Du kan steka vanligt bacon i micron. Lägg ut dem på hushållspapper, och sen är det bara att köra. Kan inga tider eftersom microugnar har olika watt. Håll koll genom glaset bara så inte pappret börjar brinna eller så. Snabbt, enkelt, stänkfritt och nyttigare. (Fettet sugs upp av pappret.)
Du kan steka vanligt bacon i micron. Lägg ut dem på hushållspapper, och sen är det bara att köra. Kan inga tider eftersom microugnar har olika watt. Håll koll genom glaset bara så inte pappret börjar brinna eller så. Snabbt, enkelt, stänkfritt och nyttigare. (Fettet sugs upp av pappret.)
Har du rakat ur for att hushallspapper borjar brinna i micron?
Utmärkt råd, det tar ett par minuter och osar inte lika mycket som annars.
För att framtida läsare ska få mer information skriver jag ner då jag provade att göra bacon i micron. Jag äter inte så fasligt mycket bacon, men jag brukar köpa något paket och lägga i frysen (tycker det fungerar utmärkt att frysa) så att jag har bacon de gångerna jag vill ha bacon.
En annan fördel med den frysta baconen då jag inte ville ha ett helt paket på min hamburgare är att den är väldigt lätt att bara bryta av i önskad storlek.
Jag bröt av en del av paketet och lindade sen in den frysna biten i hushållspapper och la in i micron några minuter. Det blev perfekt. Pappret sög upp det mesta av fettet så den blev inte så flottig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!