• 1
  • 2
2013-03-31, 21:38
Medlem
Alltså när skall man i ledningen komma på att läsarna är jääääävligt trötta på alla överdrifter och ickenyheter i tidningen?.

Senast idag kom en ny idiotrubrik..

Coop Extra i Jakobsberg fick besök av Mattias Bjurling som fick ett raseriutbrott(?) över en skylt om korv och bröd. Det känns för övrigt föga troligt att dottern på 10år skulle ställa den frågan, om vad dom menar med skylten, utan det låter ihopkokat imho. (Om denna Mattias är kompis med artikelförfattaren Martin Nilsson framgår inte)

Första sidan:
http://img197.imageshack.us/img197/2470/raseri.jpg
Artikeln:
http://img600.imageshack.us/img600/7249/raseri2.jpg

Var är självbevarelsedriften hos ledningen, för det känns inte långt till botten?

Dagens ord: Raseri
Citera
2013-03-31, 21:45
Medlem
Asurmans avatar
Så länge folk läser deras tidning kommer dom göra allt för att få folk att fortsätta. Eftersom dom inte har några vettiga artiklar måste dom hitta på skitsaker. Dom kommer slåss med ord och lögner till sista droppen av vaddomnuharisig har försvunnit.
Citera
2013-03-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Alltså när skall man i ledningen komma på att läsarna är jääääävligt trötta på alla överdrifter och ickenyheter i tidningen?.
Frågan är snarare när läsarna ska sluta lita på rubriken.
Citera
2013-03-31, 22:05
Medlem
paecmakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Frågan är snarare när läsarna ska sluta lita på rubriken.

Jag tror ingen litar på rubriken men ändå klickar på den för de blir nyfikna vad det egentligen handlar om(trots att man vet att det inte är så farligt som tidningen säger)

Fast Korv-rubriken och egentligen hela artikeln är nog den sämsta jag har sett på länge.
Citera
2013-03-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paecmaker
Jag tror ingen litar på rubriken men ändå klickar på den för de blir nyfikna vad det egentligen handlar om(trots att man vet att det inte är så farligt som tidningen säger)

Fast Korv-rubriken och egentligen hela artikeln är nog den sämsta jag har sett på länge.
Just det. De klickar på den, dvs, det fungerar.
Citera
2013-03-31, 22:43
Medlem
Datseyks avatar
Så länge Aftonbladet tjänar pengar på våra klick in på deras artiklar, så kommer de inte sluta överdriva. Kanske en statlig tidning skulle förhindra detta?
Citera
2013-03-31, 23:03
Medlem
mrshylocks avatar
De kommer sluta när idioter slutar slänga upp trådar om det på fb som generar fler klick.
Citera
2013-03-31, 23:10
Medlem
KarmaAndEffects avatar
Rubriksättarnas jobb är väl att få folk intresserade. Personligen besöker jag ej deras webbsida längre, då slipper jag blir irriterad.
Citera
2013-03-31, 23:32
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrshylock
De kommer sluta när idioter slutar slänga upp trådar om det på fb som generar fler klick.

Så dom överdrev aldrig innan FBs tid?
Citera
2013-03-31, 23:40
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det bästa: "Det känns ganska nedsättande för kvinnor". Varför just kvinnor? Vad tror han korven symboliserar i detta fall?

"Varför ska man anspela på sex i en matbutik?" Varför inte?
Citera
2013-04-01, 00:36
Medlem
B´stards avatar
Skylten hade dessutom hängt där ett halvår...
Citera
2013-04-01, 00:44
Medlem
Guitarsmokes avatar
Jag tror att vissa människor får sitt belöningssystem stimulerat när de läser en överdrift. Så rubrikerna, bilderna och "innehållet" är en digital drog snarare än faktiska nyheter.

Människan har väl alltid haft förmågan att spä på sanningen genom att överdriva. Den minsta och mest hälsosamma dosen av överdrift är ju det som fångar vår uppmärksamhet, gör något intressant, som får oss att vilja veta mer osv. En person med rätt inlevelseförmåga kan ju få en ytterst trivial sak att kännas superviktig. Det måste handla om en kemikalisk cocktail som utsöndras i det centrala nervsystemet.

Så den funktionen i hjärnan är ju av betydelse och om man bombarderar den med intryck så utvecklar man säkert en resistans till slut. Då blir inget intressant som inte kryddas med WW3-rubriker. För att inte gå in i en avtändningsfas så går man in på Aftonbladet några gånger om dagen.

Frågan är om man inte skulle ha 18-årsgräns på sensationsmedia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in