2026-02-23, 12:50
Medlem
ThatsZlimpos avatar
Ingen som har filmerna om Jeppe?
"Morgonfixen" och "Jeppe är död" av Janne Mattsson.
Citera
2026-02-23, 18:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatsZlimpo

Janne Mattson Dog 2003 endast 63 år gammal.

Citat:
Janne Mattsson gjorde flera dokumentärfilmer bland andra "AP Nyman alkoholist", "Morgonfixen" och "Jeppe är död" om en heroinists vardag, om cannabis skadeverkningar i "Pot Safari" och som nämnts "Upprättelsen" om behandlingskollektivet Hassela. Men hans verksamhetsfält var brett. Han höll föreläsningar på skolor, skrev faktaskrifter, reportage och böcker. Tillsammans med Kent Lindahl gav han år 2000 ut boken "Exit" om en avhoppad nazists väg tillbaka till samhället. Och i fjol boken "Gåtan Quick", om Thomas Quicks liv och en massmördares bakgrun

https://www.dn.se/arkiv/familj/janne-mattsson-kampade-hart-for-en-restriktiv-narkotikapolitik/

Filmerna borde väl finnas på AV-centraler som lånar ut filmer till skolan samt filmarkiv osv. KB kanske har dom.
Hans filmer verkar vara rätt bortglömda, den där om den avhoppade nazisten skulle jag vilja se.
Citera
2026-02-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongos
Bump bump bump! Var i hela friden håller alla feta FB-researchers hus månntro?

Sen kanske admin kunde vara så schyrre att ändra trådnamnet till "Jeppe är död"? Jag skrev fel.

MVH kongos

Testa fråga chatgpt om filmen?
Citera
2026-02-23, 20:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThatsZlimpo

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Janne Mattson Dog 2003 endast 63 år gammal.

https://www.dn.se/arkiv/familj/janne-mattsson-kampade-hart-for-en-restriktiv-narkotikapolitik/

Filmerna borde väl finnas på AV-centraler som lånar ut filmer till skolan samt filmarkiv osv. KB kanske har dom.
Hans filmer verkar vara rätt bortglömda, den där om den avhoppade nazisten skulle jag vilja se.

Är det de filmerna när en kille intervjuas och silar heroin. Det jag minns är att han sa att reportern kunde ta en sil typ, för viruset dog i gamla sprutor eller så

fick se den i högstadiet
Citera
2026-02-24, 09:38
Medlem
ThatsZlimpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Är det de filmerna när en kille intervjuas och silar heroin. Det jag minns är att han sa att reportern kunde ta en sil typ, för viruset dog i gamla sprutor eller så

fick se den i högstadiet

Ja precis, det är "Morgonfixen".
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här