2005-05-22, 16:34
Medlem
Hasse Heroins avatar
Tja. Precis som rubriken lyder. Vilken eller vilka receptfria medeciner tycker tycker ni fungerar bäst.

Jag tycker den bästa är Treo. Den brukar fungera vid lindrigare huvudvärk samt att den lindrar lite vid backfylla.

På andra plats kommer paracetamol. Den jag tycker är bra med denna är att man kan använda den för att snabba på och förhöja effekten av opiater. Annars tycker jag att den är skit förutom dess egenskaper att sänka feber.

Vd tycker ni!
Citera
2005-05-22, 16:37
Medlem
Bloodhounds avatar
Bamylkoffein är gott. Annars är Samarin en riktig undergörare. Om man vill leka knarkare kan man också dra upp den i näsan.
Citera
2005-05-22, 16:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Recipect-hostmedicinen här i Finland innehåller ju kodein, som brukar uppskattas av en hel del knarkiga människor... Själv tycks jag dock vara immun mot kodein, känner ingenting!
Citera
2005-05-22, 17:44
Bannlyst
alvedon

Alvedon är utan tvekan bäst. Alltid bra när man behöver den dagen efter en fylla
Citera
2005-05-22, 18:44
Bannlyst
Treo såklart
Citera
2005-05-22, 21:12
Awaiting Email Confirmation
ibumetin
Citera
2005-05-22, 21:24
Medlem
La Dianas avatar
Åksjuketabletter...blir man rätt mosig på.
Citera
2005-05-22, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Heroin
Tja. Precis som rubriken lyder. Vilken eller vilka receptfria medeciner tycker tycker ni fungerar bäst.

Jag tycker den bästa är Treo. Den brukar fungera vid lindrigare huvudvärk samt att den lindrar lite vid backfylla.

På andra plats kommer paracetamol. Den jag tycker är bra med denna är att man kan använda den för att snabba på och förhöja effekten av opiater. Annars tycker jag att den är skit förutom dess egenskaper att sänka feber.

Vd tycker ni!

Det är mest en myt...paracetamol är ett ämne som borde tas bort ifrån hyllorna enligt mig, det är leverskadligt(som om vi inte hade nog dålig lever redan...) och det finns bättre recepfria värktabletter.

Som den multikulturella person jag är så använder jag de mediciner som är recptfria i Thailand, istället för att bara använda de svenska....livet blir plötsligt så mycket roligare då!
Citera
2005-05-22, 21:50
Medlem
Hasse Heroins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Det är mest en myt...paracetamol är ett ämne som borde tas bort ifrån hyllorna enligt mig, det är leverskadligt(som om vi inte hade nog dålig lever redan...) och det finns bättre recepfria värktabletter.

Som den multikulturella person jag är så använder jag de mediciner som är recptfria i Thailand, istället för att bara använda de svenska....livet blir plötsligt så mycket roligare då!

Dom vet knappt vad recept är för något i Thailand. Däremot så har dom stor respekt för sin gud PENGAR.
Citera
2005-05-22, 22:14
Medlem
La Dianas avatar
Eeeeeh näe, i Thailand är det ju bara att älga in på närmsta apotek å köpa olika ful-piller...men man får passa sig...ibland kan det bli för mycket av det goda...

Köpte några krumelur-piller att ta på vägen hem, för att slippa vara vaken hela flygresan. Ja, de var väl liiiite starkare än vad jag hade räknat med, så jag slocknade HÅRT, halvlåg i knät på en dansk pensionär hela resan, fast både han å hans fru bara skrattade, jag skyllde på att jag varit sjuk, hm.

Sen vid bagage-bandet var jag fortfarande väldigt skev, trillade omkull när jag skulle hiva på mig ryggsäcken, mitt ex skämdes, å kallade mig för knarkar-kärring. Så kan det gå om man går på thailändskt apotek. Helt off topic.
Citera
2005-05-22, 23:39
Bannlyst
Ja paracetamol/alvedon e kasst om vi pratar om den som värktablett, men som febernedsättare är den ju nästan oumbärlig.. hade hög feber en gång o tog alvedon.. fick nästan en kick för att jag mådde så mycke bättre efter jag tagit alvedonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in