2020-09-17, 09:58
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Halef släkten har med största sannolikhet kopplingar till södertäljemaffian, men helt ärligt så är det inte de som förstör Sverige mest, rikta in er på de i Tensta, Rinkeby etc. Det finns en skillnad mellan kristna syrianer och muslimerna

Efter valet 2018 kunde Socialdemokraterna i Södertälje behålla makten när de ingick en ohelig allians med KD.

Citat:
Enligt Boel Godner blev det en avgörande faktor till att Socialdemokraterna tappade flera av sina röster till Kristdemokraterna i kommunvalet. I partiernas kampanjer lyfte de en hel del hårda ord mot varandra, men nu sitter de i samarbete och menar att de alltid varit övverens.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...an-valrorelsen

Genom att studera valresultat kan man säkert finna en hel del mönster i olika kommuner.
Citera
2020-09-17, 10:02
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
SD är inte bättre än KD i det här avseendet. För tio år sedan var Jimmie Åkesson i Södertälje och krusade för irakier (kristna irakier gudbevars!)

Det bör också påpekas att SD svansade för en syriansk klan i Södertälje, vilken minns jag inte, men då klanen inte fick vad de ville av SD gick de över till S. Detta skedde för några år sedan, tio kanske? Minns inte vilken klan det var.
Citera
2020-09-17, 10:22
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det bör också påpekas att SD svansade för en syriansk klan i Södertälje, vilken minns jag inte, men då klanen inte fick vad de ville av SD gick de över till S. Detta skedde för några år sedan, tio kanske? Minns inte vilken klan det var.

Vet inte varför det är ena alltid måste utesluta det andra, men i min bok kan araber (kristna och muslimer), syrianer, assyrier, kurder och judar dras över samma kam. Om det är luften eller sanden vet jag ej. Någonting är felknullat och våldsfixerat i den världsdelen. Antisemitist, jajamen.
Citera
2020-09-17, 10:34
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmaniok11
Ni är bara ett skämt. Personen som uthängd av aftonhora har inget med maffia eller södertäljenätverket att göra.

Absolut ingeting med de att göra. Så det ni skriver och lägger tid på är onödigt!

Damage control?
Citera
2020-09-17, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Halef släkten har med största sannolikhet kopplingar till södertäljemaffian, men helt ärligt så är det inte de som förstör Sverige mest, rikta in er på de i Tensta, Rinkeby etc. Det finns en skillnad mellan kristna syrianer och muslimerna

Är det inte Halef som är maffian?

Enl Lexbase finns 11 dömda Halef i Södertälje/Norsborgsområdet. Låter extremt mycket i mina öron om man utgår från att inte alla åker dit för sina brott.
Citera
2020-09-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Riksdagsman Robert Halef (KD) tillhör Kristdemokraternas partistyrelse.
http://www.kristdemokraterna.se/vara...artistyrelsen/

Han tycks emellertid också ha en synnerligen nära anknytning till Södertäljemaffian.http://avpixlat.info/2012/09/17/klan...-i-sodertalje/

Robert Halef är, tillsammans med Metin Ataseven (M), Södertäljemaffians representanter i Riksdagen.
https://www.flashback.org/t1289385

Robert Halef är suppleant i Riksdagens justitieutskott.
http://www.riksdagen.se/sv/ledamoter...0285631067215/

OBS! Riksdagsman Robert Halef (KD) ska inte förväxlas med Södertäljes kommunalpolitiker Robert Halef (S).

Är det bra att Södertäljemaffian har en riksdagsman som sitter i justitieutskottet?
Tror ni att Kristdemokraternas kärnväljare vill bli representerade av personer som är kopplade till Södertäljemaffian?

flpost
Senast redigerad av RickardSv 2020-09-17 kl. 11:00.
Citera
2020-09-17, 10:59
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Vet inte varför det är ena alltid måste utesluta det andra, men i min bok kan araber (kristna och muslimer), syrianer, assyrier, kurder och judar dras över samma kam. Om det är luften eller sanden vet jag ej. Någonting är felknullat och våldsfixerat i den världsdelen. Antisemitist, jajamen.
Kurder är indo-europeér och det heter antisemit.
Citera
2020-09-17, 11:00
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det hör till saken att Robert Halef är KDs representant i riksdagens trafikutskott och har motionerat om att det ska bli lättare att ta körkort.

Inte märkligt i sken av den kraftigt framväxande industrin av babbeägda skumraskkörskolor.

Finns någon mer information om Halefs etniska bakgrund? Han verkar vara en av de få "vita syrianer" (assyrier?) man hör talas om då och då.
Citera
2020-09-17, 11:02
Medlem
BaraBiffens avatar
Ge mig en anledning till varför han inte ska sätta sin familj först?
Citera
2020-09-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen

Som familjefar, ja kanske.
Som politiker, är du utvecklingsstörd?
Citera
2020-09-17, 11:10
Medlem
sk33s avatar
Always judge a book by its cover.
Always judge a man by the company he keeps.
Always judge a man by the books he keep.

Grampa Simpson har rätt i ovanstående.

Man kan vara hur helylle som helst. Umgås man med skumraskfigurer, speciellt om man håller ett förtroendeuppdrag, då kommer man - rätt eller fel - att ifrågasättas. Är man släkt med skumraskfigurerna blir det svårare; offentlig avbön är inte rätt men offentligt avståndstagande kan fungera, till och med ge ökat förtroende.

Kan appliceras på andra i riksdagen, även på partiledarnivå, såklart.
Senast redigerad av sk33 2020-09-17 kl. 11:15.
Citera
2020-09-17, 11:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen

Kan han i sådan fall gör i ett annat land - kanske där han kommit ifrån, vore en idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in