2009-06-26, 13:50
Medlem
hejje_99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad spelar det för roll om han satte det rekordet 1984 ?

För han har rekordet än idag?!
Citera
2009-06-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
ja
för typ 20 år sen!!!

sen dess har han inte gjort något lika stort
utan bara blivit knäpp o vidrig med alla peddo-skandaler, otaliga operationer, påstådda "egna" barn... mm

Att rekordet står sig än idag gör det ju ännu mer fantastiskt, det säger en del om klassen på dåtidens nyskapande artister och det Uscher skräp som går på radion nu. Jag är som sagt inget fan av MJ men att han var kungen av pop är solklart. Elvis är lika stor lång tid efter sin död och Michael Jackson kommer också vara det. Se likheterna.
Citera
2009-06-26, 13:53
Medlem
R.I.P The King of Pop

Tråkigt att han är borta, växte upp med hans musik...
Citera
2009-06-26, 14:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Det är helt klart att M.J. var en väldigt stor artist. Även om jag inte varit någon stor fan av honom, utan snarare förfasats över att han ev. kunde var en pedofil, så kommer jag ändå ihåg många av hans låtar och videos.
Han var en global stjärna och hans död beklagas av fan ifrån hela världen. Vilket ni lär upptäcka om ni söker runt lite. Vad betyder föresten "R.I.P"?
Personligen tycker jag nog bäst om "black and white" av hans låtar.
Senast redigerad av Ola Schubert 2009-06-26 kl. 14:23. Anledning: stavfel
Citera
2009-06-26, 14:28
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är helt klart att M.J. var en väldigt stor artist. Även om jag inte varit någon stor fan av honom, utan snarare förfasats över att han ev. kunde var en pedofil, så kommer jag ändå ihåg många av hans låtar och videos.
Han var en global stjärna och hans död beklagas av fan ifrån hela världen. Vilket ni lär upptäcka om ni söker runt lite. Vad betyder föresten "R.I.P"?

R.I.P. = Rest in Peace

Tråkigt att han dött
Citera
2009-06-26, 14:31
Bannlyst
Märklig känsla att plocka upp tidningen i morse och det första man ser är att Michael Jackson är död. Verkligen tråkigt. Jackson har visserligen sett allt annat än frisk ut de senaste åren, men ändå kom beskedet som en chock.

MJ har inte varit någon idol, men visst har jag lyssnat en hel del på hans musik. Särskilt Bad är ett bra album med många fantastiska hitlåtar.

Nu kommer naturligtvis hans skivor att gå i topp på alla listor - och kanske återtar Thriller snart titeln "världens mest sålda album".

Tack för musiken, Wacko Jacko.
Citera
2009-06-26, 14:35
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Märklig känsla att plocka upp tidningen i morse och det första man ser är att Michael Jackson är död. Verkligen tråkigt. Jackson har visserligen sett allt annat än frisk ut de senaste åren, men ändå kom beskedet som en chock.

MJ har inte varit någon idol, men visst har jag lyssnat en hel del på hans musik. Särskilt Bad är ett bra album med många fantastiska hitlåtar.

Nu kommer naturligtvis hans skivor att gå i topp på alla listor - och kanske återtar Thriller snart titeln "världens mest sålda album".

Tack för musiken, Wacko Jacko.

Håller med om det mesta..

Men "återta" titeln som världens mest sålda album?

Den har den ju haft sen strax efter att den släpptes 1982. Snabbt slog den alla rekord med över 56.000.000 sålda exemplar.

Nu är Thriller den enda plattan som sålt över 100...

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums_worldwide
Citera
2009-06-26, 14:41
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejje_99
För han har rekordet än idag?!

skulle citera autoperska, jag menar det som försvara att han har rekordet, på autoperska låter det ju som bara för rekordet är gammalt betyder det inte ett skit. Sen om han inte lyckats komma upp i samma siffror, då är han en föredetting ... nä ..
förresten han har ju bara släppt 3 album efter det ..
Citera
2009-06-26, 14:55
Medlem
Golonkas avatar
Jag säger som Gert Fylking: Äntligen!

Inte en dag för tidigt.... En fråga återstår: Vem ska nu ta hand om apan Bubbles?
Citera
2009-06-26, 15:14
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Jag kan faktiskt relatera till det du skriver. Jag lyssnade oxå till hans musik då och då, hans videos. Jag tror inte att man nog kan poängtera att han förändrade mkt inom musiken. Allt från pop till rock till blues och allt annat.
Jag tycker att en av de bästa låtarna är ju faktiskt Billie Jean och Black and White som jag kommer ihåg bara tittade på många många ggr.

Jag tycker att det känns som om det är en tomhet som har slagit en och det är ganska overkligt!
Citera
2009-06-26, 15:22
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag säger som Gert Fylking: Äntligen!

Inte en dag för tidigt.... En fråga återstår: Vem ska nu ta hand om apan Bubbles?

Bubbles flyttade väl ifrån han för längesen, när han blev vuxen apa och lite våldsam
Citera
2009-06-26, 17:17
Medlem
Snigelfars avatar
Säga vad man vill om honom som person, för vem fan hade inte blivit någon skum med den uppväxten och kändisskapet genom åren, men när det kommer till musik över lag var han totalt överlägsen. Då är jag ändå inget större fan av killen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in