• 1
  • 2
2013-03-31, 20:24
Medlem
Hejsan,

Jag har en vanligt Nordea Visakort utan kredit och den håller på att gå ut snart. Eftersom jag bytte till Nordea för ca 2 år sedan så undrar jag hur de skickar ut ersättningskort? Skickar dom det via brev eller skickar de rekommenderad som när man skall hämta ut sitt körkort?
Citera
2013-03-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natilson
Hejsan,

Jag har en vanligt Nordea Visakort utan kredit och den håller på att gå ut snart. Eftersom jag bytte till Nordea för ca 2 år sedan så undrar jag hur de skickar ut ersättningskort? Skickar dom det via brev eller skickar de rekommenderad som när man skall hämta ut sitt körkort?

Det ska ske automatiskt och du kommer nog få det som ett REK-brev.
Citera
2013-04-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brandbileN
Det ska ske automatiskt och du kommer nog få det som ett REK-brev.

Kan jag skicka sambon för att hämta ut den eller måste jag hämta ut den personligen?
Citera
2013-04-01, 15:42
Medlem
Citat:
Kan jag skicka sambon för att hämta ut den eller måste jag hämta ut den personligen?

Jag vet inte om det är speciellt med ett REK men om hon tar med din legitimation och sin egen så borde hon kunna ta ut det som man kan göra med ett vanligt paket.
Citera
2013-04-01, 15:53
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det är speciellt med ett REK men om hon tar med din legitimation och sin egen så borde hon kunna ta ut det som man kan göra med ett vanligt paket.

Är det någon på flashback som har Nordea Visa kort och kan verifera om det skickas som personligt REK brev ( dvs man måste personligen hämta ut den) eller REK brev som man kan skicka bud (i detta fall min sambo) för att hämta ut?
Citera
2013-04-01, 16:02
Medlem
Citat:
Är det någon på flashback som har Nordea Visa kort och kan verifera om det skickas som personligt REK brev ( dvs man måste personligen hämta ut den) eller REK brev som man kan skicka bud (i detta fall min sambo) för att hämta ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Posten.se
Bud - När ett bud hämtar ett Rek eller Värde åt en privatperson, ska budet visa både sin egen och mottagarens legitimation. Både mottagaren och budet ska skriva på avin.

Jag fick mitt Nordea VISA som REK.
Citera
2013-04-01, 16:09
Medlem
Citat:
Jag fick mitt Nordea VISA som REK.

Ok såg du på AVI lappen om du kunde skicka bud eller var det endast personligt utlämning?
Citera
2013-04-01, 18:29
Medlem
Senast jag fick nytt kort från Nordea då utgångsdatumet närmade sig kom det i brevlådan.
Citera
2013-07-03, 18:03
Medlem
ADHD-syndromets avatar
*Bump*
Sitter i en fittig sist blev i förra veckan bestulen på legget samt bankortet från Nordea .
Lyckades få till det till slut med Nordea då min pappa leggade mig så ett nytt bankort skulle skickas ut
Fick REK brev idag från Nordea och Självklart rör det sig nog om kortet men jag står forfarande utan legg och pengarna ligger ju inne men inget kort .
Hur fan beter jag mig åt nu?
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2013-07-03 kl. 18:11.
Citera
2013-07-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
*Bump*
Sitter i en fittig sist blev i förra veckan bestulen på legget samt bankortet från Nordea .
Lyckades få till det till slut med Nordea då min pappa leggade mig så ett nytt bankort skulle skickas ut
Fick REK brev idag från Nordea och Självklart rör det sig nog om kortet men jag står forfarande utan legg och pengarna ligger ju inne men inget kort .

Ett personbevis ifrån skatteverket kanske?
Eller har du inget pass?
Citera
2013-07-03, 19:33
Medlem
Citat:
Ett personbevis ifrån skatteverket kanske?
Eller har du inget pass?
Ett personbevis är ingen id-handling och lär inte vara till någon nytta när h*n ska hämta ut sitt kort.
Citera
2013-07-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
*Bump*
Ta med pappsen till polisen och ansök om ett nationellt id-kort. Du har det inom en vecka.

http://www.polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/
http://www.polisen.se/Service/Pass-o...-legitimation/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här