2014-01-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipadjongler
SVT gjorde ett reportage, Dömd på förhand, som visades våren -94 och blev fällt på samtliga punkter i granskningsnämnden hösten -94. Tråden innehåller såväl granskningsnämndens beslut och en transkription av programmet.

Glömde att länka till tråden "Dömd på förhand": https://www.flashback.org/t324601
Citera
2014-01-14, 20:53
Medlem
Läste igår på nätet om en tjej som erbjuder 3 stallplatser hos JJ. Hon skall under våren flytta ut till Skå Ridcenter och har förmodligen blivit itutat av JJ att ta en "paketlösning" och finansiera sitt boende med att hyra ut stallplatser. Hon kommer få svårt att få tag i hyresgäster. Stackars tjej, det kommer bli en dyr erfarenhet!
Citera
2014-01-14, 22:36
Medlem
Sheldonseniors avatar
[quote=ipadjongler|45014572]Hör upp J*rry J*hn! Vi håller med dig, din historia måste ut! Det finns såå mycket att berätta så det är bra att du inte är rädd att träda fram

Undrar om hanär släkt med den eminente musikern Tompa Jahn...
Citera
2014-01-15, 03:25
Medlem
Har träffat alla i dennes familj och inte inte sett nåt.. Så utåt har det sett bra ut.. Men tror det bara är en fasad. Hade jag vetad så kanske jag hade agerat och sagt vissa saker. Hans barn är mkt snälla och har dom fart illa ut så hoppas jag dom mår bättre. Har han gjort allt detta så hoppas jag han ruttnar i helvetet. Men han behöver vård.. Personligen så har jag en gott öga till han har aldrig sett han arg eller annat. Bara lite full och glad. Med det sker ju en massa saker som man inte ser åxå. Nej fyyfan på dig!
Citera
2014-01-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruntefia
Läste igår på nätet om en tjej som erbjuder 3 stallplatser hos JJ. Hon skall under våren flytta ut till Skå Ridcenter och har förmodligen blivit itutat av JJ att ta en "paketlösning" och finansiera sitt boende med att hyra ut stallplatser. Hon kommer få svårt att få tag i hyresgäster. Stackars tjej, det kommer bli en dyr erfarenhet!

Ser ut som att tjejen backat. JJ har nämligen den 15/1 lagt ut följande annons på Hästnet.

"Vill du ha en egen hästverksamhet med tillgång till bostad precis bredvid stallet? Nu finns möjligheten att få hyra en av våra populära stugor tillsammans med boxplatser. Vi söker nu en ordningsam och seriös hyresgäst som vill hyra en lite stuga på ca. 20 kvm, med eget pentry och badrum samt ett upprustat stall med 3 boxar. På gården finns tillgång till ridhus, utomhusbanor, hoppbannor, fina ridvägar och även tillgång till bete och vinterhagar. Efterfrågan på stallplatser har varit stor, då vi har goda bussförbindelser, och ligger endast ca. 2 mil utanför centrala Stockholm. Ev. kan anställning per timme erbjudas på ridskolan som praktikant/stallskötare/ instruktör. Ring vid intresse till tel. 070 660 99 90".

Hahaha "efterfrågan har varit stor"....säkert JJ utlovar tillgång till ridbanor, vilka då? Den som finns har hästarna som sin hage och är dessutom full med hö-silage balar....ehh. Åsså "tillgång trill ridhus" jojo, men vilka tider då, inga vettiga tider iaf. Sedan till löftet om "underbar ridterräng" tja, rid på Skogbyvägen och Enlundavägen, och möjligen skogen mellan Eneby och golfbanan, men den skogen är minst sagt minimal. Nä, efterfrågan är nog snarare minimal, skulle tro att JJ kommer få jobba hårt på att lura ngn till att hyra.
Citera
2014-01-30, 19:16
Medlem
Hoppas karln blir dömd nu. Har själv sett mycket av eländet på nära håll och dessvärre är det som går att läsa här bara en bråkdel. Skönt att höra att tjejen som skulle bosätta sig där dragit sig ur.
Citera
2014-02-02, 21:29
Medlem
kvasthildurs avatar
http://www.tidningenridsport.se/Nyhe...or-misshandel/
Citera
2014-02-15, 07:14
Medlem
Vet inte om det blev friande, det är iaf ganska besviket idag bland de iblandade som anmält.
Citera
2014-02-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipadjongler
Här kommer delar av FUPen från våren *2012 gällande bl a olaga hot och misshandel. Dessa dokument innehåller förhören med barnen och är skakande läsning med bl a en tortyrliknande misshandel (razzeltass gjorde tidigare ett inlägg om denna händelse). Dessutom en begår J*rry J*hn något som jag bedömer som människorov och övergrepp i rättssak (benämns som "grov fridskränkning" i protokollet) genom att föra bort dotter 2 mot sin vilja (se sid 75 och 81). Dock så har åklagaren, på oklara grunder, valt att inte ta upp detta i sitt åtal.

*J*rry J*hn är en mästare i att förhala och obstruera rättsprocesser! Det är en skandal i sig att åtal med minderåriga involverade tillåts dra ut på så här i tiden. (sambon polisanmälde JJ mars 2012)

http://www.fildirekt.se/dl/1378512308.pdf

Har du kanske målnumret från tingsrätten?
Citera
2014-02-15, 20:06
Medlem
Efter att ha läst delar av FUPen kan jag inte låta bli att fråga var döttrarnas mamma egentligen funnits i döttrarnas liv. Nog hade de flesta mammor reagerat våldsamt mot att flickornas pappa sov ensam med em och dessutom naken.... Känns som ett klassiskt exempel på att veta men inte vilja se!
Citera
2014-02-16, 19:40
Medlem
Hörde ryktesvägen att han enbart dömdes till dagsböter för olaga hot och inget för allt det andra...man blir matt. Vissa kan bete sig precis hur som helst och inget händer, inte klokt. För övrigt undrar jag också hur man som mor kan se på år ut och år in när ens barn blir misshandlade och utsatta för det ena övergreppet efter det andra. Det normala är väl att en mor skyddar sina barn och går inte det, då tar man barnen och flyr...
Citera
2014-02-17, 12:28
Medlem
Vad är det som säger att inte JJ även misshandlat mamman, psykiskt och/eller fysiskt? Personer av hans typ är hemskt duktiga på att bryta ner sin partner mentalt och få dem att känna sig totalt värdelösa och handlingsförlamade. Finns nog många detaljer i detta vidriga fall som inga utomstående känner till.

Hoppas barnen och mamman kan få ett mycket bättre liv nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in