2013-04-03, 05:31
Medlem
Bogdanoffs avatar
Dessa r vl de fyra bensodiazepinliknande medicinerna man kan f mot smnbesvr, eller? Vilken fredrar ni? Sjlvklart kommer mnga sga Flunisar nu, men ni som aldrig ftt Flunisar utskrivet mot smnen (vilket borde vara en hel del d lkarna r jvligt hrda med just dem) fr sga vilken smn-benso ni fredrar bst, av de ni antingen haft p recept eller provat i s pass stor mn att ni har god erfarenhet dem.

Jag tycker utan tvekan Imovane r den bsta. En kvart efter intaget snker sig ett moln av ngestlttnad ver en, och man behver inte sova om man inte vill. Tar man det p dagtid s fungerar det som en fruktansvrt bra ngestdmpande och skn benso. Tar man den och lgger sig i sngen s somnar man in s gott.

Nitrazepam bad jag lkaren om att f prova en gng. Det gav mig inte mycket alls. Lite trtthet, lite ngestdmpning, lite muskelavslappning kanske. Fast lite av allt, och de var inga hjdare.

Stilnoct kan jag visserligen ta, och g och lgga mig direkt och slcka datorn, alla lysen etc och sedan kan det hjlpa mig somna in. Fast det r sllan Stilnoct fungerar nu fr tiden. Vet inte varfr. Sist jag provade gav det inte mycket effekt, trots att jag i regel har mindre bensotolerans nu n frr i tiden. Och Stilnoct r en benso man inte kan ta p dagen mot ngest eftersom man blir fr flippad och hmningsls. Sen varar effekten bara max tv timmar.

Flunitrazepam har en hypnotisk effekt som r stark, behaglig, ngestdmpande. Det har jag dock aldrig ftt utskrivet, utan bara kpt svart tre gnger i mitt liv s jag ska inte uttala mig om det.

Imovane r den bsta. Och av alla bensosorter s kommer nog Imovane p topp tre. tminstone topp fem.

Vad anser ni? Mnga hr som provat Nitrazepam? Fick ni lika kass effekt som jag?
Senast redigerad av Bogdanoff 2013-04-03 kl. 05:38.
Citera
2013-04-03, 09:23
Medlem
Sprutmusts avatar
Stilnoct funkar bäst för mig. Imovane fungerar knappt och efterlämnar en otäck smak i munnen
Citera
2013-04-03, 09:33
Medlem
Mandic!s avatar
Jag gillar alla av de du nmnde, ven Halcion som du glmde ta med. Riktigt tunga.
Citera
2013-04-03, 10:01
Medlem
Bogdanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutmust
Stilnoct funkar bst fr mig. Imovane fungerar knappt och efterlmnar en otck smak i munnen
Originalet Imovane Meda ger inte alls srskilt mycket smak. I princip ingenting alls, och det lilla man eventuellt knner frsvinner efter tv dagars anvndande. Det r de generiska kopiorna som ger en riktigt tung metallsmak i munnen. Originalet Imovane Meda gr inte det. Det lter sjukt, men det r sant. Snackade precis med en polare om det.
Citera
2013-04-03, 10:03
Medlem
Bogdanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag gillar alla av de du nmnde, ven Halcion som du glmde ta med. Riktigt tunga.
Just ja fan. Triazolam/Halcion glmde jag ju. Den r riktigt tung. Men jag fredrar nd Imovane framfr allt.
Citera
2013-04-03, 11:01
Medlem
alprazolam_s avatar
Imovane och Nitrazepam funkar bst att sova p fr mig. Flunitrazepam blir jag inte trtt av, snarare pigg och euforisk. Stilnoct funkar ocks att sova p vldigt bra, men av olika orsaker s tar jag inte Stilnoct. (pillertomten i en vaknar till liv och sen vaknar man upp blodig p balkongen dagen efter och har gjort en massa knepiga grejer...)

Tar man 2 stycken och lgger sig s somnar jag, men det vgar jag inte riskera fr 9 gnger av 10 s gr man inte till sngs utan kkar upp hela asken och vaknar upp dagen efter hemma hos nn man inte knner etc.
Citera
2013-04-03, 12:28
Medlem
Sprutmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanoff
Originalet Imovane Meda ger inte alls särskilt mycket smak. I princip ingenting alls, och det lilla man eventuellt känner försvinner efter två dagars användande. Det är de generiska kopiorna som ger en riktigt tung metallsmak i munnen. Originalet Imovane Meda gör inte det. Det låter sjukt, men det är sant. Snackade precis med en polare om det.

Där ser man!
Kom precis från läkaren och jag får tydligen inte några fler piller av den roliga sorten.

Någon som har koll på vad priset på gatan ligger för godiset?
Citera
2013-04-03, 13:34
Medlem
Bogdanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutmust
Dr ser man!
Kom precis frn lkaren och jag fr tydligen inte ngra fler piller av den roliga sorten.

Ngon som har koll p vad priset p gatan ligger fr godiset?
150 kr kartan brukar Imovane g p. Tror det r rtt standard i hela landet.
Citera
2013-04-03, 14:08
Medlem
Sprutmusts avatar
Citat:
150 kr kartan brukar Imovane gå på. Tror det är rätt standard i hela landet.

Tackar. Hoppas på mängdrabbat då.
Varför snåla med en karta när man ska proppa i sig mer
Citera
2013-04-03, 14:54
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Originalet Imovane Meda ger inte alls srskilt mycket smak. I princip ingenting alls, och det lilla man eventuellt knner frsvinner efter tv dagars anvndande. Det r de generiska kopiorna som ger en riktigt tung metallsmak i munnen. Originalet Imovane Meda gr inte det. Det lter sjukt, men det r sant. Snackade precis med en polare om det.

Sant pga att Imovane Meda har filmdragerade tabletter som dom inte dom generica preparaten har.
Citera
2013-04-03, 18:34
Medlem
Knarkarjvlars avatar
Nitrazepam och Flunitrazepam r inte "bensodiazepinliknande", utan regelrtta bensodiazepiner. Det r ocks drfr de r svrare att f ut n analogerna, Zolpidem och Zopiklon.

Sjlv har jag aldrig provat nitrazepam, men av de andra r rangordningen i kronologisk ordning: Flunitrazepam, Zopiklon och sist Zolpidem. Den sistnmnda r ngot jag direkt undviker, d jag snarare blir psykotisk n trtt av dem.
Citera
2013-04-03, 19:04
Medlem
Finnsejs avatar
Imovane/zopiklon fungerar ngondag om man inte tit dem p lnge men toleransen kar snabbt. Hade nn cp period d jag t upp 100st 5mg p 2 dagar somnade inte men stdade huset jvligt rent alternativt gick ut med hunden och gick vilse. Men som sagt toleransnivn kar snabbt tit dem varje dag 6 r eller s och jag fr ungefr 2minuters lugn av dem nu vid normal dos.

Nitrazepamen knns inte som ngon smntablett men av ngon skum anledning tycker folket runtomkring att jag r mindre arg s ntt gr dem. ter zopiklon och nitrazepam nu och sover inte alls p dem. Ritalin om man lgger till s fungerar dom bttre att sova med iaf.

Men ska till lkaren imorgon ngon som har rd p vad man kan byta ut mot? zopiklon mot halcion o kanske sonata d jag vill sova inte bli hg sen Nitrazepamen mot Stesolid eller finns det ntt som fungerar bttre?
Tror mina receptorer r lite halv sla efter mitt flerriga bensomissbruk. Varit ren 3 r s tycker ngon som r accepterad ej flumbenso borde finnas? iktrovil r vll av den svagare sorten har jag fr mig minns inte riktigt? Temazepam kanske annars?

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in