Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Värsta jag har hört! Min katt blev 18 år gammal och var fullt frisk tills dess. Man ska absolut inte avliva en katt bara för att den har något lite problem! Man får ta sitt ansvar och kolla upp det ordentligt, sen när man vet med säkerhet vad det är, så får man lösa det på bästa sätt. Avlivning är sista utvägen!
Det värsta du hört att man tar bort en hund/katt när den blir så gammal att den inte kan funka som en katt/hund ska funka? Jag tycker enbart det visar på att du bryr dig väldigt mycket om din lille vän. Du väljer att låta den somna medans den fortfarande mår hyfsat bra, istället för att låta den plågas bara pga ens eget ego, att man tycker det är jobbigt med avlining.
Men självklart ska man kolla upp det innan! Det kan ju vara något banalt om man har tur.
Men är det pga ålder saker börjar hända din lille vän så borde man tänka efter vad som är bäst för katten/hunden.
Det är ju hemskt individuellt hur gamla dom blir, så du hade en som blev jättegammal, grattis till er båda. Hoppas den inte hade de sista åren liggandes i sitt eget kiss.