2013-04-02, 22:13
Medlem
Min dator kraschade nyss, och det går inte att starta den på något sätt. Frågan är om det är värt att lämna in värstingen på reparation för att rädda alla bilder och dokument mm eller om det är bara att ge upp. Dataexperter - kan ni råda mig? Vad skall jag göra
Citera
2013-04-02, 22:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Stationär eller bärbar dator?
Citera
2013-04-02, 22:19
Medlem
Kights avatar
Öppna möget ta ut hårddisken gå till en polare ladda ner "Get data back NTFS" och sök igenom hårdisken från hans dator. Hur enkelt som helst.
Skriv absolut inga filer till hårddisken !
Citera
2013-04-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kight
Öppna möget ta ut hårddisken gå till en polare ladda ner "Get data back NTFS" och sök igenom hårdisken från hans dator. Hur enkelt som helst.
Skriv absolut inga filer till hårddisken !

Vad menar du med att man inte ska skriva några filer till hårddisken?
Citera
2013-04-02, 22:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarekbf
Vad menar du med att man inte ska skriva några filer till hårddisken?

En stunds faktaläsning -> http://ahlbergdata.com/se/radvidharddiskkrasch
Citera
2013-04-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarekbf
Min dator kraschade nyss, och det går inte att starta den på något sätt. Frågan är om det är värt att lämna in värstingen på reparation för att rädda alla bilder och dokument mm eller om det är bara att ge upp. Dataexperter - kan ni råda mig? Vad skall jag göra

Lite enklare o hjälpa dig om du förklarar problemet med lite detaljer, vad händer när du trycker på powerknappen? är den helt död eller går fläktar o så igång? kommer det upp något på skärmen? är det en bärbar eller stationär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in