2013-04-07, 20:27
Medlem
Moixas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJesuz
Det gör det ju? med texten menar att vi lever i en varelse så som bakterier kan leva i oss.
Vårt Big Bang är en en varelses befruktnings-period.

Någon får gärna flytta tråden isf.

Jaha, men hur uppstod denna varelse då?
Citera
2013-04-08, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moixa
Jaha, men hur uppstod denna varelse då?

komigen, jag vet inte hur vår värld skapades och jag ska veta hur varelsens värld skapades?
kanske på samma sätt? jag vet inte.
Senast redigerad av BlackJesuz 2013-04-08 kl. 01:23.
Citera
2013-04-08, 01:02
Medlem
Onaskligs avatar
Trådnamnet bör snarare vara "En rolig tanke om vilket syfte vårt universum egentligen har" eller något dylikt.
Att försöka förklara alltings uppkomst genom logik är människans förnekande av att existensen egentligen inte har något större syfte, utan att enbart är just en blott existens.

Ergo, för att förklara alltings uppkomst så måste man börja med minst ett overifierat antagande, och därmed så skiljer man sig egentligen inte särskilt mycket från en bibelsvingande.... bibelsvingare?

Fundera istället på vad du kan göra för att påskynda processen att bli upplyst, be it by becoming buddhist, vetenskapare eller något annat tänkbart kul
Citera
2013-04-08, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onasklig
Fundera istället på vad du kan göra för att påskynda processen att bli upplyst, be it by becoming buddhist, vetenskapare eller något annat tänkbart kul

Hur menar du då att en upplyst människa ser ut?
Citera
2013-04-08, 01:32
Medlem
Måste poängtera att jag självklart inte på fullaste allvar menar att det har gått till på det här sättet.
Jag bara gled iväg, som man ibland brukar göra
Citera
2013-04-08, 01:41
Medlem
Onaskligs avatar
Citat:
Hur menar du då att en upplyst människa ser ut?
Tror inte upplysta människor har ett säreget utseende.
Är själv fast i funderingen hur jag ska gå tillväga för att uppfylla de sista två raderna jag skrev
Citera
2013-04-08, 12:15
Citat:
Men hur skapades allting då? Liksom hur kan inget + inget skapa ett enormt universum? (kanske inte är precis så dom har lagt upp teorin, men ni förstår hur jag tänker)

Nej det är inte så "dom" lagt upp teorin, och nej jag förstår inte hur du tänker.

Ingenting kan inte skapa någonting, det faller ju på sin egna uppställning. Anser man något annat så måste man först förklara hur man tolkar "ingenting".

I min värld är ingenting, frånvaron av någonting. Finns det en annan definition?
Senast redigerad av se_där... 2013-04-08 kl. 12:18.
Citera
2013-04-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
I min värld är ingenting, frånvaron av någonting. Finns det en annan definition?

Ifall du definierar ingenting med frånvaron av något, så betyder det att det en gång måste ha funnits någonting där, men som sedan har försvunnit.

En annan definition kan vara att det aldrig har funnits något från början och där med finns det inget att sakna.
Citera
2013-04-08, 14:19
Bannlyst
Citat:
Vad är då de eviga formerna som sinnena i din mening imiterar?
Sinnena eller det kroppsliga hos människan imiterar och strävar efter att realisera den mänskliga formen. Om man vill lära känna den mänskliga formen finns yogan.

Men det är som sagt en form; själens form kan givetvis ocksa undersökas, men det har jag tyvärr ingen erfarenhet av och känner inte till metoden da Aristoteles Om själen är fullständigt förstörd av "tiden" ( orkar inte förklara allt ). Jag känner bara till triangelns form och i viss man manniskans form.

Jag rekommenderar alltsa studier i triangelns form, da man kan föreställa sig den; det är svarare med människans form som man inte kan föreställa sig eftersom den är sa vanställd i den materiella skepnaden, aven den av tiden - eller är det av materialismen eller är det kanske t o m p g a läkekonsten?

Triangeln är mycket givande: börja med triangulära rörelser; ga enligt geometriska mönster; tänk geometriskt; häpnadsväckande resultat; metafysiska resultat. Triangeln maste sägas utgöra en slags metafysikens port.
Senast redigerad av Tinman 2013-04-08 kl. 14:24.
Citera
2013-04-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Sinnena eller den kroppsliga människan imiterar och strävar efter att realisera den mänskliga formen. Om man vill lära känna den mänskliga formen finns yogan.

Men det är som sagt en form; själens form kan givetvis ocksa undersökas, men det har jag tyvärr ingen erfarenhet av och känner inte till metoden da Aristoteles Om själen är fullständigt förstörd av "tiden" ( orkar inte förklara allt ). Jag känner bara till triangelns form och i viss man manniskans form.

Jag rekommenderar alltsa studier i triangelns form, da man kan föreställa sig den; det är svarare med människans form som man inte kan föreställa sig eftersom den är sa vanställd i den materiella skepnaden, aven den av tiden - eller är det materialismen eller är det kanske t o m p g a läkekonsten.

Triangeln är mycket givande: börja med triangulära rörelser; ga enligt geometriska mönster; tänk geometriskt; häpnadsväckande resultat; metafysiska resultat. Triangeln maste sägas utgöra en slags metafysikens port.

Sjukt tacksam att du delar med dig av detta!

Detta ska utan tvekan kollas upp och studeras!
Citera
2013-04-08, 15:20
Citat:
Ifall du definierar ingenting med frånvaron av något, så betyder det att det en gång måste ha funnits någonting där, men som sedan har försvunnit.
Nej det betyder det inte...

Citat:
En annan definition kan vara att det aldrig har funnits något från början och där med finns det inget att sakna.

Troll.
Citera
2013-04-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nej det betyder det inte...

Hur definierar du annars "frånvaro" men "inget" ifall det inte en gång har funnits något som sedan har försvunnit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in