2013-04-08, 16:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har sen många år tillbaka haft problem med kronisk hunger, periodvis åt det mer extrema hållet och total avsaknad av mättnadskänslor.
Tagit upp detta med vårdcentral som inte gjorde ett skit, 5-6 dietister kan inte förklara varför det är så, psykologer kan inte hitta några psykiska orsaker till det så de klassa det som ett fysiskt problem, träffa en endokrinolog idag som inte verkade kunna ett förbannat skit om ens endokrinologiska ting...

Som en dag förra veckan, åt 5ggr men lik förbannat så knorrade magen från det jag gick upp till det jag somnade och va sådär otrevligt hungrig hela tiden.

Vad kan göra en person onormalt till extremt hungrig och att mättnadskänslor helt uteblir?
/Arne.Anka
Citera
2013-04-08, 17:33
Medlem
Raventears avatar
Det är inte rastlöshet då?
Jag har också perioder när jag är konstant hungrig, men hungern släpper så fort jag aktiverar mig tillräckligt.
Citera
2013-04-09, 04:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Rastlöshet är inte orsaken.
Citera
2015-01-22, 15:45
Medlem
iluminateconfirmeds avatar
Bumpar den här tråden istället för att starta en ny.

Känner ungefär som du fast inte lika extremt. Jag är varken hungrig eller mätt men är alltid sugen på mat. Jag tänker varje dag att jag borde äta sunt med tanke på att jag inte tränar men brukar ju bli att man fuskar.

Vart såhär hela livet att man käkar sötsaker utan att bry sig, typ 3-4 år sen börja jag tänka på att jag borde äta nyttigare. Har funkat några månader men råkar man få i sig nån sötsak så faller man tillbaks.

Nån som har nått tips för hur man ska tänka på annat än hunger eller dämpa matsuget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in