2013-04-07, 22:32
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMono
Du är ju född helt bakom flötet. det är en stor skillnad mellan fulsnygg och snygg. Din var bara jävligt ful. Sexvalp ÄR och har ALLTID varit otroligt talangfull och nyskapande när det kommer till att pieca, teckna, tagga. En av stockholms legender. Finns inga regler för hur graffiti ska se ut.
Kan inte kommentera hans teckningar eller pieces, men jag tycker hans tags är talanglösa. Jag säger inte att det är dåligt eftersom jag tycker allt klotter är bra klotter men jag förstår inte folk som säger att valpen har talang
Citera
2013-04-07, 23:26
Medlem
Vad är grejen? Att folk kör olika stilar är väl bara positivt?

Du ser ju på piecen om den är bra eller inte även om den är "fulsnygg". När en duktig målare kör den stilen blir det oftast fett, när en keff målare kör den så är den oftast keff. F-ups, Hps, Hej, Mofo, Fame har målare som kör den stilen, och det finns väl ingen som säger att dom är toys och inte kan måla?
Citera
2013-04-07, 23:29
Medlem
PepsiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paylen

Du ser ju på piecen om den är bra eller inte även om den är "fulsnygg". När en duktig målare kör den stilen blir det oftast fett, när en keff målare kör den så är den oftast keff. F-ups, Hps, Hej, Mofo, Fame har målare som kör den stilen, och det finns väl ingen som säger att dom är toys och inte kan måla?
F.Ups, Hej och Fame drar inte fulsnygga (fula) tags som sexvalp gör.

Klicka här för att se en tag gjord av sexvalp
Senast redigerad av PepsiMannen 2013-04-07 kl. 23:32.
Citera
2013-04-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepsiMannen
F.Ups, Hej och Fame drar inte fula tags som sexvalp gör.

Klicka här för att se en tag gjord av sexvalp

Beror på vem i crewet som gör tagen, kolla på Solen i Fame t.ex. Sen heter ju tråden "Om fulsnygga tags och pieces"
Citera
2013-04-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyckatillarn
Ha.ha.ha. bra där.

Du och alla andra som försöker smutskasta den "fulsnygga" stilen är endast trögtänkta Graffitibusar som står helt utan konstnärliga ambitioner och kreativt tänkande.

Försöker inte smutskasta den fulsnygga stilen på något sätt.
Hyser stor respekt för dom som sysslar med den och behärskar den.

Ett exempel på en målare med fulsnygg stil som jag respekterar är Växer. Hans tags kräver enligt mig en stor skopa kreativitet då det han vrider och vänder bokstäver på sitt egna sätt. Han går/gick utanför mallarna för hur en korrekt bokstav ska vara utförd.

Att kalla Sexvalps bokstäver för bra bara för att han lägger lägger till en flärp här och där är idioti.
Citera
2013-04-08, 00:15
Medlem
Jag tycker Sexvalp är rolig. För 10 år sen gjorde han väggar med figurer i olika färger och former. Idag springer han runt på söder med en liten silverpenna och skriver Sexvalp Nutid Guzz på folks portar.
Citera
2013-04-08, 00:23
Medlem
Men en hans syns och upprör! Det är väl det som är poängen med graffiti.
Citera
2013-04-08, 04:16
Medlem
jagluktarketchups avatar
http://www.tagsandthrows.com/wp-content/uploads/TagsAndThrowsSexvalp037-477x357.jpg
http://www.tagsandthrows.com/wp-content/uploads/TagsAndThrowsSexvalp032-477x357.jpg

nej, det är inte snyggt och ligger knappt någon stil i det heller. mina tags såg ut sådär när jag började. kan väl ge respekt för att han syns, men inte mer än så.

en tag ska ha stil, helt enkelt en snyggare och mer advancerad stil av latinska bokstäver, som gör det svårare att läsa t.ex.

har aldrig gillat fulsnyggt, känns mest som folk har det som en ursäkt för att forsätta lägga skit.
Citera
2013-04-08, 09:01
Medlem
MrMonos avatar
Fyfaaaan vad trångsynta folk är.
Citera
2013-04-08, 10:23
Bannlyst
Den enda jag kan säga om den "ful-snygga stilen" är att den är som gjord för folk som helt enkelt är för lata att göra något "seriöst" eller med andra ord något dom inte klarar av.
Citera
2013-04-08, 10:33
Medlem
Snirklarna som det länkades till och upplystes om kan man lätt backtracka till sena 60-talet och mitten av 70-talet i New York. Att det rör sig om någon slags rebirth kan jag se som något positivt men att personen som diskuterades skall få motta ryggdunkar för att på något sätt vara utvecklaren av just det är fel - och för att vara ärlig är det det intrycket man får när man läser tråden.
Citera
2013-04-08, 11:41
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paylen

Tycker det är bra att det körs, är bara nyfiken på vad folk gillar med dessa "stilar" som min farsa skulle kunna dra i sömnen utan att öva?

Det här t.ex.:
http://distilleryimage2.s3.amazonaws.com/3d4bac449d2311e29c6622000a1f9e4a_7.jpg
http://distilleryimage1.s3.amazonaws.com/3316ed5091fd11e28e8322000a1f9686_7.jpg

Vad är bra med dessa, enligt dig och ni andra som gillar stilen - FÖRUTOM att det körs mycket?
Senast redigerad av blackie_lawless 2013-04-08 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in