2005-05-22, 23:59
Medlem
a4swes avatar
Citat:
ja, just det ja. dangerous lyssnade man också på. vilken skiva låg "black and white på"?

det var min ingångslåt. jävlar vad cool den var

Det är nog den enda låten jag avskyr med MJ.
Tror att det beror på att Megapol spelade sönder den totalt och att den numera förknippas med långa tråkiga bilfärder tillsammans med familjen.

Vi har verkligen olika åsikter om vad som är bra med MJ.
Utom Stranger in Moscow då, den placerar sig iaf på min "top 15"-lista.
Citera
2005-05-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Det är nog den enda låten jag avskyr med MJ.
Tror att det beror på att Megapol spelade sönder den totalt och att den numera förknippas med långa tråkiga bilfärder tillsammans med familjen.

Vi har verkligen olika åsikter om vad som är bra med MJ.

uppenbarligen. jag gillar de mer mjukare och discoaktiga låtarna han hade. sen fick han ett vassare mer aggresivt sound som jag inte gillade lika mycket
Citera
2005-05-23, 16:06
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Het
"Beat It" är skön. Har en inspelning när Metallica jammar på den. Grymt!

Det lät inte dåligt!

Tror du att du kanske kan lägga upp den på www.imageshack.us?
Citera
2005-05-23, 16:23
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
I och med hans rättegång har denna barndomsidol fått en reinkarnation i mitt musiklyssnande!
Jag vill därför, efter återupptäkt kärlek rekomendera att ni alla tar och lyssnar på några av hans underbara alster!
Jag sitter här och lyssnar på Smooth Criminal och Blood on the dance floor och jag måste bara säga att han är världens mest kompetenta artist näst efter Morrisey!
Är det någon här som håller med mig det minsta?
Finns det någon som iaf gillar karlns musik det minsta lilla?

Edit: Jag råkade stava Morrisey med två s!!
Men jag lovar, det är jag som är Lisa från Essex.

Har aldrig gillat hans musik. Jag stör mig främst på de fula små tjut han utstöter hela tiden mellan verserna. Kan karln aldrig hålla käften stängd? Jag är inte så inlyssnad, men jag tror detta fenomenet är ganska tydligt i t.ex Black or White.

P.S. - du råkade stava Jackson också med två s
Citera
2005-05-23, 16:41
insomnias avatar
Har alltid älskat hans musik, som musiker är han otroligt begåvad och han har gjort många bra låtar.

Men det betyder inte att han inte är det han är anklagad för, men det skiter jag i. Han har gjort mkt bra musik, kommer alltid att gilla hans musik.
Citera
2005-05-23, 16:44
Medlem
Baskis avatar
Jag tycker hans musik är väldigt bra, och professionell.
Men det är mer hans dans jag gillar, den helt otrolig.
Citera
2005-05-23, 17:29
Medlem
dIRe_s avatar
Han var bättre som 20-årig, svart man än som 50-årig vit, kvinnlig pedogubbe. Thriller- och Bad-albumen är riktigt bra.
Citera
2005-05-23, 17:49
Medlem
OT: jackson stavas med ett "s"
Citera
2005-05-23, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
earthsong är underbar.
Japp det är den men det konstiga är att dom 2 ggr jag lyssnat på den så har det alltid hänt nått hemskt.Senaste gången jag lyssnade på den min tjej kompis mördad sen dess har jag slutat lyssnat på den låten den ger bara otur.Usch vad hemskt nu när man tänker tillbaka
Citera
2005-05-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
Japp det är den men det konstiga är att dom 2 ggr jag lyssnat på den så har det alltid hänt nått hemskt.Senaste gången jag lyssnade på den min tjej kompis mördad sen dess har jag slutat lyssnat på den låten den ger bara otur.Usch vad hemskt nu när man tänker tillbaka

spoookey!
Citera
2005-05-23, 19:41
Medlem
Rubbes avatar
För att verka mer eller mindre sinnessjuk så har han gjort en väldig massa bra musik. T.o.m på senaste Invincible-plattan kan jag lätt hitta åtminstone 5 spår som är riktigt bra. Då anses ändå den plattan vara ett totalt misslyckande, sett till hans tidigare karriär. Ska sammanställa en spontan Rubbes selection of MJ (enbart baserad på hans tid som vuxen soloartist, inget gammalt J5 eller tidigt solo alltså):

Rock with you
Beat it
Human Nature
Billie Jean
The Way You Make Me Feel
Liberian Girl
Another part of me
Smooth Criminal
Man in the mirror
Who is it?
In The Closet
Remember the time
Give in to me
Earth Song
They don't care about us
Tabloid Junkie
Blood on the dance floor
Ghosts
You rock my world
Butterflies
Heaven can wait

Ja, som sagt, hade jag lyssnat igenom plattorna nu innan jag valde så hade säkert en del andra dykt upp i tankarna medan andra plötsligt låtit betydligt sämre än man minns dem.
Citera
2005-05-23, 20:02
Medlem
Papa Hets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Det lät inte dåligt!

Tror du att du kanske kan lägga upp den på www.imageshack.us?

Verkar inte funka att lägga upp musik där. Eller är det jag som inte fattar? Är ny på den fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in