Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-07, 14:51
  #1
Medlem
TheBoots avatar
Särskilt när jag dricker vin, ibland starksprit så får jag en olustig känsla som är lite svårförklarlig, men det är som en svag långdragen stickande och svidande känsla i käkbenet ute i kinden precis där under- och överkäken förbinder sig.

Någon som känner igen sig eller vet vad det kan bero på? Får det inte av öl, och cider har jag får det av någon enstaka gång men vanligtvis inte.
2013-04-07, 14:53
  #2
Avstängd
kontakta läkare?
2013-04-07, 14:55
  #3
Medlem
Eftersom du inte får det av annan alkohol så ligger problemet antagligen i spriten/vinet. Antagligen att det är en koncentrerad mängd sprit som gör att det sticker till. Kan vara så att du har något sår i munnen? Eller hur länge har det varit såhär? Kom det nyligen?
2013-04-07, 16:57
  #4
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
kontakta läkare?

Eftersom det inte rör sig om någon vidare smärta utan mest ett irritationsmoment så känner jag inte att det är nödvändigt.
__________________
Senast redigerad av TheBoot 2013-04-07 kl. 17:01.
2013-04-07, 16:59
  #5
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xennah
Eftersom du inte får det av annan alkohol så ligger problemet antagligen i spriten/vinet. Antagligen att det är en koncentrerad mängd sprit som gör att det sticker till. Kan vara så att du har något sår i munnen? Eller hur länge har det varit såhär? Kom det nyligen?

Ja jag har spekulerat i det. Men det är konstigt isåfall att det i princip alltid händer med vin, men mer sällan med starksprit. Det har varit så så länge jag kan minnas. Nej, inga sår. Det är mer i käkbenet/käkmusklerna det känns.
2013-04-07, 17:45
  #6
Moderator
vfs avatar
https://www.flashback.org/t495405 /Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback