Citat:
Ursprungligen postat av Tuben89
Nu vet jag inte om det kommer gå och göra detta med Bitcoins men inom aktiehandling finns något som kallas för en "aktie split".
Säg att vi har 10 aktier som är värda 1kr styck, dessa splittas upp till 100 aktier som då är värda 10 öre istället för 1kr styck. Du har fortfarande lika mycket pengar, men du har fler aktier.
Ja, men den jag ska handla av vill ju ha 100BTC. Och jag har bara 90BTC (i mitt exempel).
Det spelar ju ingen roll om jag splitar dom till 9000 1/100BTC, det är iaf bara 90BTC.
(Jag tror att dom splittade BTC har ett namn, som väl är taget efter den som påstås ha skapat BTC, men jag kommer inte ihåg vad han heter. Men vi kan ta kronor/ören som exempel)
Om du vill ha 100kr av mig, och jag har 90, så hjälper det ju inte att jag ger dig 9000öre. Det är iaf bara 90kronor. Men enligt dig skulle jag inte bara betala min skuld, du skulle helt plötsligt vara skyldig MIG 8900BTC.
Det är väl rätt uppenbart att om alla bara kan splitta sina BTC, så faller hela systemet, ska 1 person splitta sina BTC, så måste ju ALLAS BTC splittas.
Så som ni pratar, så är det ju en aktie, ingen valuta.