2008-01-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Rakt över Ängelholmsleden från Zoegas finns Sydservice gamla hus. Det har inte haft aktivitet på flera år. Kanske kan vara värt en titt.
Är där nån som hann kolla in insidan på gamla sydservice den håller på att rivas just nu.
Citera
2008-01-15, 21:38
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borr1
Är där nån som hann kolla in insidan på gamla sydservice den håller på att rivas just nu.
Va? Rivs det nu. Äh satans skit då.
Senast redigerad av Rostmannen 2008-01-15 kl. 21:56.
Citera
2008-02-04, 02:54
Medlem
Streetss avatar
Någon som kan tipsa om mystiska bunkrar som fortfarande är låsta? Helst ska det vara inom trianglområdet Landskrona - Eslöv - Lund (titta på en Skånekarta om ni inte förstår va jag menar). Har börjat få upp ögonen för sånt här och tycker det verkar rätt intressant att kolla upp det och lyckas luska ut va som kan finnas inuti dessa bunkrar . Berätta gärna vart dessa bunkrar finns och hur man hittar till dom ifall dom är gömda

MvH
Citera
2008-02-05, 13:25
Medlem
Xiders avatar
Eftersom jag inte själv bor i skåne längre har jag svårt att kolla upp detta objekt. Vill därför höra om någon annan gjort det och kan visa mig lite bilder.
Jag vill inte berätta i detalj vart det ligger här i tråden, den som varit där känner säkert igen det på beskrivningen.
Mitt i skåne ligger något som liknar en mindre fabrik av något slag, i tegel och med en skorsten. Ganska sliten och nedgången.
Den ligger i skogen.
Intill en väg mellan Höör och Markaryd.
Man ser alltså den från vägen.

Någon som tycker sig känna igen detta och kan ge mig lite mer info ?
Passerade i helgen när jag varit nere och besökt föräldrarna. Och med en gnällig sambo i bilen (han är INTE fan av UE) och två uppspelta hundar där bak så var det inte läge att stanna.
Hittade massor av övergivna byggnader på vägen och blev nästan grinfärdig av att bara köra förbi dom.
Så snart vädret är bättre blir det en tripp ner a la solo och då ska allihop (runt 10 st) synas grundligt.
Citera
2008-02-05, 13:32
Medlem
riddar ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xider
Eftersom jag inte själv bor i skåne längre har jag svårt att kolla upp detta objekt. Vill därför höra om någon annan gjort det och kan visa mig lite bilder.
Jag vill inte berätta i detalj vart det ligger här i tråden, den som varit där känner säkert igen det på beskrivningen.
Mitt i skåne ligger något som liknar en mindre fabrik av något slag, i tegel och med en skorsten. Ganska sliten och nedgången.
Den ligger i skogen.

intressant. har tyvärr inga bilder eller mer info, men planerar själv en tripp i de trakterna snart. minns du om det var främst norr eller söder om hässleholm?
Citera
2008-02-05, 13:36
Medlem
Xiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riddar m
intressant. har tyvärr inga bilder eller mer info, men planerar själv en tripp i de trakterna snart. minns du om det var främst norr eller söder om hässleholm?

Jag är ganska säker på att det var söder om.
Citera
2008-02-05, 16:19
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Den ligger i skogen.

Passerade i helgen när jag varit nere och besökt föräldrarna. Och med en gnällig sambo i bilen (han är INTE fan av UE) och två uppspelta hundar där bak så var det inte läge att stanna.
Hittade massor av övergivna byggnader på vägen och blev nästan grinfärdig av att bara köra förbi dom.
Så snart vädret är bättre blir det en tripp ner a la solo och då ska allihop (runt 10 st) synas grundligt.

Jag vet vilken du menar..tror jag iaf
Har för mig att farsan var där senast i helgen o kollade..kan ju pm:a mig för mer info om du vill.
Citera
2008-02-05, 18:45
Medlem
Streetss avatar
vart finns de såkallade vapenförråden? Skulle vara intressant att se vad som verkligen finns i dom. Min kompis har kommit över en sån grej (kommer inte på namnet) som man kan trycka in genom små små små hål och filma insidan och sen syns det på en liten "tv"

Hade verkligen inte tänkt plundra då det är rätt stränga straff på det ^^
Citera
2008-02-08, 18:35
Medlem
Citat:
Den ligger i skogen.

Som vän av ordning så förstår jag direkt vilken byggnad du menar, har själv varit mkt nyfiken på denna en längre tid, det som dock oroar mig är att den ligger väldigt nära ett bebott hus...men men..man får väl titta..hehe

Objektet ligger mellan HÄSSLEHOLM och SÖSDALA på RV23

Skulle vara intressant om nån tog sig tid....
Citera
2008-02-13, 11:41
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.lover
Som vän av ordning så förstår jag direkt vilken byggnad du menar, har själv varit mkt nyfiken på denna en längre tid, det som dock oroar mig är att den ligger väldigt nära ett bebott hus...men men..man får väl titta..hehe

Objektet ligger mellan HÄSSLEHOLM och SÖSDALA på RV23

Skulle vara intressant om nån tog sig tid....

Är det inte ett gammalt sågverk?? kan någon pma mig som vet vad det är? Har alltid undrat det med..
Citera
2008-02-13, 12:21
Medlem
RetardRiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streets
Någon som kan tipsa om mystiska bunkrar som fortfarande är låsta? Helst ska det vara inom trianglområdet Landskrona - Eslöv - Lund (titta på en Skånekarta om ni inte förstår va jag menar). Har börjat få upp ögonen för sånt här och tycker det verkar rätt intressant att kolla upp det och lyckas luska ut va som kan finnas inuti dessa bunkrar . Berätta gärna vart dessa bunkrar finns och hur man hittar till dom ifall dom är gömda

MvH

LUND
Om du går på hadebergaspåret (stavning?) mot vipeholmskolan, asså ifall du kommer från döv och stum skolan. Så när du gått förbi en tom fotän så kommer du se en dörr mer massa graffiti på. Jag vet att det är en gammal bunker och det ska tydlingen gå 1km runt i marken.. Aldrig hört talas om någon som varit där i.
Citera
2008-02-13, 13:03
Medlem
Brobecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streets
vart finns de såkallade vapenförråden? Skulle vara intressant att se vad som verkligen finns i dom. Min kompis har kommit över en sån grej (kommer inte på namnet) som man kan trycka in genom små små små hål och filma insidan och sen syns det på en liten "tv"

Hade verkligen inte tänkt plundra då det är rätt stränga straff på det ^^
I bokskogen mellan Torup och Svedala finns Milo-förråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in