Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Slöddret jag talar om är knarkarna. Hur du får det till rasism är obegripligt eller är ni knarkare en egen ras?
Förtal och uppvigling? Var ser du det nånstans? Kanske dags för dig att slå upp en ordbok.
Polisen hjälper dig ute på gator och torg. Bl.a. genom att rensa bort slöddret, pundarna, knarkarna, kalla det vad du vill. Dom borde ha en stor eloge för sitt tunga arbete som dom ändå oförtrutet orkar fortsätta med. En enda människa räddad från knarket är värt besväret.
Först och främst måste jag undra om du är det största trollet på det här forumet. Jag har sett dina "antiknark" poster lite här och där. Du låter som om du visste vad du snackar om och att det skulle vara något slags fakta baserat. Men det är bara halvtaskiga fraser som "knarkarna", "pundarna" och "slöddret". När man kastar namn sådär om en speciell grupp människor så gör man det för att andra människor ska börja tycka illa om den "sortens" människor. Det är uppvigling i min bok.
Att kalla en missbrukare/brukare av droger för slödder är förtal. Slödder är ett epitet som visar att någon är mindre värd än någon annan. Att kalla någon för något som någon inte är, är att förtala denna någon.
Nä det finns inte mycket poliser ute på gator och torg. Om du inte råka bo i någon finare stadsdel eller en vacker liten rik kommun någonstans. Att dom ska ha en stor eloge är helt klart. Dom är jätteduktiga och gör allt dom kan med dom medel dom har, det är inte deras fel att lagarna är helt förkastliga. Roligt att du helt plötsligt börjar använda ordet människa i slutet när du pratar om att "rädda" någon. Vad är det dom ska räddas ifrån? Vill dom bli "räddade"? Vad blir dom "räddade" till?
Edit: Rasism för mig är inte detsamma som för dig. För mig finns det inga raser förutom hundar, katter, människor, elefanter. Att försöka sätta stämplar på människor för att sen kunna peka på dessa människor och beskylla dom för än det ena än det andra är typiskt rasistiskt beteende. Får jag fråga om du är Sverige Demokrat? Du behöver alls inte svara jag bara undrar.