• 1
  • 2
2013-04-02, 06:43
Medlem
Det gäller två grabbar i 20-årsåldern som blivit skjutna i Hammarkullen i Angered (Bredfjällsgatan). Larmet ska ha kommit vid 2.30 på natten mot Tisdag, och båda ska vara avförda till sjukhus med okänt skadeläge. Förundersökning om försök till mord inlett.

Så vad är då detta, har den alltid som omhuldade "gaturättvisan" hunnit ikapp svinen som Rånmördade Gatuköksmannen i Angered C. (yeah right) eller är det bara som vanligt pundbråk eller klantjafs mellan några idiotgäng däruppe?

Eller har det kanske nåt hämndmotiv från Hedersmordet i Angered häromdagen (om det nu var detta, men klockrent "balkonghopp" var det ju iaf) ?

Nån som vet mer, eller hört mer?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ade-i-goteborg
Citera
2013-04-02, 06:55
Medlem
Mannen som mördade gatuköksmannen går tydligen fortfarande fri. Kanske finns någon koppling?

Känns ändå som man inte prioriterar mordfall som sker i dessa områden, hade det skett i Vasagatan så hade man säkert fått en gärningsman inom en vecka.
Man låter dom ta kål på varandra, sålänge dom gör det "i sina områden" så att säga.

Man kommer förmodligen inte lägga någon större arbete på att lösa det här skjutdådet heller.
Senast redigerad av DzCh 2013-04-02 kl. 07:02.
Citera
2013-04-02, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DzCh
Mannen som mördade gatuköksmannen går tydligen fortfarande fri. Kanske finns någon koppling?

Känns ändå som man inte prioriterar mordfall som sker i dessa områden, hade det skett i Vasagatan så hade man säkert fått en gärningsman inom en vecka.
Man låter dom ta kål på varandra, sålänge dom gör det "i sina områden" så att säga.

Man kommer förmodligen inte lägga någon större arbete på att lösa det här skjutdådet heller.

Nja, Albangangstern som dom mördade mitt i Vasa, där finns ingen gripen. Samtidigt lyckades dom lösa det initialt snöriga Nancymordet därute fast alla Angeredsbor sa "dom kommer aldrig lösa det, aldrig".

Det största problemet är väl att om grabbarna dör kan dom inte snacka och om grabbarna lever kommer dom inte snacka och därför kan inte polisen lösa denna skiten eller t.ex Gatuköksmordet.
Citera
2013-04-02, 07:14
Medlem
RockyTs avatar
De ska bara vara lindrigt skadade enligt ekot.
Citera
2013-04-02, 20:01
Medlem
Huge-0s avatar
Det här är ju ingen jävla resedagbok. Att det var värre i Marseilles för nästan femti år sedan är så jävla off topic det kan bli.

Jag är intresserad, jag vill veta allt om skotten i angered
Citera
2013-04-02, 22:03
Medlem
Bossiemans avatar
Enligt mina kontakter i Gårdsten så handlar det om en hämndaktion för något trivialt. Det är ett helt gäng som är inblandade i det hela. Gänget håller sig undan men polisen vet vilka de är. Tonåringar, somalier. En förälder hade tydligen tipsat polisen om att gänget letade efter killarna men inget hände.
Allt jag fått höra.
Citera
2013-04-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Enligt mina kontakter i Gårdsten så handlar det om en hämndaktion för något trivialt. Det är ett helt gäng som är inblandade i det hela. Gänget håller sig undan men polisen vet vilka de är. Tonåringar, somalier. En förälder hade tydligen tipsat polisen om att gänget letade efter killarna men inget hände.
Allt jag fått höra.
Vad klassas som trivialt? Någon mindre skuld?
Citera
2013-04-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatersGonnaHate
Jo förmodligen, för att verkligen få perspektiv behöver man spendera/bo en längre period. Åker upp till göteborg med jämna mellanrum och då besöker jag Angered och Bergsjön där jag brukar spendera en vecka eller så. Har själv aldrig upplevt att Angered är "farligt/hotfullt" under mina vistelser, snarare tvärt om. Tycker Angered verkar väldigt trevligt och "mångkulturellt" till skillnad från andra delar.

Har aldrig riktigt spenderat så värst mycket tid i Hjällbo så jag kan inte yttra mig om det med vad är det för fel på Hammarkullen??

Ungefär som Ramels verkar ligga i särklass i Rosengård ligger väl Hjällbo och Hammarkullen i lite särklass i Angered och kanske i hela Väst-Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Allt jag fått höra.

Som vanligt då, ska det bli nåt tillbaka på riktig eller bara snack och lite bötning som vanligt?
Citera
2013-04-02, 22:36
Moderator
Gromguttens avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2013-04-02, 22:45
Medlem
Det tragiska är att BO's har inget med det hela bråket att göra. De är vänner till vänner osv, Polisen vet vilka som ligger bakom, dock svårt att hitta de då dem gömmer sig. Risk att det hela eskalerar då polisen är väldigt passiva i området.
Citera
2013-04-02, 23:36
Medlem
radarpars avatar
"De beskjutna männen fick enligt polisen lättare skador"

Detta låter i mina öron att det var luft/kolsyrevapen som avfyrades, inte någon riktig picka. Hur kan man annars få lätta skador av att bli skjuten? En möjlighet är att kulorna bara snuddat, men sannolikheten är inte stor, särskilt om det är fler än en person.
Citera
2013-04-03, 01:05
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radarpar
"De beskjutna männen fick enligt polisen lättare skador"

Detta låter i mina öron att det var luft/kolsyrevapen som avfyrades, inte någon riktig picka. Hur kan man annars få lätta skador av att bli skjuten? En möjlighet är att kulorna bara snuddat, men sannolikheten är inte stor, särskilt om det är fler än en person.

Ja eller hur, det låter ju helt konstigt.
Fan vad mycket skit det händer i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in