på idioten ovan.

Gör följande, kontrollera siffrorna med facket IGEN, många säger olika här i tråden, för en dialog med facket och prata även med din arbetsgivare.
För en BRA och TREVLIG dialog, någon kanske har gjort fel - eller så kanske du är felinformerad, ingen ska hängas för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in