• 1
  • 2
2013-03-31, 19:58
Bannlyst
Hej.

Jag undrar om skådisarna, till exempel Pippi långstrump (som nog är den mest kända)
är dom rika?
Citera
2013-03-31, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beritsterit
Hej.

Jag undrar om skådisarna, till exempel Pippi långstrump (som nog är den mest kända)
är dom rika?
Nä det tror jag inte :-S
Citera
2013-03-31, 20:28
Medlem
Weejays avatar
Är ju olika...

Anna Sahlin (Anna i Barnen i Bullerbyn) lär väl ha helt okej ställt med tanke på hennes musikkarriär.
Börje Ahlstedt (Mattis i Ronja Rövardotter) lär det väl heller inte gå nöd på med tanke på hans skådespelarkarriär.
Björn Gustafson (Alfred i Emil) lär väl hovat in en del med tanke på hans skådespelarkarriär inom teater och film.
Claes Malmberg är väl med i Lotta på Bråkmakargatan om jag inte minns fel?

Hon som spelade Pippi, Inger Nilsson, är långt ifrån den kändaste skådespelerskan i en Lindgrenfilm. Legendarer som bl.a. Allan Edwall, Lena Nyman och Per Oscarsson har varit med i Lindgrenfilmer.
Senast redigerad av Weejay 2013-03-31 kl. 20:34.
Citera
2013-03-31, 20:42
Medlem
Lekes avatar
Tror de flesta av framför allt barnskådespelarna hamnade inom andra yrken så någon rikedom därifrån lär de inte ha fått.
Citera
2013-03-31, 20:48
Medlem
Knasibass avatar
Rika pga de filmerna, knappast. Men de kanske är rika ändå.
Citera
2013-03-31, 21:40
Medlem
Out-of-Steps avatar
Vad hände med Emil själv?
Citera
2013-03-31, 21:45
Medlem
franges avatar
Grete Havnesköld (Lotta i Lotta på Bråkmakargatan) spelde ju iallafall rollen i den ändå rätt underhållande svenska vampyrfilmen Frostbiten från 2006 - och har utvecklats till ett riktigt litet stycke att sätta tänderna i
Citera
2013-03-31, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Grete Havnesköld (Lotta i Lotta på Bråkmakargatan) spelde ju iallafall rollen i den ändå rätt underhållande svenska vampyrfilmen Frostbiten från 2006 - och har utvecklats till ett riktigt litet stycke att sätta tänderna i

Tyckte hon var finare som liten
Citera
2013-03-31, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Är ju olika...

Anna Sahlin (Anna i Barnen i Bullerbyn) lär väl ha helt okej ställt med tanke på hennes musikkarriär.
Börje Ahlstedt (Mattis i Ronja Rövardotter) lär det väl heller inte gå nöd på med tanke på hans skådespelarkarriär.
Björn Gustafson (Alfred i Emil) lär väl hovat in en del med tanke på hans skådespelarkarriär inom teater och film.
Claes Malmberg är väl med i Lotta på Bråkmakargatan om jag inte minns fel?

Hon som spelade Pippi, Inger Nilsson, är långt ifrån den kändaste skådespelerskan i en Lindgrenfilm. Legendarer som bl.a. Allan Edwall, Lena Nyman och Per Oscarsson har varit med i Lindgrenfilmer.

men pippi är väll mest kändast internationellt? av dom figurerna..
Citera
2013-04-01, 11:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Litteratur --> Tv-serier och tv-program
/Moderator
Citera
2013-04-01, 11:36
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beritsterit
men pippi är väll mest kändast internationellt? av dom figurerna..
Ja Pippi är antagligen den mest kända karaktären, men Inger Nilsson som spelar Pippi har nog inte gjort sig några stora pengar på det. Inte heller har Pippi-rollen gett henne så många andra roller. Som det står på wikipedia: "Inger Nilsson blir ofta igenkänd och förknippad med sin roll som Pippi och menar att det är svårt att få andra roller".
Citera
2013-04-02, 13:45
Bannlyst
Den enda Astrid lindgren skådisen som har blivit rik är väl mer eller mindre bara Christian Bale som spelade i JumJum i Mio Min Mio och Christopher Lee som spelade Riddar Kato i samma film.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in