Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-15, 19:14
Medlem
MirreSs avatar
Intressant och skrämmande läsning. Den där Jerry Jahn verkar vara ett riktigt svin
Citera
2013-09-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Någon som vet varför huvudförhandlingen är framflyttad?

Enligt åklagaren så flyttades huvudförhandlingen fram pga av en begäran från JJs ombud om ytterligare förhör. Begäran lämnades in så sent att domaren inte hade ngt val än att senarelägga huvudförhandlingen. Ett slugt förfarande från JJs sida då han har haft många månader på sig med att framställa dylika krav. Vill minnas att samma taktik tillämpades även vid rättegången -91.
Citera
2013-09-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipadjongler

Vem är då JJs front? "Stallchefen" som hon tituleras heter T*ve Sv*rdh (TS). TS är idag en ung kvinna i dryga 20års åldern och har ridit på Skå Ridcenter sedan barnsben. Genom att TS låter sig manipuleras av JJ med falska vittnesmål gör hon sig skyldig till ett grovt brott. Därmed, även om TS är ett offer för JJ, så måste hon ut i dagsljuset. Det finns flera stalltjejer i JJs inre krets som alla bidrar till att hålla upp en trevlig och tillmötesgående fasad, i regi av JJ. De som under åren ändå genomskådat JJ och valt att kliva av blir baktalade, hotade och utfrysta av sina gamla vänner. Skrämda helt enkelt. Om ngn av er läser detta så tveka inte att dela med er av vad ni vet. Det kan vara räddningen för nästa tilltänkta offer.

Hörde lite skvaller om att JJ har haft ihop det med T*ve Sv*rdh!! Snacket sa även att JJ någon av tjejerna på smällen. Ere nån som vet mer?
Citera
2013-09-25, 00:18
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettran
kan du länka till det "andra" forumet?
tråden på familjeliv togs bort
Citera
2013-09-29, 13:09
Medlem
Missmepleases avatar
Har han blivit åtalad ännu?
Citera
2013-12-14, 01:20
Medlem
Är tyvärr inte förvånad över det jag läser. Då jag flyttade ut på Färingsö i slutet av 90-talet gick skvallret redan då om JJ, att ridcentret från början varit hans exs men i samband med separationen så tog han över det. Därefter måste han ha träffat A ganska kort tid efteråt.
Har träffat JJ några gånger & man får väldigt obehagliga vibbar av honom. Övertrevlig är en bra beskrivning, småslemmig ett annat bra epitet och hans moppefärder på ön överförfriskad är allmänt kända i grannskapet. Vet att hans hästar varit föremål för kontroll förut men jag som icke-hästkännare har alltid tyckt att de sett bra ut & de har verkligen stora hagar att vara i. Hur personalen har det vet jag inget om alls.

Undrade många ggr vad hans numera exsambo A såg i honom. Tragiskt att hon & barnen lever skyddade nu men om allt jag nu läst stämmer så förstår jag varför.
Citera
2014-01-09, 21:26
Medlem
Nytt datum för rättegång: 27-29 Januari. Plats: Solna Tingsrätt. Mål nr: B2711-12. JJ's tidigare advokat (Mikael Fredblad) är ersatt av Ulrika Borg, ngt ytterligare byte kommer inte bli aktuellt låter rådman Örjan Härneskog meddela.
Citera
2014-01-12, 15:00
Medlem
Nedan följer den planering som gällde för rättegången i december -13 men som blev senarelagd nu till januari -14. Sannolikt gäller planeringen då inget annat meddelats.

Dag 1
· 9–11. Yrkanden, inställning (åtalet + skadeståndstalan) samt sakframställningar (åklagaren, Fredblad och Björklund; avsikten är inte att J*rry J*hn ska hålla en ”egen” sakframställning)
· Ca 11–lunch. Målsägandeförhör F*edrik J*hn (åtalspunkt 1)
· 13–14. Målsägandeförhör J*sephine J*hn VIDEO-förhör (åtalspunkt 2)
· 14–16 ca. Förhör med A*na B*hlin (åtalspunkterna 1–4)

Dag 2
· 9–11. Vittnena M*cael B*örk, S*sanna B*örk och I*ger C*rnestedt (åtalspunkt 3; 40 min per person). OBS, alltså före förhöret med J*rry J*hn!
· Ca 11–resten av dagen. Förhör med J*rry J*hn (åtalspunkt 1–4)
· Slut senast kl. 15

Dag 3
· 9–11 ca. Vittnena P*r J*nsson och M*ria H*raldsen (åtalspunkt 1, 2 och generellt; 40 min per person), M*lin H*mmars (åtalspunkt 3; 30 min) och M*j-B*itt S*lander (åtalspunkt 4; 30 min).
· Personalia + slutanföranden (åklagaren, Björklund och Fredblad).
· Slut före kl. 15
Citera
2014-01-12, 18:03
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:
Våldtäktsdomen mot Jerry Jahn 1991

Kriminalhistoria --> Aktuella brott och kriminalfall

/Moderator
Citera
2014-01-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missmeplease
Vart har du hört detta ifrån? Ingen källa man kan kolla upp?
Var det någon elev som regelbundet red på ridskolan eller någon som bara var där under läger?

Det finns källor på detta, anmälaren hade ridit endast en termin och råkade ut för två incidenter. Dels en J*rry J*hn klassiker, flickan följer med i bilen till hagarna lite längre bort från stallområdet och blir utsatt för närmanden sommaren 2012. Januari 2013 är det värre, mycket värre! Jag återkommer med lite fakta inom kort!
Citera
2014-01-12, 22:39
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Sökte på "Jerry Jahn" i Retrivers tidningsdatabas. Märkligt få träffar på denne brottsling, i alla fall där han namnges.
Får däremot mängder med träffar avseende tävlingsresultat där någon tjej "rider på ponnyn Jerry Jahn". Någon har tydligen namngett en ponny efter honom - sjukt.
Det enda jag hittade på Jerry är att det 1995-04-24 ska ha sänts ett TV-program på TV3 med följande innehåll:

"TV3 1995-04-24 20.00 Sista upplagan
I kväll: Ridläraren Jerry Jahn som dömts för sexuella övergrepp sökte i februari
resning för andra gången. Men några veckor senare fick polisen in två nya
anmälningar. För första gången väljer Jerry Jahn och flera av flickorna att
träda fram."

Skulle vara intressant att få tillgång till det..
Citera
2014-01-13, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Sökte på "Jerry Jahn" i Retrivers tidningsdatabas. Märkligt få träffar på denne brottsling, i alla fall där han namnges.
Får däremot mängder med träffar avseende tävlingsresultat där någon tjej "rider på ponnyn Jerry Jahn". Någon har tydligen namngett en ponny efter honom - sjukt.
Det enda jag hittade på Jerry är att det 1995-04-24 ska ha sänts ett TV-program på TV3 med följande innehåll:

"TV3 1995-04-24 20.00 Sista upplagan
I kväll: Ridläraren Jerry Jahn som dömts för sexuella övergrepp sökte i februari
resning för andra gången. Men några veckor senare fick polisen in två nya
anmälningar. För första gången väljer Jerry Jahn och flera av flickorna att
träda fram."

Skulle vara intressant att få tillgång till det..

SVT gjorde ett reportage, Dömd på förhand, som visades våren -94 och blev fällt på samtliga punkter i granskningsnämnden hösten -94. Tråden innehåller såväl granskningsnämndens beslut och en transkription av programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in