2013-04-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtemisAlphaea
Lundgrens forskning tar mest upp fysiskt våld, men eftersom antifeministiskt hat är kvinnomisshandelns och våldtäktens mörka skugga, är det inte rätt att hävda att det också kan appliceras på psykiskt våld?

Feminister har hushållsarbete som väntar.

Feministen måste sopa sin farstu och städa sin garderob - Slänga sina skelett och kapten klänningar, innan hen förskjuter sina personliga tillkortakommanden på kritiker till verklighetsfrånvänd feministisk ideologi.

Psykisk ohälsa må vara ett signum för rabiat feminism, men det finns både hopp och botemedel. Faktum är att feminister och arga trollfrökhens alltid blir mindre hysteriska när de träffar mannen som penetrerar deras, eh, hjärta.

Så om inte kärleken bokstavligen sprutar ur feministens öron istället för hat och kokande könskamp - Vänta bara tills den biologiska klockan klämtar och moderskänslorna besegrar feministen inifrån. Feministen går en lycklig och ljus framtid till mötes.

Se det positivt! Under tiden kan feministen gå i terapi, eller skriva ut Lundgrens alster och använda som toalettpapper. Det saknar betydelse så länge hen inte skadar sig själv eller andra.
Citera
2013-04-03, 21:19
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs

Hela granskningsrapporten finns här:

http://dibbuk.se/arkiv/Granskarnas_rapport.pdf

Observera att så allvarlig kritik i stort sett aldrig riktas mot en forskare utav det egna universitetet. Detta är forskarspråk för "Eva Lundgren är en fullständig nolla och antagligen en medveten lögnare".

Eva Lundgren är ett skämt som på allvar påstått att vi har en massa satanistiska pedofilnätverk i norden som offrar barn till hin håle. Hon har heller aldrig citerats av genusforskare utanför Sverige då hon i forskarvärlden fullständigt saknar trovärdighet.

Jag anser ett steg längre.

Hon är en skam för hela forskarkåren, oavsett om det är kvinnliga forskare eller manliga forskare.

Hon borde faktiskt bli utesluten som forskare och skall inte få anställning på något Universitet i Sverige eller någon annan stans i världen.

Men men, det kommer väl att heta, från en viss debattör, att hon blev så hårt kritiserad och fick så mycket risad kritik är för att hon är kvinna och styrande "patriarkala strukturer"..
Citera
2013-04-04, 04:25
Avslutad
TS har inte svarat sedan 18.15 igår. Får man månne gissa på att hon i ursinne satte igång att halsa direkt ur baginboxaren? Det var ju visserligen tänkt att räcka hela vägen till helgen, men vad fan... När det finns så mycket nazistrasister och gubbslemmare ute i vida världen så vad ska en stackars flicka göra? *glugg glugg glugg* Satans jävla antifemenist *hick* anfeme... kvinnohatare... *hick* Jag ska jävlarimig göra revelelotioun. Ni ska få *urp* se... *dunk* Zzzzzzzzzz

Nånting sånt. Hon är säkert tillbaka redan imorgon, bakfull och grinig och jävlig.
Citera
2013-04-04, 05:58
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
TS är psykiskt sjuk och tyvärr är det inte helt ovanligt i den feministiska rörelsen, så jag skulle inte alls bli förvånad om TS är helt allvarlig om sina åsikter.
Nja, allt ts skriver passar lite bra väl in på den grövre kritik jag hört om feminister. Varenda inlägg verkar vara specialutformat för att trycka på folks knappar. Hade hon skrivit något jag inte redan hört i kritiken av feminister hade jag kanske trott att det var en verklig person, snarare än en rollkaraktär. Att låtsas vara en blindgalen vänstertant är inte något nytt på flashback, även om det här var ett ovanligt humorlöst(men väldigt välgenomtänkt) exempel.

Den jag tror startade sporten, för sisådär 5 år sedan.
http://web.archive.org/web/20080624031338/http://batikhaxan.blogg.se/

I vilket fall som helst finns det vettigare saker att lägga sin energi på.
Citera
2013-04-04, 11:32
Bannlyst
Citat:
Den som sa det var Nietzsche. Kul att du omedvetet citerar en kvinnohatande nazist. Hur är det med bildningen, vännen?

Du förlitar dig på wikipedia som källa precis som Breivik, alltså så är du en ....

Nietzsche var INTE nazist. Han var inte heller rasist. Nietzsches syster däremot var antisemit och gift med en antisemit, och hon ändrade en hel del i Nietzsches manuskript efter hans död, så i början av 1900-talet trodde vissa att han var antisemit. Men det var MYCKET länge sedan dessa falsifarium avslöjades. Hur är det med bildningen, vännen?

Nelson Mandela m.fl. i Sydafrika har sagt liknande saker, att man lätt förlorar sin mänsklighet i ett system som apartheid, både de som upprätthåller det och de som motarbetar det. Detta var INTE ett argument för att acceptera sakernas tillstånd, du som är bildad och vis vet ju att Mandela arbetade aktivt för att förändra samhället i grunden. Det var ett argument för att målet inte helgar medlen, att DU har ett ansvar för vem du är och vem du blir i kampen.

Detta kan appliceras på t.ex. Valerie Solanas. Det är INTE ok att skjuta män oavsett orsak, och i synnerhet inte som ett medel för feministiska mål.
Citera
2013-04-04, 12:40
Bannlyst
[quote=Garmethew]Fast nu är det väl mer troligt att TS är antifeminist och bara försöker skämma ut sig i lånade kläder. Det är vad jag är övertygad om i alla fall. [quote]

Jo, vi är många som misstänker detta. Men säker kan hen inte vara: det finns många, både kvinnor och män, som i de sena tonåren utvecklar attityder och tankesätt i stil med ArtemisAlphaea. Blind övertygelse, brådmogenhet, brist på nyanser, viss bildning men alldeles för grund och snäv, pubertalt utryckssätt med frekvent användande av svordomar, förakt för meningsmotståndare, osv.

Sådana tonåringar är vanliga på universitetets grundkurser, men efter några års studier och livserfarenhet så förändras de flesta ... Maria Svelander tillhör den sällsynta skara människor som fortsätter att vara tonåringar upp i 40-års-åldern ArtemisAlphaea är sannolikt (om hen inte är ett troll) en helt vanlig 19-20 åring som precis börjat läsa sin första kurs i genusvetenskap ... eller en gymnasist med hyfsade betyg som köpt ett ex av Svelanders senaste bok ...
Citera
2013-04-04, 22:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Vilken trevlig ton du har.

Det jag vill ha sagt med att länka till Gräv13 är att genom att lyssna själv kan man bilda sig en uppfattning om hur samtalet faktiskt förlöpte.

Det var ingen som hånade Sveland som person, däremot fanns det avvikande åsikter mot hennes arbetssätt. Det är skillnad på sak och person. Sveland klarade inte av att möta kritiken med vettiga argument, istället kom Mirjamsdotter in och ropade "gubbslem". Det nedsättande språket, samma som du använder här, beror på att argumenten inte är väl underbyggda och därför lätt smulas sönder. Ditt sätt att försöka skyla detta är genomskinligt och misslyckas tyvärr.

Edit: http://www.kristianstadsbladet.se/kultur/article1841984/Har-kan-du-lyssna-pa-gubbslem-debatten.html
Senast redigerad av Passepartout 2013-04-04 kl. 22:58.
Citera
2013-04-05, 11:02
Medlem
Det är här lätt den mest underhållande tråden just nu
Skulle inte alla vidriga äckliga lönnfeta skalliga kvinnohatande dödsknarkarnazister som uppskattar argumentationer byggda på fakta istället för känslor bara kunna backa ett steg??? Detta är då mig inkluderat, jag är bara så sjukt intresserad av att få se hur tråden artar sig när bara kvinnorna för samtalet medans jag sitter i min källare och gråtrunkar framföra datorn
Citera
2013-04-05, 11:55
Avslutad
Utan att ha läst mer än några sidor så gissar jag att denna tråd mestadels har bestått av en mängd konstruktiva, nyanserade och kloka inlägg. Där man har omvänt massor av antifeminister (eller kvinnohatare) och fått dessa att förstå hur illa de faktiskt har betett sig, där kvinnor också har blivit mer peppade och självsäkra när det gäller att ta för sig, där motsättningar har minskat. osv. Rätt gissat?

Tror vissa annars har missförstått "ta plats" och dylikt, för mig innebär det i alla fall en självsäker (inte kaxig) person som respekterar andra människor, men som säger ifrån när någon behandlar en fel. Detta utan att sänka sig till samma nivå som de man själv föraktar.

TS är väl därmed ett bra exempel på människor (män som kvinnor) som jag ej förstår mig på. Lite samma problem har även de s.k. mediafeministerna som hörs och syns mest. Som stämplar folk som "extremister", "gubbslem" eller "antifeminister" till höger och vänster. Där även andra feminister stämplas som fiender så fort de avviker en millimeter från deras synsätt.

Dessa fejkfeminister gör i slutändan inte ett skit för någon. De minskar inga motsättningar i samhället, de får inga män som föraktar kvinnor att "tänka till", de gör inte kvinnor mer självsäkra/starka. Möjligtvis tar några tjejer efter och blir lika provocerande/kaxiga, men det är en falsk "självsäkerhet". Lite som vissa förortsungar totalt har missuppfattat vad "respekt" innebär.

Men för all del, lek erat dagiskrig med era s.k. fiender. Men jag är fan inte med i något jäkla "krig".
Citera
2013-04-07, 23:20
Medlem
Ketchikans avatar
Citat:
Vem är det som förminskar nu?
Jag anser mig ha goda skäl att bemöta dig med skepsis, att du tar mina råd som "förminskning" får stå för dig. Min avsikt var att du skulle få ett bättre hum om den feminism som jag rör mig inom.

Citat:
Du försöker påskina att feminism är en enhetlig monolit, och att jag "inte handlar" som en feminist. Om du vet något alls om feminism borde du veta att det finns otroligt många olika sorters feminism, och en uppsjö av olika teorier, perspektiv och approaches. Det finns t.o.m. separatistiska feministiska traditioner.

Men ja, att du ens skriver det här som om det vore något nytt stärker bara min tro på att du är en nyfrälst feminist.

Citat:
Dessutom har feminister, som alla andra, sinsemella olika temperament, strategier och utgångspunkter.

Nu blir det rent ut sagt pinsamt, jag vet inte om jag ska känna mig smickrad eller upprörd när du omformulerar mitt argument och skickar tillbaka det till mig.

Citat:
Om vi försöker applicera det du skrev på situationen här på FB, hur har du tänkt att vi ska "få med männen"? Seriöst, har du läst trådarna här (och i relations-forumet också, för den delen)? Tror du sådana män någonsin skulle spela på den feministiska planhalvan
Jag antar att jag ser flashback som ett hjärndött forum, typ som en underhållningssajt där det kryllar av oseriösa och inskränkta anonyma människor som skriver svordomar och vidrigheter som det inte finns mycket tanke bakom. Jag är lite för upptagen med att ta debatten i verkligheten och inte här inne på ett ryggdunkarforum där folk ändå är låsta i vad de tycker och tänker.

Citat:
Min fråga står fortfarande fast, ingen har lyckats ge ett tillfredsställande svar än. Om kvinnorna inte tar tag i det, vem kommer att göra det åt dem? Detta är inte att skuldbelägga kvinnor (vilket jag aldrig skulle göra), det är helt enkelt att konstatera faktum. Skjut inte budbärerskan.
Du skuldbelägger visst kvinnorna. Jag förstår inte hur du inte ser det? Ta ansvar för vad du själv gör och sluta se dig som så himla mycket bättre och mer upplyst än alla andra kvinnor som inte pallar ta debatten här på flashback. Om flashback är en hjärtefråga för dig så låt gå för det då. Men varför försöker du pracka på alla andra kvinnor här dina personliga åsikter? Jag håller inte med dig om att det här är rätt plats för den här typen av diskussioner. Flashback är trams som man kan hålla på med i brist på annat viktigt. Så känner jag och du får helt enkelt acceptera det.
Citera
2013-04-08, 21:23
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Detta är mitt första inlägg på detta forum, men jag har läst här länge (speciellt här i feminism-delen). Det man märker ganska snabbt när man besöker detta "feminism-forum" är att antifeministerna och gubbslemmen är i stor majoritet här. Precis som i de flesta sfärer i samhället får de sätta agendan och deras burdusa bröl överröstar allt annat. Att de flesta män som skriver här på FB är fascistoida, gammalpatriarkaliska gubbslem är ju uppenbart för alla som kan läsa. Den störtflod av bakåtsträvande kvinnohat som släpps lös varje dag här (och även i relationer-forumet) speglar det massiva förtryck på alla plan som vi kvinnor måste stå ut med jämt och ständigt ute i samhället. Så man blir knappast förvånad när man läser här, för här kommer det ju fram vad (nästan) alla män egentligen tänker.

Men, nu till frågan, ställd till de få kvinnor som skriver på detta forum. Tjejer, varför står ni ut med allt det här skitet? Varför står ni inte upp för er själva på ett mer handfast sätt? Att gubbslemmen är som de är är ju en sak, men det värsta är att de flesta kvinnor här knappt vågar sätta hårt mot hårt. Fattar ni inte att när ni tvekar i kampen och bara tar i halvhjärtat sviker ni alla andra kvinnor därute som lider under partiarkatet? Vi sitter alla i denna båt tillsammans, och varje gång man gör avkall på nolltoleransen mot unken kvinnosyn, hatisk antifeminism och förlegade könsroller och de fega näthatar-kräk som vräker ur sig den smörjan så går den feministiska kampen bakåt, vilket slår mot oss alla i slutändan, tro inget annat!

Fan tjejer, om vi någonsin ska kunna vinna det här kriget måste vi rycka upp oss och ta i med hårdhandskarna! Så som samhället ser ut nu har vi en gyllene chans för första gången på 10000 år att besegra och avskaffa patriarkatet och göra om världen från grunden, vi måste bara stå på oss, stötta varandra och våga! Nästa gång du läser något skit om feminism eller kvinnor i nån tråd, ryt till som fan och visa att sådana åsikter fan inte är OK! Den hatiska kuppen mot Maria Sveland för ett par veckor sedan är bara ett exempel på hur kvinnor förminskas, marginaliseras och förtrycks! Det är upp till oss själva om vi vill leva i en värld där hatets mörkermän sätter agendan genom att skrämma oss till tystnad, eller om vi tillsammans kan skapa ett samhällsklimat där ingen ens vågar tänka på att kritisera feminismen för att den då kommer ses som så otroligt självklar! Skälet till att gubbslemmen börjar bli så öppet hatiska är att de känner hur vinden långsamt håller på att vända, de vet innerst inne att vår tid är kommen och de inte har någon framtid!

Så min fråga är: varför är ni så spaka när ni vet vad som står på spel? Varför kämpar ni inte hårdare för feminismens seger när det i allra högsta grad är i allas vårat intresse? Tänk på att den vidriga lilla gubbslems-prototyp som idag sitter hemma i mammas källare och gråtrunkar medan han skriver kvinnohatande inlägg dag efter dag på Flashback imorgon kan omvandla sin antifeministiska teori till praktik och vara den som våldtar din dotter när hans hat genom en snöbollseffekt har växt till sig. Varför inte sätta ner foten idag och trycka till svinet ordentligt?

Och till alla gubbslem som läser: håll era äckliga labbar borta från tråden så att kvinnor kan få säga vad de vill för en gångs skull. Ni kan gå och gråtrunka till Fight Club eller YouTube-klipp med Pär Ström eller nåt sånt skit.

Intressant att se ditt perspektiv.

Jag skriver för jämställdhet och respekt - det är vad som egentligen är i alla våras intresse. Det är även anledningen till att du står upp för feminism.

Jag kommer inte automatiskt försvara feminism och gå hårt på alla dem som är hårda mot feminism, även om jag generellt försvarar feminism trots att jag inte är feminist själv. Jag håller inte med om ditt perspektiv och anser att det är förenklat och inte håller i många fall - vi lever alltså inte bara i ett patriarkat där män generellt är onda och har alla fördelar (eftersom det inte tar hänsyn till en mängd andra saker som finns och sker i samhället).

Javisst är de grova uttalandena om kvinnor här många, men detta är inget vi kan göra bättre genom att försöka "trycka till och vinna över onda män". Ska saker verkligen bli bättre så måste vi höra varandra mer och få bättre perspektiv på problemen. Och därför tror jag inte på ditt sätt att "fightas" för feminismen. Att göra det på det sätt som du antyder kan förmodligen tvärtom öka den snöbollseffekt som du nämner, eftersom män då inte känner sig förstådda och bygger upp desto hårdare perspektiv med dem som de delar perspektiven med istället.

Sedan undrar jag också om du hört kritiken (trots många dumma uttalanden här i trådarna) och tagit till dig lite av det som faktiskt är relevant? För män som kritiserar feminism är nämligen inte per automatik oresonliga kvinnohatare, utan tvärtom är många av dem för jämställdhet i samhället och vill väl. Det är bara lätt att märka det värsta eller tolka saker som värre.

Hur vänder du dig till vissa viktiga delar av den kritik som finns kring feminism? Exempelvis att dessa frågor sällan nämns inom media och feminism:
- Att män utsätts för mycket mer misshandel.
- Att män begår självmord i större utsträckning.
- Att fler män inte klarar grundutbildningen.
- Att feminism är för kvinnofokuserat och att definitionen på jämställdhet inte blir korrekt då den fokuserar på kvinnors nackdelar men inte på mäns?
Citera
2013-04-08, 22:32
Medlem
Esset45s avatar
Citat:
Men, nu till frågan, ställd till de få kvinnor som skriver på detta forum. Tjejer, varför står ni ut med allt det här skitet? Varför står ni inte upp för er själva på ett mer handfast sätt? Att gubbslemmen är som de är är ju en sak, men det värsta är att de flesta kvinnor här knappt vågar sätta hårt mot hårt. Fattar ni inte att när ni tvekar i kampen och bara tar i halvhjärtat sviker ni alla andra kvinnor därute som lider under partiarkatet? Vi sitter alla i denna båt tillsammans, och varje gång man gör avkall på nolltoleransen mot unken kvinnosyn, hatisk antifeminism och förlegade könsroller och de fega näthatar-kräk som vräker ur sig den smörjan så går den feministiska kampen bakåt, vilket slår mot oss alla i slutändan, tro inget annat!

Alltså, jag uppfattar inte att män behandlar mig som skit. Något enskilt fall kanske, men långt ifrån alla män. Jag står dock upp för mig själv, men inte genom att trycka upp mina kvinnliga rättigheter utan mer för att sträva efter en jämställd relation. Att du kallar killar för gubbslem får stå för dig, för nu kränker du dem lika mycket som du påstår att de kränker dig, vilket är fel. Vill man ha ett jämställt samhälle bör man sträva efter just ett jämställt samhälle, inte efter att trycka upp endera könet. Du kan inte trycka upp ena sidan samtidigt som du trycker ner andra, då blir de inte en jämn nivå, enkelt uttryckt.

Lycka till i din feministiska kamp, jag hoppas att några fler feminister inser att de är en jämställd kamp de behöver, inte en feministisk kamp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in