• 1
  • 2
2013-04-01, 20:39
Medlem
Ska lämna cv:n på vissa ställen. Bör jag då nämna/skriva i personliga brevet att arbetsgivaren kan få lönebidrag?
Ser dom det som posetivt eller ser dom mig som negativ?
Citera
2013-04-01, 20:53
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osykk
Ska lämna cv:n på vissa ställen. Bör jag då nämna/skriva i personliga brevet att arbetsgivaren kan få lönebidrag?
Ser dom det som posetivt eller ser dom mig som negativ?

Det är i nio fall av tio positivt för arbetsgivaren att få vetskap om detta. Men att fläta in det i cv/personligt brev kan bli svårt. Bättre att ringa och nämna det för dem efter du skickat in ansökan. Fråga hur ansökan har gått och då berätta det.
Citera
2013-04-01, 21:27
Medlem
okej tack så om jag lämnar cv personligen på plats bör jag nämna det?
Citera
2013-04-01, 21:44
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Det är i nio fall av tio positivt för arbetsgivaren att få vetskap om detta.
Självklart är det positivt för arbetsgivaren att få reda på att en arbetssökande har en funktionsnedsättning, men frågan är ju om det är positivt för den arbetssökande att medge något sådant.
Man får väga bidragskåtheten hos arbetsgivaren med risken att erkänna att man är defekt arbetskraft.
Citera
2013-04-01, 22:14
Medlem
Keyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Självklart är det positivt för arbetsgivaren att få reda på att en arbetssökande har en funktionsnedsättning, men frågan är ju om det är positivt för den arbetssökande att medge något sådant.
Man får väga bidragskåtheten hos arbetsgivaren med risken att erkänna att man är defekt arbetskraft.

Det framgår inte vad för typ av lönebidrag TS är berättigad.
Citera
2013-04-01, 22:42
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Det framgår inte vad för typ av lönebidrag TS är berättigad.

Finns bara ett bidrag som heter lönebidrag och det förutsätter att man anställer någon med funktionsnedsättning, men du tänker kanske på andra bidrag till arbetsgivare som nystartsjobb och särskilt anställningsstöd mm?
Citera
2013-04-02, 10:52
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Finns bara ett bidrag som heter lönebidrag och det förutsätter att man anställer någon med funktionsnedsättning, men du tänker kanske på andra bidrag till arbetsgivare som nystartsjobb och särskilt anställningsstöd mm?

Du har rätt TS skrev bara lönebidrag men eftersom han inte kunde stava till ordet posetivt så kanske vi inte kan vara helt säkra på att han vad han själv menar...
Citera
2013-04-02, 12:52
Medlem
Menar lönebidrag pga funktionsnedsättning.
Citera
2015-11-23, 21:31
Medlem
Måste du skriva CV och liknande? I mitt fall så ordnade arbetsförmedlingen eller kanske Försäkringskassan så att jag fick lönebidragsarbete på ett bibliotekslager. Jag behövde inte göra någonting själv tror jag. Jag tycker att det är jättebra med lönebidrag. Förut hade jag ingenting att göra på dagarna, men nu får jag plocka ut böcker och sortera in dem. Perfekt jobb tycker jag.

Jag ser väldigt många intressanta böcker på jobbet. Tyvärr läser jag inte så bra så därför har jag inte stulit så många ännu. Jag skriver bra tycker jag, men jag läser väldigt långsamt och tappar bort mig hela tiden. Konstigt egentligen!
Senast redigerad av Besserschmitt 2015-11-23 kl. 21:37.
Citera
2015-11-23, 22:53
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Måste du skriva CV och liknande? I mitt fall så ordnade arbetsförmedlingen eller kanske Försäkringskassan så att jag fick lönebidragsarbete på ett bibliotekslager. Jag behövde inte göra någonting själv tror jag. Jag tycker att det är jättebra med lönebidrag. Förut hade jag ingenting att göra på dagarna, men nu får jag plocka ut böcker och sortera in dem. Perfekt jobb tycker jag.

Jag ser väldigt många intressanta böcker på jobbet. Tyvärr läser jag inte så bra så därför har jag inte stulit så många ännu. Jag skriver bra tycker jag, men jag läser väldigt långsamt och tappar bort mig hela tiden. Konstigt egentligen!

Tråden är 2,5 år gammal, TS vet nog hur det gick med jobbsökandet och behöver nog inte fler råd om vad som borde stå i hens ansökningar.
Citera
2015-11-24, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Tråden är 2,5 år gammal, TS vet nog hur det gick med jobbsökandet och behöver nog inte fler råd om vad som borde stå i hens ansökningar.

Må så vara, men jag sökte förgäves jobb i många år innan jag fick det jag har nu. Vad betyder "Hens" förresten?
Citera
2015-11-24, 07:45
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Må så vara, men jag sökte förgäves jobb i många år innan jag fick det jag har nu. Vad betyder "Hens" förresten?

Könsneutralt possesivt personligt pronomen, dvs det är okänt om TS är man eller kvinna.
Ersätter alltså hans eller [i]hennes[i/]
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in