2013-04-03, 23:45
Medlem
areyous avatar
Tänkte börja tråden med att påpeka att min ekonomi är skit just nu, har typ 5 kr på kontot. Får 1250 i "lön", om man nu kalla det lön (vikarierade 100kr/h i slutet av mars) i slutet av månaden och ska då betala tillbaka ett lån (betalar 1295 tillbaka, löser sig på nåt sätt).

Har kollat igenom vad jag har för skit att sälja och hittade gammal kurslitteratur som nu ligger uppe på nätet och hittade även min signerade Zlatan tröja som jag fortfarande inte ramat. Jag funderar nu starkt, men motvilligt, på att lägga upp tröjan till salu beroende på vad man kan få för den. Vill verkligen inte sälja den men om pengarna är tillräckligt bra skulle jag överväga det. Det är hans tröja i Inter (nr. 8) som jag vann via Svenska Spel i samband med CL-finalen Inter-Bayern München.

Så, vad tror ni man kan få för den?
(ursäkta om tråden ligger fel)
Citera
2013-04-04, 00:01
Medlem
areyous avatar
Många visningar men få svar. Hade sökt runt lite på google innan jag postade men sökte kanske med lite fel ord. Har nu hittat ett par bättre träffar och det verkar som att man MAX kan få 2 000 kr. Jag hade betydligt högre förhoppningar men jag kanske är dum Tröjan han hade mot England på Friends Arena som Welbeck bytte till sig är ju ändå värderad till £30k

Kanske bättre att behålla den istället då.
Citera
2013-04-04, 00:07
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av areyou
Många visningar men få svar. Hade sökt runt lite på google innan jag postade men sökte kanske med lite fel ord. Har nu hittat ett par bättre träffar och det verkar som att man MAX kan få 2 000 kr. Jag hade betydligt högre förhoppningar men jag kanske är dum Tröjan han hade mot England på Friends Arena som Welbeck bytte till sig är ju ändå värderad till £30k

Kanske bättre att behålla den istället då.

Är den speciell på något sätt? Har han själv använt tröjan? Eller är det en som bara är signerad? Hur är signaturen? Tydlig/otydlig? Sånt spelar roll när man ska prissätta saker. Har han inte använt tröjan så är det bara signaturen som du säljer och det är därför det är viktigt att veta kvalitén på den. Han signerar väl dessutom ganska många tröjor. Handlar en del med autografer för att dryga ut den magra studentinkomsten, och jag tycker mig se dem hela tiden på tradera.
Citera
2013-04-04, 00:14
Medlem
areyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Är den speciell på något sätt? Har han själv använt tröjan? Eller är det en som bara är signerad? Hur är signaturen? Tydlig/otydlig? Sånt spelar roll när man ska prissätta saker. Har han inte använt tröjan så är det bara signaturen som du säljer och det är därför det är viktigt att veta kvalitén på den. Han signerar väl dessutom ganska många tröjor. Handlar en del med autografer för att dryga ut den magra studentinkomsten, och jag tycker mig se dem hela tiden på tradera.

Förutom att det är Zlatans tröja? han har ej använt den och signaturen är tydlig i svart färg på vit bakgrund, inne i numret.
Citera
2013-04-04, 00:26
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Förutom att det är Zlatans tröja? han har ej använt den och signaturen är tydlig i svart färg på vit bakgrund, inne i numret.

Som du säger så är den ju inte värd några större summor pengar, kanske annorlunda i framtiden. Med lite tur så dör han Nej, men mellan 1000-1500 skulle jag nog sätta på den ungefär, i bästa fall. Är som sagt ett ganska vanligt objekt, men en populär present så runt jul kan den nog gå för lite mer Spara den om du gillar den, bryr du dig inte så kan du sälja den. 1500 är ju alltid 1500 och värdet kommer knappast öka de kommande åren.
Citera
2013-04-04, 00:37
Medlem
areyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Som du säger så är den ju inte värd några större summor pengar, kanske annorlunda i framtiden. Med lite tur så dör han Nej, men mellan 1000-1500 skulle jag nog sätta på den ungefär, i bästa fall. Är som sagt ett ganska vanligt objekt, men en populär present så runt jul kan den nog gå för lite mer Spara den om du gillar den, bryr du dig inte så kan du sälja den. 1500 är ju alltid 1500 och värdet kommer knappast öka de kommande åren.

Gör Ramsey mål kanske han blir nästa offer, haha.

Gillar den för mycket för att dra iväg den för så "lite". Får nog rama in den och hänga upp den på väggen istället. Tack för hjälpen!
Citera
2013-04-09, 20:15
Medlem
Citat:
Gör Ramsey mål kanske han blir nästa offer, haha.

Gillar den för mycket för att dra iväg den för så "lite". Får nog rama in den och hänga upp den på väggen istället. Tack för hjälpen!

Det är bara att kolla vad tröjorna med zlatan sign går på hos tradera, det är inte så många kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in