2020-09-17, 11:22
Medlem
Han är inkryssad av kristna syrianer i Södertälje/Botkyrka. Att KD inte givit honom en utskottsplats efter alla år tyder på missnöje med honom. Halef är nog inte så oskyldig som Aftonbladet och Expressen nu kommer rusande om. Minsta antydda blotta hos polisman Löfving skall angripas med rasistkortet av MSM. Halef har sina sympatier först och främst med sitt folk vågar jag påstå.
Han är ett skolexempel på det Löfving säger om att etniska särintressen tagit sig in i landets mäktigaste församling. Ett annat exempel är den unga somaliska kvinnan som kryssades in i Riksdagen av somaliska klaner i Göteborg.
Hycklare får säga vad det vill, men så här var det inte tänkt att man skulle kunna göra politisk karriär i Sverige. Varken Halef eller den somaliska kvinnan kan tillräckligt om Sverige för att kunna sitta där.
Citera
2020-09-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Som familjefar, ja kanske.
Som politiker, är du utvecklingsstörd?
Det är väl den förståelsen som inte finns. Därför problemen idag med klaner etc

I Sverige fanns det under min uppväxt en lojalitet med samhället, instutioner etc.
Det finns inte hos dem som kommer från Mellanösternländer
(Jo ett litet fåtal, ofta dem som varit i riktig opposition, gjort uppror e.l
de är hedervärda människor som verkligen flytt för sitt liv)

Att politiker och tjänstemän, social, skola etc inte förstått det är för mig skrämmande och oförståeligt.
Citera
2020-09-17, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmaniok11
Jag vet vem personen är och vet vad han har gjort eller inte gjort så lägg av med tramset. Ni vill istället skapa islamisering. Varsågoda, låt islam ta övee sverige

Islamisering? Det är ju kristna som är värst ser du väl.
Citera
2020-09-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Han är inkryssad av kristna syrianer i Södertälje/Botkyrka. Att KD inte givit honom en utskottsplats efter alla år tyder på missnöje med honom. Halef är nog inte så oskyldig som Aftonbladet och Expressen nu kommer rusande om. Minsta antydda blotta hos polisman Löfving skall angripas med rasistkortet av MSM. Halef har sina sympatier först och främst med sitt folk vågar jag påstå.
Han är ett skolexempel på det Löfving säger om att etniska särintressen tagit sig in i landets mäktigaste församling. Ett annat exempel är den unga somaliska kvinnan som kryssades in i Riksdagen av somaliska klaner i Göteborg.
Hycklare får säga vad det vill, men så här var det inte tänkt att man skulle kunna göra politisk karriär i Sverige. Varken Halef eller den somaliska kvinnan kan tillräckligt om Sverige för att kunna sitta där.

Läste dessutom en snyftartikel där han framhävde att dottern studerade juridik och att de är mönstermedborgare. Jag spår att hon får en lysande karriär med uppdrag från klanens öppet kriminella men betalning från staten. Win/Win för klanen. Loose/Loose för skattebetalarna.
Citera
2020-09-17, 12:30
Medlem
KD kommer få det svettigt om dom behåller honom. Dom lär tappa typ hälften av alla röster till M och SD.

Jag ANTAR att KD just nu verifierar uppgifterna med SÄPO och därefter avgår han. Annars är dom ju fan helt knullade. Sämsta försvaret hade han också. ”SÄPO har lyssnat på skvaller” ??? Ah låter ju rimligt att Sveriges säkerhetspolis rådfrågar TMZ om sina utredningar. Haha! Han är helt rökt.
Citera
2020-09-17, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
KD kommer få det svettigt om dom behåller honom. Dom lär tappa typ hälften av alla röster till M och SD.

Jag ANTAR att KD just nu verifierar uppgifterna med SÄPO och därefter avgår han. Annars är dom ju fan helt knullade. Sämsta försvaret hade han också. ”SÄPO har lyssnat på skvaller” ??? Ah låter ju rimligt att Sveriges säkerhetspolis rådfrågar TMZ om sina utredningar. Haha! Han är helt rökt.

Ytterst osannolikt att Säpo skulle låta "skvaller" påverka dom i deras omdöme om denna man, dom har med all sannolikhet mycket på fötterna, annars skulle dom inte låta såna här uppgifter läcka till pressen.

Detta ger ju mer förståelse till Löfvings uttalande för några veckor sedan.
KD måste känna sig tvungna att agera, speciellt med tanke på hur dagens politik ser ut, där dom försöker positionera sig som ett regeringsparti i ett konservativt block, tillsammans med moderaterna, och uppbackad utav SD.
Citera
2020-09-17, 13:54
Medlem
arbetets avatar
Marcus Oscarsson ger faktiskt ett intressant perspektiv på Aftonbladets artikel. Kanske därför vi inte får se den i andra tidningar. I sin iver att ta strid mot klan-begreppet nu som börjar sippra i en flodvåg så hänger de ut Robert Halef som klanmedlem. Undra om de tänkte så långt. Får vi nu snart se en lista på alla Riksdagsmän och -kvinnor som är medlemmar i klaner?:
/.../Att en av Sveriges största tidningar på så här lösa grunder hänger ut en riksdagsledamot på detta grova sätt är mycket märkligt och går helt emot vad Sverige så många år jobbat för, dvs individuellt ansvarstagande och absolut inte klantänkande.
https://www.facebook.com/marcus.osca...31275186979103

Vad MO kanske inte tänker på är att han själv mer eller mindre bekräftar faktum på sin ganska vällästa FB-sida.
Citera
2020-09-17, 15:03
Medlem
ForumApaches avatar
Sverige 2020, ett klansamhälle.

En del av oss såg det komma, majoriteten vägrar ännu se det.
Citera
2020-09-17, 15:05
Medlem
Hade man skrivit sektmedlem hade jag förstått det men klanmedlem eller bulvan för sk klanfamiljer är nog en anteckning som inte har något större bevisvärde. Möjligt att AB kommit över polisens taffliga anteckningar. Det lär bli utrett i alla fall.
Citera
2020-09-17, 15:06
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Läste dessutom en snyftartikel där han framhävde att dottern studerade juridik och att de är mönstermedborgare. Jag spår att hon får en lysande karriär med uppdrag från klanens öppet kriminella men betalning från staten. Win/Win för klanen. Loose/Loose för skattebetalarna.
Jurister är långtifrån mönstermedborgare. De är ett verkligen ett vidrigt pack som skor sig själva genom att tricksa med lagliga begrepp och skoja runt med paragrafer. Främst skyddar de brottslingar och jobbar på att får kriminella vittvättade.
Citera
2020-09-17, 15:08
Medlem
Drozds avatar
Alla ska med, även klaner, kriminella grupperingar och islamister! Sverige bör lära av Libanon, ett mångkulturellt samhälle där olika folkgrupper och religioner kvoteras in i parlamentet för att förhindra att den talrikaste gruppen tar över helt. Ett konstant, lågintensivt inbördeskrig där alla folkgrupper är mer eller mindre i luven på varandra men där oheliga allianser sluts då det gynnar den egna klanen.
Citera
2020-09-17, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Islamisering? Det är ju kristna som är värst ser du väl.

Det handlar främst om kultur, se Mena-länder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in