2015-01-14, 12:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Skummade igenom den här filmen. Ingenting som faller mig i smaken.

Nä inte mig heller, dussinskräck om man ens kan kalla det James Wan gör för det ens.
Citera
2015-01-14, 13:45
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nä inte mig heller, dussinskräck om man ens kan kalla det James Wan gör för det ens.

Tycker att Mark Kermode är spot-on när han säger att det är skräck för folk som varken gillar eller vanligtvis tittar på skräck. The Conjuring är ett ogenerat mish-mash av olika skräckklassiker, utan ett enda uns av originalitet. Välregisserat som fan, och bra skådespeleri, men inte ett dugg läskigt. Man ser varenda scare komma miles away.
Citera
2015-01-14, 14:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Tycker att Mark Kermode är spot-on när han säger att det är skräck för folk som varken gillar eller vanligtvis tittar på skräck. The Conjuring är ett ogenerat mish-mash av olika skräckklassiker, utan ett enda uns av originalitet. Välregisserat som fan, och bra skådespeleri, men inte ett dugg läskigt. Man ser varenda scare komma miles away.

Kermode har som vanligt rätt, Wan är en stor klåpare då det kommer till skräckfilm, och som du säger så ser man skräckscenerna komma långt i förväg.
Citera
2015-01-14, 14:06
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Kermode har som vanligt rätt, Wan är en stor klåpare då det kommer till skräckfilm, och som du säger så ser man skräckscenerna komma långt i förväg.
Men Kermode tyckte att Babadook var förra årets bästa film, vilket jag förstått att du definitivt inte tycker.
Senast redigerad av timoshenko 2015-01-14 kl. 14:09.
Citera
2015-01-14, 14:10
Medlem
Vänner påstod att detta var årets skräckfilm. Jag somnade efter halva. Fick ta upp filmen dagen efter. Bästa scenen är tjejen som vaknar upp och skriker. Mest för inlevelsen. Hon gjorde den scenen väldigt bra. Annars en film jag lätt inte lär se om eller rekommenderar. Jo, kanske till folk som uppskattar denne typ av film.
Citera
2015-01-14, 14:31
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Tycker han har lite skumma åsikter ibland som när han sitter och hyllar Transcendence och Lucy (jag har dock själv försvarat att Lucy inte är riktigt så dålig som folk vill få den till) men när det kommer till skräck är han oftast spot on.
Citera
2015-05-19, 01:08
Medlem
Var lite småobehaglig i början när dom var ensamma i huset, sen när det blev en massa folk där så var det aldrig riktigt läskigt igen då det inte kändes lika utsatt...
Citera
2015-11-08, 21:32
Medlem
InnesIs avatar
Såg precis filmen i tron att det var en psykologisk skräckfilm. Istället blir jag matad av varenda kliché som finns. Heligt vatten, ond docka, 3 knackar för att vanhedra treenigheten osv. Wtf? Men så ogillar jag Exorcisten också som andra hyllar till skyarna. Man får se allt och fantasin tillåts inte arbeta alls.. Jag tror inte att jag köpte någon av karaktärerna och jag tycker inte historien lyckas att vara trovärdig inom sitt eget universum heller.

Jag blir aldrig rädd av "vanlig" skräckfilm förutom de scener där man reagerar instinktivt (som plötsliga ljud och liknande) och därför föredrar jag smartare filmer. Det här var inte en av dem. Håll er undan den här filmen.
Citera
2015-11-08, 21:36
Medlem
T.H.F.C.s avatar
En film i mängden. Lämnade inte något särskilt avtryck.
Citera
2015-11-08, 21:59
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
En film i mängden. Lämnade inte något särskilt avtryck.

Precis. Kan verkligen inte förstå varför den blev så hyllad av kritiker. Den är ju som viiiilken annan jävla haunted house-skräckis som någonsin har gjorts! Sure, regin var klockren och skådespeleriet likaså, men det räcker inte. Det behövs nytänk. Att bocka av varenda lilla kliché som existerar, och att förlita sig på plötsliga BANG!-effekter är inte = bra skräck.

Hoppas verkligen att filmbolagen snart inser att spöken inte är läbbiga. Fram med äkta skräck, för fan.
Citera
2015-11-09, 03:37
Medlem
Älskar Saw filmerna så jag hade höga förväntningar på denna film. Första halvan var lovamde, sen spårade det tyvärr
Citera
2019-07-30, 03:00
Medlem
Adelaides avatar
Skitfilm. Förutsägbar handling är inte ett dugg originellt. Knäcks aldrig filmbolagen av att producera liknande filmer hela tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in