2013-03-31, 15:21
Medlem
Vet någon om en mördare eller människa som har dödat en annan och efter känt sig lättad eller gladare att ha gjort det än att bli rädd, ledsen och få skuldkänslor?

Är det någon so vill dela med sig? Kanske av personlig erfarenhet eller känner någon som har tagit någon annans liv (med avsikt)
Citera
2013-03-31, 15:29
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexHall
Vet någon om en mördare eller människa som har dödat en annan och efter känt sig lättad eller gladare att ha gjort det än att bli rädd, ledsen och få skuldkänslor?

Är det någon so vill dela med sig? Kanske av personlig erfarenhet eller känner någon som har tagit någon annans liv (med avsikt)

beror ju helt på vad hen har gjort

om hen hade skadat mig elle rmin familj skulle jag nog ta med hen och dennes familj
Citera
2013-04-01, 06:05
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=Tv4c3flhSaU

del 1 är det, väldigt sevärd!
Det nämns i dokumentären att vissa styckmördare tar till alkohol för att kunna göra det men han i dokumentären bekymrar sig mest om att skita ner sina kläder.

T.ex så känner vi människor inte skuldkänslor om vi dödar en fluga likt honom när han dödar människor.
Citera
2013-04-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derp321
http://www.youtube.com/watch?v=Tv4c3flhSaU

del 1 är det, väldigt sevärd!
Det nämns i dokumentären att vissa styckmördare tar till alkohol för att kunna göra det men han i dokumentären bekymrar sig mest om att skita ner sina kläder.

T.ex så känner vi människor inte skuldkänslor om vi dödar en fluga likt honom när han dödar människor.

fan vad intressant! Tack! Skulle nog också vara så om jag haft ett sånt liv :-/
Citera
2013-04-03, 17:49
Medlem
Jag kanske är ovanligt sur, bitter, deprimerad och allmänt hatisk idag men jag känner fortfarande att jag vill skriva av mig. Jag tror inte på fem öre att mördare och andra obehagliga människor lider nämnvärt över vad de har gjort. Jag tror det är någon form av myt, kanske medvetet sådd för att hindra människor från att begå hemskheter. Som jag ser det är det tämligen vanligt exempelvis massmördare, soldater eller yrkeskriminella som är iblandade i dödsfall och mord måhända mår psykiskt dåligt, men det är snarare kvarliggande hot, negativa upplevelser, skador eller förlorade kamrater som gnager i sinnet. Att man själv har dödat någon upplever jag inte att människor våndas av i någon större utsträckning.
Citera
2013-04-03, 17:59
Medlem
zajjahs avatar
Nej. Har en anhörig som dödat i "självförsvar" ingen speciell ånger av det. Ingenting. Var ändå ren avrättning. Hoppas det sämsta för människan.
Citera
2013-04-03, 21:32
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Det finns såklart också "barmhärtighetsmord".

Det betyder att man måste avliva någon för att de inte ska lida för svårt.

Skulle själv inte känna någon ånger om jag visste att det var enda sättet att kunna hjälpa någon.

Om man räknade in alla läkare och sjuksköterskor som "råkat" ge sina svårt sjuka patienter ( i livets slutskede ) en överdos morfin, då går det runt många mördare i samhället.

Men jag förstår dom, att stå och se någon skrika av smärta dygnet runt trots all upptänklig smärtlindring , det går inte ens att förställa sej!

När jag jobbade på ett äldreboende fanns det en pensionär som varit i koncentrationsläger som ung.
Trots att hon var över 80 år skrek hon fortfarande av ångest varje vaken stund.
Hon medicinerades kraftigt, med riktigt tunga droger, men det hjälpte inte

Varje gång jag var i närheten önskade jag att någon skulle låta henne somna in. Det var omänskligt och fruktansvärt!

Men tyvärr, dagarna gick och ingen gjorde något. Nu har hon äntligen dött fick jag reda på, men hon blev tvungen att lida i många år i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in