• 1
  • 2
2013-04-06, 22:46
Medlem
theoones avatar
Hallå. Jag tror jag är besatt av Lady Gaga. Lyssnar till hennes musik dagarna i ända, varje vaken timma i princip, då jag inte jobbar.

Jag twittrar om Lady Gaga, ja skriver om Lady Gaga, jag är inne på littlemonsters.com, jag vill prata om Lady Gaga. Min dröm är att ha kompisar som är lika galna som mig så ja kan prata om henne i flera timmar med dom.

Problemet är att jag inte kan sluta, det går inte, jag kan inte sluta lyssna på musiken, sluta skriva, sluta önska saker, sluta vilja ha vänner som älskar henne så mycket som jag gör. Jag känner mig depig över att jag inte har någon att prata med henne om......

Ja, vad ska man säga, nån som har något smart o säga?
Citera
2013-04-06, 22:56
Medlem
Mitt råd är att sluta lyssna på henne och sluta prata och skriva om henne så kommer du nog på fötter igen
Citera
2013-04-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bearslip
Mitt råd är att sluta lyssna på henne och sluta prata och skriva om henne så kommer du nog på fötter igen

Alltså är du icke läskunnig eller något. Svaret på det du skrev finns i TS inlägg. Hen har försökt sluta men att det inte går. Annars hade den inte ens startat en tråd.
Citera
2013-04-06, 23:06
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Lite hederlig Freudiansk terapi skulle nog hjälpa. Detta kan verkligen inte vara hälsosamt för dig som social varelse!
Citera
2013-04-06, 23:13
Bannlyst
Inget fel att fascineras av en artist men du tar nog ditt Gaga-intresse på för stort allvar, har du inga andra intressen och behov än Gaga?

Är detta intresse en flykt undan dina personliga problem på nåt sätt? Har du kanske några förträngda problem som du behöver bearbeta?
Citera
2013-04-06, 23:21
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoestensHaerskare.
Inget fel att fascineras av en artist men du tar nog ditt Gaga-intresse på för stort allvar, har du inga andra intressen och behov än Gaga?

Är detta intresse en flykt undan dina personliga problem på nåt sätt? Har du kanske några förträngda problem som du behöver bearbeta?

Alltså det känns knappt så, som sagt så blir jag typ besviken eller jag kan känna mig nedstämd över at ingen vill prata om henne, o säger någon något dåligt så....ja då tar det hus i helvete.

Jag försköer lyssna på annat och tänka på annat, men....inget är så bra som det hon gör i mina ögon.

Hmm, bra synpunkt, har aldrig tänkt så förut, men det kan säkerligen stämma att det ligger något sådant tillsammans med dessa tankar.
Citera
2013-04-06, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Hmm, bra synpunkt, har aldrig tänkt så förut, men det kan säkerligen stämma att det ligger något sådant tillsammans med dessa tankar.
Du kanske har ett extremt stort behov att fly in i Lady Gagas glamorösa drömvärld för att du inte vill/orkar hantera vissa aspekter av ditt eget liv, förträngda problem alltså...

Om du börjar bearbeta dessa personliga problem så kanske ditt Gaga-intresse krymper ner till lagom stort istället för helt extremt stort?
Citera
2013-04-07, 11:23
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera
2013-04-09, 16:26
En på mitt jobb, eller jobb o jobb, sysselsättning är också besatt av Lady Gaga. Hon lyssnar, sjunger o målar av henne.
Citera
2013-04-09, 16:55
Medlem
General-Thugs avatar
Jag kan bara säga att du har blivit hjärntvättad tyvärr, har du viljan så kan du sluta ingen kan tvinga dig.
Citera
2013-07-09, 16:07
Medlem
Jag är också besatt av Lady Gaga! Men jag tror att du har haft tanken om att du har blivit psykisk störd, på grund av att du är så pass beroende av henne. Du har för dig att det är negativt att vara besatt av en kändis, men om du bara tänker att det är positivt, att det bara inspirerar dig mer, och att dom flesta Lady Gaga fans är beroende av henne (på grund av att hon är så pass fascinerande och mäktigt, stor m.m) så ser du att det inte är så farligt. Om jag inte har fel, så har du frågat dig själv varför du är så besatt av Lady GaGa, vilket senare har medfört dig till djupa tankar, tankar som har har fått dig till att tro att du har blivit konstig.

Få ut det positiva med det, än det negativa!
Get ready for Artpop
Citera
2013-09-12, 21:54
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Hallå. Jag tror jag är besatt av Lady Gaga. Lyssnar till hennes musik dagarna i ända, varje vaken timma i princip, då jag inte jobbar.

Jag twittrar om Lady Gaga, ja skriver om Lady Gaga, jag är inne på littlemonsters.com, jag vill prata om Lady Gaga. Min dröm är att ha kompisar som är lika galna som mig så ja kan prata om henne i flera timmar med dom.

Problemet är att jag inte kan sluta, det går inte, jag kan inte sluta lyssna på musiken, sluta skriva, sluta önska saker, sluta vilja ha vänner som älskar henne så mycket som jag gör. Jag känner mig depig över att jag inte har någon att prata med henne om......

Ja, vad ska man säga, nån som har något smart o säga?
oroa dig inte. om några år kommer du att garva åt minnet att du var gaga fan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in