2013-04-07, 13:14
Medlem
Hur gör man en fejk sms biljett?

Tack ha en bra dag
Citera
2013-04-07, 13:30
Medlem
Vanefilmandes avatar
Beror på vilken kommun du bor i och mig veterligen så går det inte längre, iaf inte lika enkelt som när jag "var" ung.
Citera
2013-04-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanefilmande
Beror på vilken kommun du bor i och mig veterligen så går det inte längre, iaf inte lika enkelt som när jag "var" ung.
Skåne
Citera
2013-04-07, 15:49
Medlem
Det är jättelätt, du skickar först en vanlig smsbiljett så att du har en mall. Sedan lägger du till ditt eget nummer som en kontakt, fast du ändrar kontaktnamnet till numret som man får smsbiljetter ifrån. Sedan kopierar du den vanliga smsbiljettmallen, klistrar in i meddelanderutan, ändrar datum och tid, och skickar till dig själv. Du får tillbaka smset inom någon sekund och tar bort föregående sms. Nu har du en fejk smsbiljett som funkar på 100% av alla busschaufförer om du gör det rätt och till och med vissa kontrollanter. MVH
Citera
2013-04-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philipkantola
Det är jättelätt, du skickar först en vanlig smsbiljett så att du har en mall. Sedan lägger du till ditt eget nummer som en kontakt, fast du ändrar kontaktnamnet till numret som man får smsbiljetter ifrån. Sedan kopierar du den vanliga smsbiljettmallen, klistrar in i meddelanderutan, ändrar datum och tid, och skickar till dig själv. Du får tillbaka smset inom någon sekund och tar bort föregående sms. Nu har du en fejk smsbiljett som funkar på 100% av alla busschaufförer om du gör det rätt och till och med vissa kontrollanter. MVH

Tack så mycket !
Citera
2013-04-07, 16:01
Medlem
Citat:
Det är väl inte helt sant. Vet inte vilka kommuner ni bor i men jag antar att de överallt har koder på slutet liknande "1405p05nda..." etc. Det är de symbolerna busschaufförerna kontrollerar. Bara här om dagen såg jag en stackars unge åka dit för falsk biljett. Han hade jävla tur att bli tillsagd av busschauffören och inte av några kontrollanter för han slapp därifrån genom att helt enkelt gå av bussen. Vet inte vad böterna ligger på annars men det är nog inte kul att få en sådan bot.
Citera
2013-04-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Det är väl inte helt sant. Vet inte vilka kommuner ni bor i men jag antar att de överallt har koder på slutet liknande "1405p05nda..." etc. Det är de symbolerna busschaufförerna kontrollerar.

Här i Borås iaf så kollar de sista raden vilken börjar på 1405(tiden smset skickades)och en bokstav, tex a, för månaden A= januari B = februari etc, det är det enda man behöver ändra här iaf
Citera
2013-04-14, 17:16
Medlem
Citat:
Här i Borås iaf så kollar de sista raden vilken börjar på 1405(tiden smset skickades)och en bokstav, tex a, för månaden A= januari B = februari etc, det är det enda man behöver ändra här iaf
fan, hade totalt missat att du svarat. har nu kollat efter ordentligt och det stämmer även här nere i Skåne. förmodligen är systemet detsamma överallt!
Citera
2013-05-25, 09:40
Bannlyst
Alltså planka bara. Kontrollanterna har ingen rött att hålla fast i dig( tag i dig ) så det du kan göra är att säga förlåt jag ska gå av på nästa station.
Citera
2013-05-27, 14:36
Medlem
0jonz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle265
Alltså planka bara. Kontrollanterna har ingen rött att hålla fast i dig( tag i dig ) så det du kan göra är att säga förlåt jag ska gå av på nästa station.
Du verkar ha missat många fall då kontrollanter faktiskt tagit tag i personer och hållit fast de, bötat och i vissa fall blivit bortförda av polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in