Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Eftersom jag inte själv bor i skåne längre har jag svårt att kolla upp detta objekt. Vill därför höra om någon annan gjort det och kan visa mig lite bilder.
Jag vill inte berätta i detalj vart det ligger här i tråden, den som varit där känner säkert igen det på beskrivningen.
Mitt i skåne ligger något som liknar en mindre fabrik av något slag, i tegel och med en skorsten. Ganska sliten och nedgången.
Den ligger i skogen.
Intill en väg mellan Höör och Markaryd.
Man ser alltså den från vägen.
Någon som tycker sig känna igen detta och kan ge mig lite mer info ?
Passerade i helgen när jag varit nere och besökt föräldrarna. Och med en gnällig sambo i bilen (han är INTE fan av UE) och två uppspelta hundar där bak så var det inte läge att stanna.
Hittade massor av övergivna byggnader på vägen och blev nästan grinfärdig av att bara köra förbi dom.
Så snart vädret är bättre blir det en tripp ner a la solo och då ska allihop (runt 10 st) synas grundligt.
Som vän av ordning så förstår jag direkt vilken byggnad du menar, har själv varit mkt nyfiken på denna en längre tid, det som dock oroar mig är att den ligger väldigt nära ett bebott hus...men men..man får väl titta..hehe
Objektet ligger mellan HÄSSLEHOLM och SÖSDALA på RV23
Skulle vara intressant om nån tog sig tid....