• 1
  • 2
2013-04-06, 22:56
Medlem
vad gör man? kan jag ha missat nån medicin? vad får ni andra som prövat flera mediciner utan bra resultat?

är desperat, orkar inte mer.
Citera
2013-04-06, 23:01
Medlem
Mellanbarnets avatar
Ska ru ha en stänkare

Skoja
OnT: Berätta lite mer, vad tar du för mediciner just nu? Varför funkar dom inte? Va har du för diagnos?
Citera
2013-04-06, 23:07
Medlem
Cubalibre77s avatar
Jag har själv testat en del olika mediciner, ingenting hjälpte....bara massa kassa biverkningar. Så nu är jag bara. Har nog accepterat att det skall vara såhär för mig. Orkar inte bry mig längre.

Life sucks and then you die!
Citera
2013-04-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanbarnet
Ska ru ha en stänkare

Skoja
OnT: Berätta lite mer, vad tar du för mediciner just nu? Varför funkar dom inte? Va har du för diagnos?

bipolär 2. just nu äter jag lamictal, lyrica, seroquel, stesolid och stilnoct. måste dock sluta med några av medicinerna inför inläggning och ect på måndag. stesolid och stilnoct funkar men övriga mediciner funkar inte alls.
Citera
2013-04-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Jag har själv testat en del olika mediciner, ingenting hjälpte....bara massa kassa biverkningar. Så nu är jag bara. Har nog accepterat att det skall vara såhär för mig. Orkar inte bry mig längre.

Life sucks and then you die!

ja men jag är självmordsbenägen och det är tydligen inte ok att ta livet av sig så jag blir inlagd på måndag. har familj så jag kan inte ta livet av mig även om det är vad jag skulle vilja.
Citera
2013-04-06, 23:30
Medlem
Cubalibre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
ja men jag är självmordsbenägen och det är tydligen inte ok att ta livet av sig så jag blir inlagd på måndag. har familj så jag kan inte ta livet av mig även om det är vad jag skulle vilja.

Hade du velat ta livet av dig så hade du redan vart död. Jag vet inte hur många gånger jag själv har skrivit att jag verkligen vill dö, och att jag hoppas att jag får dö snart o.s.v Men jag vill inte dö. Det finns bra bitar i livet också, även om dom negativa bitarna tynger ner än så att man nästan ibland känner att man bara vill försvinna.
Citera
2013-04-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Hade du velat ta livet av dig så hade du redan vart död. Jag vet inte hur många gånger jag själv har skrivit att jag verkligen vill dö, och att jag hoppas att jag får dö snart o.s.v Men jag vill inte dö. Det finns bra bitar i livet också, även om dom negativa bitarna tynger ner än så att man nästan ibland känner att man bara vill försvinna.

jag har försökt två gånger men det slutade bara med sjukhus och tvångsinläggning. självklart finns det bra saker, min familj är det bästa jag har. men jag litar inte på mig själv längre när det gäller att hålla mig vid liv och min läkare håller med och därför blir jag inlagd. men det är ju så hopplöst, det är svårt att skada sig själv när man är inlåst men det är så otroligt jobbigt att bara vara där och sen om inläggningen inte hjälper känns det helt kört. jag orkar verkligen inte mer.
Citera
2013-04-06, 23:42
Medlem
kanske är värt att pröva litium igen? tycker att man mest hör om litium och lamictal, finns det nån som får nån annan stämningsstabiliserande medicin?
Citera
2013-04-07, 00:08
Medlem
usch vad deprimerande att ingen har nåt förslag. känns hopplöst.
Citera
2013-04-07, 00:13
Medlem
okok1s avatar
Har du provat ändra din livsstil? Träning? Meditation? KBT ska tydligen vara bra. Prova och se om det hjälper.
Citera
2013-04-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har du provat ändra din livsstil? Träning? Meditation? KBT ska tydligen vara bra. Prova och se om det hjälper.

har börjat gå på gym, går i terapi med kognitiv inriktning. meditation har jag inte prövat, kanske ska kolla upp det.
Citera
2013-04-07, 00:26
Medlem
Kanske har missat det men vad har du för diagnos/problem?
Jag har ångest och depression och har blivit bättre på kombon buspiron, fluoxetin och lamictal.. Provat en del annat men detta fungerar bäst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in