• 1
  • 2
2013-04-06, 13:07
Medlem
Jag har varken varit i Oslo eller Helsingfors tidigare, men nu hade jag tnkt beska ngon av dessa tv nordiska huvudstder under kanske 2-3 dagar denna sommar. Jag r fortfarande ganska kluven ver vilken stad jag skall bestmma mig fr. Ni som har varit bde stderna, vilken skulle ni vlja?

Fr min del lutar det en aning t Helsingfors, pga. Sveaborg. Jag skulle dock grna vilja hra vad ni FB:are tycker.
Citera
2013-04-06, 13:23
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Beror helt p vad du r ute efter. Bde Oslo och H:fors r trevliga stder och om jag personligen skulle vlja skulle det nog bli Helsingfors. Pga vnner, Sveaborg, ett sprk som jag kan(finska) och s har jag ftt knslan av att Helsingfors r roligare. Fast vad vet jag, var senast i Oslo fr tv r sedan med min farsa ngra dagar och det var skoj men jag har aldrig utforskat stan p samma stt som jag gjort med Helsingfors.
Citera
2013-04-06, 13:46
Medlem
cagivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Jag har varken varit i Oslo eller Helsingfors tidigare, men nu hade jag tnkt beska ngon av dessa tv nordiska huvudstder under kanske 2-3 dagar denna sommar. Jag r fortfarande ganska kluven ver vilken stad jag skall bestmma mig fr. Ni som har varit bde stderna, vilken skulle ni vlja?

Fr min del lutar det en aning t Helsingfors, pga. Sveaborg. Jag skulle dock grna vilja hra vad ni FB:are tycker.
Du r vlkommen till vran hufvudstad, Helsingfors!
Citera
2013-04-06, 14:35
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Norge r frnare!
Citera
2013-04-06, 15:47
Medlem
remixutoheavens avatar
Varfr inte beska bda stderna ifall nu inte ekonomin sviker i sommar? Jag sjlv skulle rekommendera Oslo eftersom jag tycker om staden bttre, du frstr sprket lttare och massa annat. Men det r upp till dig. Det spelar ocks ganska stor roll vad du r sugen p att gra dr tex g p museum eller bara strosa omkring och ta en fika.
Citera
2013-04-06, 15:54
Medlem
Havremopedens avatar
Jag skulle definitivt rekommendera Helsingfors, lite annorlunda r det n stockholm mste jag nd sga.. vet inte nu Oslo d det var ett tag sen jag va dr men det beror vl p vad du vill gra under vistelsen?
Citera
2013-04-06, 16:06
Bannlyst
I mitt tycke s finns det bara ett alternativ Helsingfors s klart.
Citera
2013-04-06, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
I mitt tycke s finns det bara ett alternativ Helsingfors s klart.
Att sedan mnga finskor r jvligt snygga r ju bara en bonus.
Citera
2013-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Varfr inte beska bda stderna ifall nu inte ekonomin sviker i sommar?
Fr att jag varken har tid eller pengar till det.
Citat:
Jag sjlv skulle rekommendera Oslo eftersom jag tycker om staden bttre, du frstr sprket lttare och massa annat. Men det r upp till dig. Det spelar ocks ganska stor roll vad du r sugen p att gra dr tex g p museum eller bara strosa omkring och ta en fika.
Nej, fikapauser intresserar mig inte srskilt mycket. Det jag r ute efter r en stad med mycket som lockar den historiskt intresserade och fin arkitektur samt trevligt landskap. Ett bra krogliv r ocks positivt.
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Jag skulle definitivt rekommendera Helsingfors, lite annorlunda r det n stockholm mste jag nd sga.. vet inte nu Oslo d det var ett tag sen jag va dr men det beror vl p vad du vill gra under vistelsen?
Se ovan.
Citera
2013-04-06, 18:08
Medlem
Vackert Helsingfors: http://m.youtube.com/#/watch?v=P_--J...%3DP_--JTGqN9w
Citera
2013-04-06, 18:12
Medlem
Anon2s avatar
Helsingfors.
Citera
2013-04-06, 20:53
Medlem
Jag skulle sga Helsingfors har varit mycket dr, men hr ven varit i Oslo. Frdelen med Helsingfors r att det r billigare och finns en hel del att gra beroende p vad du r intresserad. Det finns saker att gra i Oslo ocks, men mycket r dyrt dr. Kr p Helsingfors, du kommer inte bli besviken. Det som ngon ppekade tidigare finska tjejer i Helsingfors r vldigt snygga.

edit: Vad vill du gra i Helsingfors?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in