2013-03-30, 11:09
Medlem
Tjena! Har tänkt att börja med att filma en studenfilm som jag har tänker göra väldigt seriös.
Och en timelapse är nästan ett måste om man vill fånga tittarnas uppmärksamhet och intresse!
Är det filmläget jag ska använda mig av för jag hittar ingen timelapseläge på HD hero 2
Sen vill jag gärna ha att den roterar så man nästan ser 360grader under 10-20 sekunder om ni förstår hur jag menar?
Citera
2013-03-30, 11:17
Medlem
Ghoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkarn
Tjena! Har tänkt att börja med att filma en studenfilm som jag har tänker göra väldigt seriös.
Och en timelapse är nästan ett måste om man vill fånga tittarnas uppmärksamhet och intresse!
Är det filmläget jag ska använda mig av för jag hittar ingen timelapseläge på HD hero 2
Sen vill jag gärna ha att den roterar så man nästan ser 360grader under 10-20 sekunder om ni förstår hur jag menar?

Inställningar > Timelapse Mode > Välj hur ofta du vill att den ska ta kort.

De där med att den ska rotera kan bli svårare för dig. Är du någorlunda teknisk så skruva isär en äggklocka, sätt din gopro på äggklockan så att den roterar sakta. Annars kan du vrida kameran väldigt sakta med troligtvis dåligt resultat. Eller så köper du en timelapse rig och får de se väldigt proffsigt ut. Allt beror på hur mycket du vill lägga ner på din film!

Edit: Om du bor nära ett IKEA så köp en sån här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30066725/

Sätt fast din gopro ovan på, och voilá, en roterande timelapse rig!
Senast redigerad av Ghood 2013-03-30 kl. 11:28.
Citera
2013-03-30, 11:59
Medlem
Är det timelapse inställningen som ser ut som japans flagga fast i svartvitt?
Fyrkant med en plutt i mitten? Vad är det mer jag ska ställa in så att den är i timelapse?
Citera
2013-04-01, 18:34
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkarn
Är det timelapse inställningen som ser ut som japans flagga fast i svartvitt?
Fyrkant med en plutt i mitten? Vad är det mer jag ska ställa in så att den är i timelapse?

Men jösses, läs manualen! http://gopro.com/support/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in