Apoteken i Tjeckien har börjat sälja medicinsk marijuana

flashback.se

I går började apotek över hela Tjeckien att sälja medicinsk marijuana till patienter med cancer, Parkinsons sjukdom, multipel skleros eller psoriasis.

Läs hela artikeln
  • 1
  • 2
2013-04-03, 14:54
Medlem
swepies avatar
http://www.flashback.se/artikel/3497...insk-marijuana

Verkar som att allt fler länder i Europa och EU börjar se klart ang. medicinsk marijuana. Hur lång tid tror ni det kan ta innan Sverige hänger på detta?

Kan detta bli en mer seriös fråga inom EU?

Är detta positivt eller negativt?

Själv tycker jag detta är jätte positivt, eftersom marijuana kan göra det lättare att leva med svåra sjukdomar. Men vad tycker resten av Sverige och våra politiker?
Citera
2013-04-03, 14:56
Medlem
leifips avatar
Ska jag allt kolla upp, åker dit om ett par dagar.

Förövrigt tycker jag det är bra.
Citera
2013-04-03, 14:57
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Ska jag allt kolla upp, åker dit om ett par dagar.
Hehe låter som att du tajmat resan bra :P
Citera
2013-04-03, 15:00
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swepie
Hehe låter som att du tajmat resan bra :P

Yes! Men åker inte dit för gräsets skull heller direkt. Däremot har jag en polare som är under 30 som har MS. Han kommer ju förmodligen bli ganska glad av att höra detta!
Citera
2013-04-03, 15:01
Medlem
Enligt en dokumentär om marijuana och diverse "naturliga" droger på SVT ( http://www.svtplay.se/video/1092790/...10-legalize-it ) tar det cirka 10 år innan marijuana blir lagligt. Jag vet dock inte riktigt om det var för medicinskt bruk.

Jag tror definitivt att frågan kommer bli mer aktuell inom EU, dock tror jag det snarare kommer vara "mycket snack, lite verkstad."
Citera
2013-04-03, 15:02
Medlem
Glömde tillägga att dokumentären är sevärd.
Citera
2013-04-03, 15:11
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamelBaxarN
Enligt en dokumentär om marijuana och diverse "naturliga" droger på SVT ( http://www.svtplay.se/video/1092790/...10-legalize-it ) tar det cirka 10 år innan marijuana blir lagligt. Jag vet dock inte riktigt om det var för medicinskt bruk.

Jag tror definitivt att frågan kommer bli mer aktuell inom EU, dock tror jag det snarare kommer vara "mycket snack, lite verkstad."
Jag får ta och kolla upp det.

Att det blir en större fråga tror jag med. Dock tror jag att Sverige är det sista landet i världen som legaliserar marijuana
Citera
2013-04-03, 15:39
Medlem
RingInteSnutens avatar
Sverige kommer aldrig acceptera att Marijuana blir lagligt, vare sig som medicin eller nojjes skull.
Det skulle innebara att svenska staten paste erkanna att dom har haft fel.

Om sa hela Europa/Varlden gor det lagligt sa kommer sverige sta och skrika om faran for barnen och kalla alla andra omodarna.
Citera
2013-04-03, 15:59
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swepie
http://www.flashback.se/artikel/3497...insk-marijuana

Verkar som att allt fler länder i Europa och EU börjar se klart ang. medicinsk marijuana. Hur lång tid tror ni det kan ta innan Sverige hänger på detta?

Kan detta bli en mer seriös fråga inom EU?

Är detta positivt eller negativt?

Själv tycker jag detta är jätte positivt, eftersom marijuana kan göra det lättare att leva med svåra sjukdomar. Men vad tycker resten av Sverige och våra politiker?

Självklart är detta positivt. Finns det medicin som kan hjälpa dessa sjuka människor med dessa sjukdomar så ska det självklart erbjudas. Att cannabis ger mycket mindre bieffekter än dom vanliga medicinerna som skrivs ut mot dom här sjukdomarna är också väldigt positivt.

Att det hjälper mot dom här sjukdomarna är redan bevisat sen länge.

Vad våra korrupta och värdelösa politiker tycker vet vi alla redan. Cannabis är en DROG som dödar och som är hemsk och farlig. Lögnerna och propagandan sprids fortfarande i skolor och i hela landet.

Det som är rätt skrämmande är att det fortfarande finns en sådan stor grupp bland svenskarna som fortfarande går på lögnerna och propagandan och fortfarande är emot cannabis. Men ser man det från andra hållet så lyckas ju våra värdelösa politiker med sin uppgift, att skrämma folket att cannabis är en dödlig, hemsk farlig drog.

Tyvär är sverige ett alldeles för envist land, så att det händer här att det skulle börja erbjudas som medicin, tror jag aldrig kommer hända. Cannabis är en dödsdrog som är extremt farlig och därför kommer den att förbli det, tyvär.

Men man kan ju alltid hoppas och drömma att det blir en ändring angående medicinsk cannabis i sverige i framtiden.
Citera
2013-04-03, 16:15
Medlem
Herblaws avatar
Vädigt positivt.

Har många gånger besökt huvudstaden Prague och synen på cannabis är väldigt tolerant, rekomenderar alla att besöka staden minst en gång, dessutom har dom god öl och så är det billigt. Svenska kronan har stärkts ytterligare dom senaste månaderna mot tjeckiskaa kronan.
Citera
2013-04-03, 16:48
Medlem
Jestermedgesters avatar
Det är bara att gratulera folket i Tjeckien, skönt att fler av de europeiska länderna tar sitt förnuft till fånga.

Undra om det krypet i skinnet på zoccer nu.. Drogliberalismen breder sakta men säkert ut sig över Europa.
Citera
2013-04-03, 16:53
Medlem
xdarwins avatar
Hurra !!! Hoppas dom snart säljer till alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in