2013-04-06, 05:19
Medlem
IngemarHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Förkastligt rent ut sagt, vilken risk man tar med att köra 120 i bostadsområden, och hur mycket tid och skattepengar man lägger ner för att ta fast EN person, som i slutändan bara förlorar på det hela. Att polisen beskriver det som ett spel gör det bara ännu sjukare, även om jag antar att han själv tror att det han gör i sin helhet gör gott.

Att dom sen hittade några gram rökmix och en leksakspistol... skrattretande.

att peka fingret och skratta åt svenska polisen är det enda man kan göra, dom är fegisar som siktar vapen mot huvudet på folk som har röka på sig.

oj en softairgun med ammuniton haha !! men låt oss införa licens på soft airguns och dess plastkulor som knappt kan skada en banan.

kommer ihåg när man var ungdom[15-16], hade lite grönt på mig och så kommer 3 civila som på

denna filmen och vill gå igenom mina fickor för att nån skådespelare dom hade hyrt spelade pundare och jag gick förbi honom

han gjorde misslyckade bakåtvolter och lekte pundare, så polisen ville alltså gå igenom mina fickor för

dom "trodde" att jag köpte knark från honom, fastän jag undvikte honom.

jag sa t.o.m till de civila att jag undvikte "pundaren" som gick förbi. dom frågade om dom fick visitera
mig, jag samtyckte då inte till visitering och sa att jag hade bråttom hem.

då sa dom att jag verkade vara nervös och hotade mig med urinprov på polisstationen.

måste säga att jag var halvbäng och såg jävligt trött ut just då [torsk] så dom blev inte så glada att jag misstyckte till visitering och dom gick igenom mina fickor ändå

jag kunde ju inte göra nåt, vilket gör mig arg ännu idag. hade runt 1.5-2 gram grönt i fickan. så tog dom mig till polisstationen för urinprov vilket gjorde dom glada som om dom haffat största boven i landet.

hoppas dom kan sova gott om nätterna.

torska för ringa, inga böter eller så, men blev nästan avstängd från skolan jag gick på.

hatar folk som säger att dom bara gör sitt jobb, för det gör dom inte. dom är FEGISAR.
Senast redigerad av IngemarHansson 2013-04-06 kl. 05:23.
Citera
2013-04-06, 09:05
Medlem
ia015s avatar
Det vore riktigt roligt om man kunde göra detta på dom allra flesta snutar som stannar en

http://www.youtube.com/watch?v=7gcQDuv_Kb0

OnT: Japp! Att få tag på en liten sketen hög med spice och en leksakspistol verkar vara värt att riskera andra personers liv genom att köra som en idiot över farthinder och övergångsställen i ett sådant bebyggt område, och "spela spel" med andra människor

Jag hoppas verkligen att även hjärntvättade svenssons som ser detta klipp, inser att prioriteringarna i detta fall(lär vara såhär alltför ofta) är sjukt av polisen! Dom skämmer ut sig och visar hur ett prioriterande rättssamhälle inte ska vara - detta är Sverige det.
Citera
2013-04-06, 10:18
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarHansson
att peka fingret och skratta åt svenska polisen är det enda man kan göra, dom är fegisar som siktar vapen mot huvudet på folk som har röka på sig.

oj en softairgun med ammuniton haha !! men låt oss införa licens på soft airguns och dess plastkulor som knappt kan skada en banan.

kommer ihåg när man var ungdom[15-16], hade lite grönt på mig och så kommer 3 civila som på

denna filmen och vill gå igenom mina fickor för att nån skådespelare dom hade hyrt spelade pundare och jag gick förbi honom

han gjorde misslyckade bakåtvolter och lekte pundare, så polisen ville alltså gå igenom mina fickor för

dom "trodde" att jag köpte knark från honom, fastän jag undvikte honom.

jag sa t.o.m till de civila att jag undvikte "pundaren" som gick förbi. dom frågade om dom fick visitera
mig, jag samtyckte då inte till visitering och sa att jag hade bråttom hem.

då sa dom att jag verkade vara nervös och hotade mig med urinprov på polisstationen.

måste säga att jag var halvbäng och såg jävligt trött ut just då [torsk] så dom blev inte så glada att jag misstyckte till visitering och dom gick igenom mina fickor ändå

jag kunde ju inte göra nåt, vilket gör mig arg ännu idag. hade runt 1.5-2 gram grönt i fickan. så tog dom mig till polisstationen för urinprov vilket gjorde dom glada som om dom haffat största boven i landet.

hoppas dom kan sova gott om nätterna.

torska för ringa, inga böter eller så, men blev nästan avstängd från skolan jag gick på.

hatar folk som säger att dom bara gör sitt jobb, för det gör dom inte. dom är FEGISAR.

Tycker du att 15 åringar ska springa runt och röka weed?
Citera
2013-04-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poptarts101
Tycker du att 15 åringar ska springa runt och röka weed?
Tycker du att det där är ett vettigt beteende mot en 15åring av polisen? Ljuga och hota?
Citera
2013-04-06, 11:07
Medlem
Poptarts101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aelgborje
Tycker du att det där är ett vettigt beteende mot en 15åring av polisen? Ljuga och hota?

Att "hota" med provtagning är inte så farligt enligt mig, nej. De letade antagligen efter tecken på nervositet etc.
Citera
2013-04-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.24norrbotten.se/default.aspx#category=7152489&date=latest&clip=758 3132&startTime=0m0s

Kan ses ovan. Är detta bra användning av skattepengar? Är det rätt av polsien att låta media vara med när man griper en ung man?

Ja självklart är det rätt. Vi har ju redan RoadWars och Cops som exempel på andra grova brottslingar som blir tagna framför en kamera.
DOCK ska tilläggas att denne unge man bara blivit gripen, inte dömd. Så han är ju än så länge inte skyldig till något enligt lag och därför ser jag ingen fara med detta
Citera
2013-04-06, 11:41
Medlem
mulkens avatar
Kan vi bekräfta att det här inte är ett uttag från Aina 112?
Citera
2013-04-06, 12:59
Medlem
erkfans avatar
Gillar i slutet, hur dom vill påpeka att han har en soft air gun med AMMUNITION. Vilket jäkla skämt.
Citera
2013-04-06, 13:10
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulken
Kan vi bekräfta att det här inte är ett uttag från Aina 112?

Tror dom skulle påpeka det någonstans. Ser inget som tyder på att det är från Aina 112(förutom gripandet och agerandet i övrigt - det är som om det vore ett skämt). Men som du sa, en riktig bekräftelse skulle vara intressant vilket fall som.

Citat:
Ursprungligen postat av erkfan
Gillar i slutet, hur dom vill påpeka att han har en soft air gun med AMMUNITION. Vilket jäkla skämt.

Det skulle låta ännu roligare om dom sa "plastkulor" ist för ammunition. Eller t.o.m bättre; att han hade en leksakspistol laddad med KNALLPULVER
Citera
2013-04-06, 16:52
Medlem
DeMo_Ds avatar
Inte OK... Varför går dem inte på dealers?
Citera
2013-04-06, 17:07
Medlem
Finitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMo_D
Inte OK... Varför går dem inte på dealers?

Deras logik är att gå på köparna, så att köparna inte skall våga handla. Då dör ju hela knarkmarknaden!
Citera
2013-04-06, 17:16
Medlem
tradgardsmastares avatar
Komedi.

Att föraren kör som en galning och ser ut som en brukare gjorde det roligare. Tumringen är pricken över i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in