Hej Flashback
Och tack för ert stöd. Ja det har ju nu gått en tid, och jag är lite mer nyanserad i mina tankar kring det som hänt.
Vi sprang på varann, ute på stan tidigare idag. "Vad gör du nu för tiden? Varför hör du aldrig av dig? Det var alldeles för längesen vi sågs", det var dom första ord hon sa. "Bor du kvar i samma 2:a? Vad jobbar du med?"
Hon bubblade av frågor. Jag svarade, sen avbröt hon mig med sitt underbara leende. Jag sa till henne att hon ska veta att jag saknar henne, att det finns känslor som aldrig tar slut. Men hon ska veta att jag inte glömt och att det finns bilder som aldrig suddas ut (men det sa jag inte). Jag lovade att ringa, och att det skulle bli rätt snart. Hon fick mitt nummer och min nya adress. Sen rusa hon iväg, hon hade bråttom förstås. För bråttom för att hinna se, att jag följde hennes gång med en förundrad blick... och följde efter

Det fanns mycket kvar att säga, men hon bara gick.
Jag har också talat i telefon med hennes syster, hon bor en bit härifrån.
Jag har vaknat mitt i natten av tystnaden och önskat att hon sov där bredvid mig igen. Jag har suttit med vänner på en stökig resturang, och kommit på mig själv vara nån annanstans. Jag har fått för mig att jag sett henne, jag har ropat hennes namn, jag har sprungit rakt fram mot en främmande famn... osv osv.
JAG FÖRSTOD ALDRIG RIKTIGT. Vad som hände den där gången, förrutom att allt blev fel. Det fanns så mycket kvar att ge, det fanns kärlek mellan oss. Varför packa jag min väska istället för att slåss?
Hon sa hon låg och solade???
Jag har hört på radion idag att vi har solsken över hela vår stad. Det låter väldigt underligt, för jag har bara regn hos mig. Ända sen den dan vi for, så har jag bara regn hos mig.
Jag är lika hopplöst förälskad, nu som då.