2013-03-31, 20:41
Medlem
Hej jag läser nu på högskolan och förväntas vara färdig till sommaren. Det jag undrar är hur ska man göra för att försörja sig om man inte hittar något jobb direkt?
Citera
2013-03-31, 20:46
Medlem
Du får gå till socialen om du inte har några pengar sparade.
Citera
2013-03-31, 20:46
Medlem
Axmens avatar
Ligg lågt, lev på andras bekostnader
Citera
2013-03-31, 20:47
Medlem
elastikmandens avatar
Man söker job som en idiot, kanske 20 om dagen. Både där man bor, och på andra orter. Var beredd på att pendla.
Såvidare du inte har några jävla bra kontakter, som kan ge dig jobb på "ett bananskal"? Lycka till.
Citera
2013-03-31, 20:50
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Man söker job som en idiot, kanske 20 om dagen. Både där man bor, och på andra orter. Var beredd på att pendla.
Såvidare du inte har några jävla bra kontakter, som kan ge dig jobb på "ett bananskal"? Lycka till.

Ja antingen hittar du någon som kan ge dig jobb på "en räckmacka" eller så söker du allt du kan, går med CV till butiker o dylikt. Alternativt drar till Norge och gör samma sak.
Citera
2013-03-31, 20:52
Medlem
jo det är klart att man söker jobb då, kan nästan sjunka hur lågt som helst när det gäller jobb :P Tänkte på under tiden, kanske tar någon månad att hitta ett jobb. Hittills har CSN varit min enda inkomstkälla. Någon måste man ju kunna vända sig till?
Citera
2013-03-31, 21:03
Medlem
Soberphobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big-3ljo
jo det är klart att man söker jobb då, kan nästan sjunka hur lågt som helst när det gäller jobb :P Tänkte på under tiden, kanske tar någon månad att hitta ett jobb. Hittills har CSN varit min enda inkomstkälla. Någon måste man ju kunna vända sig till?

Om du inte lyckats fixa ett jobb under den sista studietiden så får du väl göra som en jävla massa andra studenter gör, skaffa ett tillfälligt jobb (äldreboende eller vad som helst) och knega medans du fortsätter söka jobbet du egentligen eftersöker.

Har du inte haft t ex sommarjobb under din studietid? Fortsätta där? Inga pengar undanlagda? Det är väl inte så att det kom som en blixt från klar himmel att du skulle någongång bli av med ditt CSN bidrag?

Worst care, kryp till socialnämnden i staden där du bor för socialbidrag.
Citera
2013-04-01, 00:35
Medlem
elastikmandens avatar
Söka, ja det är så jävligt trögt som det är! Försök att skriva ett CV, för allt du har gjort, allt som du är bra på? PM` gärna till mig, om du har någon specifik egenhet, Är väldigt bra på att "formulera" mig på svenska, med matte är det dock sämre...
Citera
2013-04-01, 01:11
Medlem
Har pratat med en kompis och han sa att arbetsförmedlingen hjälper till med jobbsökandet och under tiden har man rätt till "aktivitetsstöd" om man är under 24, jag är fortfarande 21. Inget jag vill utnyttja men får ju bli som en sista utväg om det inte löser sig tills dess :/
Citera
2013-04-01, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av big-3ljo
Har pratat med en kompis och han sa att arbetsförmedlingen hjälper till med jobbsökandet och under tiden har man rätt till "aktivitetsstöd" om man är under 24, jag är fortfarande 21. Inget jag vill utnyttja men får ju bli som en sista utväg om det inte löser sig tills dess :/

Arbetsförmedlingen kommer ej hjälpa mig dig, slösa inte tid på dem. Vad studerar du för nåt ?
Citera
2013-04-01, 17:46
Medlem
2min700Ws avatar
HAHAHA

Snillen spekulerar.

Vad fan är en "räckmacka" ????

Asså kolla grammatiken och stavningarna i den här tråden, fan allihopa lär vara socialbidragstagare som hoppade av skolan i 6an.

Ontopic: gå till socialen som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in