2014-07-03, 05:55
Bannlyst
Denna film AR SKIT, inte alls i narheten av Insidious.
Citera
2014-07-03, 13:12
Medlem
Jag gillar The Conjuring , däremot var Insidious inte mycket att ha. Väldigt konstigt att den fick en uppföljare. Fast den kanske är bättre?
Citera
2014-07-03, 13:24
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag gillar The Conjuring , däremot var Insidious inte mycket att ha. Väldigt konstigt att den fick en uppföljare. Fast den kanske är bättre?
Enligt mig, ja. Gillar dock hela massan av Insidious 1 & 2 + The Conjuring.
Citera
2014-07-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Varför? Det är demonregissörerna från Insidious som är i farten!
Jävlar vad trailern är kuslig
Och trailers kan vara missvisande. The Conjuring kanske inte tillhör mästerverken inom sin genre men är stundtals riktigt bra. Sticker ut bland all annan dynga inom dagens skräckfilm.
Citera
2014-07-05, 16:50
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Och trailers kan vara missvisande. The Conjuring kanske inte tillhör mästerverken inom sin genre men är stundtals riktigt bra. Sticker ut bland all annan dynga inom dagens skräckfilm.

Tycker att den ligger på exakt samma nivå som alla andra mainstream:iga skräckfilmer som släpps nu för tiden. Skulle placera den i exakt samma "medioker, och inte ett dugg läskig"-fack där Paranormal Activity, Insidious och Sinister ligger. Skräckfilmer som är ämnade för de som vanligtvis inte tittar på skräckfilm.
Citera
2014-07-05, 17:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Tycker att den ligger på exakt samma nivå som alla andra mainstream:iga skräckfilmer som släpps nu för tiden. Skulle placera den i exakt samma "medioker, och inte ett dugg läskig"-fack där Paranormal Activity, Insidious och Sinister ligger. Skräckfilmer som är ämnade för de som vanligtvis inte tittar på skräckfilm.

Sen att dom är skittråkiga att se på är ju en annan sak...
Citera
2014-07-05, 18:36
Medlem
Citat:
Kanske att det hela har att göra med att skräckfilmsgenren blivit ett sätt för filmbolagen att göra en stor vinst. Man producerar en billig skräckfilm, satsar på en smart marknadsföring med "verklighets baserade historier" och vassa trailers och sen tjänar man stålar.
Budget/Intäkt
PA: 15000/193 miljoner.
Insidious: 1.5 miljon/97miljoner.
Sinister: 3 miljoner/ 87miljoner.
Citera
2014-07-05, 19:37
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solvargen
Kanske att det hela har att göra med att skräckfilmsgenren blivit ett sätt för filmbolagen att göra en stor vinst. Man producerar en billig skräckfilm, satsar på en smart marknadsföring med "verklighets baserade historier" och vassa trailers och sen tjänar man stålar.
Budget/Intäkt
PA: 15000/193 miljoner.
Insidious: 1.5 miljon/97miljoner.
Sinister: 3 miljoner/ 87miljoner.

Jo, precis. Märks ju också väldigt tydligt att dessa filmer är lågbudget. Känns som att de slängde ihop Sinister och Insidious 2 på en helg. Riktigt trist.
Citera
2014-07-05, 20:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Inte ens mina föräldrar gillade filmen, och de brukar gilla allt som har med skräck att göra (iaf mamma).

"Den var medioker, inte ett dugg läskig!" - Mamma
"Inte ett dugg otäck, jag somnade näst...- När ska du skaffa dig ett riktigt jobb?" - Pappa

Haha klockren kommentar av farsgubben. Något min skulle kunna säga också.
Citera
2014-10-25, 17:35
Medlem
Panzs avatar
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men jag har en enkel fråga. Hur står sig The Conjuring i förhållande till Mama? Vilken film är läskigast?
Citera
2014-10-25, 22:38
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panz
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men jag har en enkel fråga. Hur står sig The Conjuring i förhållande till Mama? Vilken film är läskigast?

The Conjuring Vinner det priset enligt mig.

Gillar inte riktigt historien om "Mama" den gav mig inget

The Conjuring bygger på en verklig historia om ett hemsökt hus
Som Ed och Lorraine Warren fick undersöka
Citera
2015-01-14, 09:55
Medlem
Ratis avatar
Skummade igenom den här filmen. Ingenting som faller mig i smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in