2013-03-31, 21:54
Medlem
Tjena! Min iMessage strular. Det är såhär att en kompis hade en android-telefon tidigare men har nu en iPhone. iMessage fungerar då inte utan då är det vanliga sms som skickas, ändå.

Både hon och jag kan skriva till andra med iphones och iMessage fungerar ändå. Men inte vi två emellan?
Citera
2013-03-31, 22:26
Medlem
Har haft liknande problem, det kan typ ta ett tag innan mobilen känner igen att det är en iphone antar jag, speciellt om ni tidgiare smsat och denne person inte haft iphone...

Prova med att vänta lite innan du skickar iväg smset, ibland blir det blått helt plötsligt, annars vet jag inte.

Mitt problem var att min pojkvän bytte från Iphone till Samsung men min iphone envisades med att skicka imessage till honom ändå, som sedan skickas som vanligt sms efter 2-3 minuter... Men det tog kanske 2 veckor innan den började skicka vanliga sms hela tiden
Citera
2013-03-31, 23:46
Medlem
Ja precis har testat att vänta en stund men den känner helt enkelt inte av att det är en iPhone av någon diffus anledning.
Citera
2013-11-16, 19:07
Avstängd
Illuzionzs avatar
Lånar tråden lite då jag har liknande problem. Är också så för mig att iMessage inte verkar fungera. Vi båda har på det och allt men ändå så skickas det vanliga sms. Det funkade typ första dan jag smsade med en polare men sen dess har det envisats med att bara visa gröna rutor för mig.

Någon som vet vad man kan göra åt problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in