2013-04-08, 09:28
Medlem
kongoss avatar
Hej Flashback

Jag fick se två dokumentärer på högstadiet som handlade om en snubbe - Joppe - som gick på horse. Han hade klivit på tåget på en resa i Thailand. Han såg ut som Robert Plant om jag inte missminner mig. I den första fick man se honom skjuta, i den andra hade han plockat ner skylten. Den hette "Joppe är död". Minns ej vad den första hette. Har försökt hitta på dokumentärerna men får bara upp "Rädda Joppe - död eller levande". Är normalt en hyfsad researcher men tydligen ej i detta fall. Någon som vet något?

Med vänlig hälsning kongos
Citera
2013-04-08, 10:27
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongos
Hej Flashback

Jag fick se två dokumentärer på högstadiet som handlade om en snubbe - Joppe - som gick på horse. Han hade klivit på tåget på en resa i Thailand. Han såg ut som Robert Plant om jag inte missminner mig. I den första fick man se honom skjuta, i den andra hade han plockat ner skylten. Den hette "Joppe är död". Minns ej vad den första hette. Har försökt hitta på dokumentärerna men får bara upp "Rädda Joppe - död eller levande". Är normalt en hyfsad researcher men tydligen ej i detta fall. Någon som vet något?

Med vänlig hälsning kongos

https://www.flashback.org/sp15706910

Du kankse kan finna lite matnyttig information i det inlägget!
Lycka till med sökandet
Citera
2013-04-08, 10:45
Medlem
kongoss avatar
Tack! Tror dock att jag har kört fast. Får väl blada till något bibliotek, de har ju oftast lite dokumentärer som samlar damm på någon hylla.
Citera
2013-04-08, 14:37
Medlem
wpctds avatar
Morgonfixen och jeppe är död
http://webbsok.mikromarc.se/Mikromarc3/Web/detail.aspx?Id=14513&Unit=6465&db=can
Citera
2013-04-08, 14:44
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wpctd
Morgonfixen och jeppe är död
http://webbsok.mikromarc.se/Mikromarc3/Web/detail.aspx?Id=14513&Unit=6465&db=can

Aha! Var det Jeppe han hette, tack för hjälpen!
Citera
2013-04-08, 15:29
Medlem
Någon som har länk till filmen?
Citera
2013-04-08, 15:41
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Någon som har länk till filmen?

Skulle också vilja ha tag på det. Har letat en stund men utan resultat.
Citera
2013-04-08, 16:20
Medlem
Douche-chills avatar
Är det den där filmen där en kvinnlig intervjuare, med gnälligt välmenande socionom-röst, stör en horsare när han njuter som mest av horse-ruset, vilket resulterar att han lackar ur?

–Jeppe? Jeppe är du ok?
–Käften fan! du pajjar ruset

Var en sådan scen i en anti-drog-dokumentär vi såg i gymnasiet i varje fall.
Citera
2013-04-08, 16:24
Medlem
kongoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Är det den där filmen där en kvinnlig intervjuare, med gnälligt välmenande socionom-röst, stör en horsare när han njuter som mest av horse-ruset, vilket resulterar att han lackar ur?

–Jeppe? Jeppe är du ok?

Haha. Inte sett filmerna på 15 år ungefär, och bara vid ett tillfälle. Men det kan nog stämma!
Citera
2013-04-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill

–Jeppe? Jeppe är du ok?

Åh, den såg jag i högstadiet för ca 10 år sedan. Om någon vet var jag kan få tag på den så skulle jag bli glad!!

Edit: Kan ha varit gymnasiet också. Men man hade väl inte så mycket drogundervisning i gymnasiet va?
Senast redigerad av taugenichts 2013-04-08 kl. 16:40.
Citera
2013-04-08, 16:53
Medlem
Krickerts avatar
Någon som har filmen och kan rippa?
Citera
2013-04-10, 15:02
Medlem
Krickerts avatar
Bump.
Någon?
Citera