2010-06-10, 22:27
Medlem
hyperaktivtbarns avatar
Tyvärr brann det i kalkbrottet för någon dag sedan.. Nu höjs väl säkerheten markant kan jag tänka mig, trist för dom som fortfarande inte har kollat stället.

http://www.pppress.se/index.php?option=com_wrapper&Itemid=104
Citera
2010-06-12, 00:37
Medlem
TeEsErs avatar
Ja, det var lite konstigt att det började brinna. Med tanke på hur många kabeltjuvar som varit där de senaste 10-15 åren så kan det inte finnas så mycket kabel kvar där nere. Det är så man misstänker en klassisk vandal/pyroman.

Jag kör förbi varje dag och det är rätt fascinerande att se hur de har omvandlat området och Cementas gamla lokaler till ett helt nytt bostadsområde. Grymt bra helgbrunch på restaurang Kalk (som ligger här) för övrigt.

För er som bor i, eller i närheten av, Malmö kan jag rekommendera ett besök här. Det byggs fortfarande och är relativt öppet. Åk dit en helg, käka god brunch och dra runt er sällskap på light-UE.

/T
Citera
2010-06-12, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Två ödehus i nordöstra Bjuv. Den som vågar gå in med tanke på grannarna får gärna lägga ut bilder.

Hur kan du veta att dom bägge e öde? det översta verkar vara så men det understa?
skicka gärna pm.
Citera
2010-06-14, 13:07
Bannlyst
Tjena, någon som vet hur sanatoriet utanför Kristianstad ser ut idag? Vilket skick det är i invändigt?

Har besökt tre andra plattser förra veckan och alla var totalt förstörde och vill inte lägga ner massa onödig tid om det är helt sönderklottrat och inget är "orört".
Citera
2010-06-18, 10:33
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Tjena, någon som vet hur sanatoriet utanför Kristianstad ser ut idag? Vilket skick det är i invändigt?

Har besökt tre andra plattser förra veckan och alla var totalt förstörde och vill inte lägga ner massa onödig tid om det är helt sönderklottrat och inget är "orört".
Utanför Kristianstad??? Menar du Broby kanske?
https://www.flashback.org/t705135

Sanatoriet där är ingen höjdare just nu om man vill besöka ett ställe som är relativt befriat från vandalernas framfart.
Citera
2010-06-18, 15:01
Bannlyst
off topic:

Hemliga handlingar försvunna hos länsstyrelsen i Skåne

Citat:
Hemliga handlingar som rör rikets säkerhet har försvunnit hos länsstyrelsen i Skåne. Upptäckten gjordes efter en flera år försenad inventering.

Citat:
Bland de försvunna dokumenten finns militära uppgifter.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article904318/Hemliga-handlingar-forsvunna.html

Är det någon ue:are som varit i farten och stulit handlingargna kanske? skämt & sido
Citera
2010-06-25, 15:00
Medlem
0bbAs avatar
Befinner mig i Sandby nu över midsommar och fick höra att det ska finnas iaf 2 st bunkrar här? Kan någon skaffa fram en bunkerkarta elr liknande elr berätta lite mer? Ska försöka fota lite också.

Tacksam för svar!
Citera
2010-06-26, 22:54
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Befinner mig i Sandby nu över midsommar och fick höra att det ska finnas iaf 2 st bunkrar här? Kan någon skaffa fram en bunkerkarta elr liknande elr berätta lite mer? Ska försöka fota lite också.

Tacksam för svar!
Du borde plugga lite i ämnet... läs lite om t.ex. Per Albin-linjen, även kallad Skånelinjen. Finns bl.a. några böcker att läsa.

Känner till i alla fall en av värnen i dessa trakter, skicka PM så får du veta mer.
Citera
2010-07-07, 14:44
Medlem
Thunderbeasts avatar
Någon som varit i Klagstorp på senare tid?

Ska finnas ett ödehus på Norra vägen angränsande till Nils Perssons väg. Har hört att det är under renovering, men avbrutits flera gånger.

Någon som varit där?
Citera
2010-07-07, 15:12
Medlem
Thunderbeasts avatar
Eller någon som vet några bra ställen runt Trelleborgs trakten?
Senast redigerad av Thunderbeast 2010-07-07 kl. 15:37.
Citera
2010-07-12, 15:01
Medlem
Carl Serungs avatar
Nån som vet nåt om det rätt så stora huset mellan Hornbach och Akzo Nobel? (Gammalt tegelhus) Ser helt övergivet ut. Finns en ladugård där också. Var på väg att kolla in det igår, men det var för mycket trafik runtomkring...
Citera
2010-07-15, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nån som vet nåt om det rätt så stora huset mellan Hornbach och Akzo Nobel? (Gammalt tegelhus) Ser helt övergivet ut. Finns en ladugård där också. Var på väg att kolla in det igår, men det var för mycket trafik runtomkring...

Vilken stad? Skicka PM så kanske det kan undersökas om det är i trakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in