2016-02-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmgris
Någon mer som märkt av hur dissociativa droger verkar motarbetas av nootropika? Jag är för närvarande enbart 1.5 vecka in i min första bekantskap med noopept, tar 10 mg om morgonen tillsammans med lämpliga kosttillskott i min stack. Men trots denna låga dosen så var det svårare att bryta igenom på allvar, förmågan till det visionära skådandet var tydligt degraderad och hålet kändes grundare, var liksom inte lika uppslukande helt enkelt.

Jag kände hursomhelst av en tydlig degradering i effekterna av ~200 mg ketamin igårkväll, trots att jag väntat 3 veckor sen sist för att hålla toleransen nere. Märkligt nog verkar det motsatta förhållandet vara giltigt för både svamp och meditation, varav de visuella aspekterna varit tydligt potentierade av noopept.

Så att min frågla lyder väl: vet någon hur länge man måste kliva av noopept för att få fullt tillträde till den inre världen med hjälp av dissociativa? Skulle 2 dagars avhållsamhet göra någon skillnad? Uppdaterar själv inom någon vecka när jag har tid att prova vingarna igen såklart, men skulle uppskatta utomståendes erfarenheter av noopept+ketamin.

Kan man ev. spekulera i förhöjd neurotoxicitet till följd av denna kombo? Ruset upplevdes som aningen smutsigare men detta kan ju ha varit till följd av rastlöshet/oro då jag hade lite svårare att slapna av, är alltid jobbigt att orientera sig i den externa verkligheten när man är duktigt svängd. Tankar?
Jag tror det tar fler än 2 dagar eftersom noopepts effekter är kvar långt efter man kliver av den. Men det beror också på hur länge du tagit noopept osv.
Citera
2016-02-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9999
Det stämmer och man blir motiverad på ett helt annat sätt när man använder noopept. För mig tog det 2-3 veckor innan jag kände av noopept därför ska man ha tålamod som vissa i tråden har skrivit.
Det kändes i princip redan första dagen för mig. Svårt att beskriva dom första effekterna jag kände men tänk er den energin man får av kaffe/energidrycker fast utan jitter. Först trodde jag det var placebo men mina kommunikationsfärdigheter har ökat sedan jag började använda noopept och jag har även haft lättare att komma ihåg saker som jag i normala fall brukar glömma.
Citera
2016-02-06, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchuup
Det kändes i princip redan första dagen för mig. Svårt att beskriva dom första effekterna jag kände men tänk er den energin man får av kaffe/energidrycker fast utan jitter. Först trodde jag det var placebo men mina kommunikationsfärdigheter har ökat sedan jag började använda noopept och jag har även haft lättare att komma ihåg saker som jag i normala fall brukar glömma.
Många tror i början att det kan är placebo men efter 1-2 veckor märker man en enorm skillnad och förbättringar i kognitiva funktioner.
Citera
2016-02-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65harry
Citicoline sodium 200 mg är det jag tagit med noopept.

Jag tar 250-500 mg citikolin och 10-50mg noopept.

Det fungerar grymt bra, det har hjälpt mig otroligt mycket mot ångest.

citikolin är inte bara en effektiv kolinkälla utan ökar också mängden dopamin i hjärnan, ännu mer lovande resultat har man sett i djurförsök.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1908237/?tool=pmcentrez

Citat:
Abstract1. Spiroperidol binding (dopamine D2 receptors) and quinuclidinyl benzilate binding (muscarinic receptors) in striata of 19-month old mice was analyzed for animals that had received chronic administration of cytidine 5'-diphosphocholine (CDP-choline) incorporated into the chow consumed (100 or 500 mg kg-1 added per day) for the 7 months before they were killed.

2. Treated animals displayed an increase in the dopamine receptor densities of 11% for those receiving 100 mg kg-1 and 18% for those receiving 500 mg kg-1 as compared to the control aged animals that had received no CDP-choline. Control animals showed, from 2 months to 19 months of life, a 28% decrease in the receptor density. No change in the affinity of the receptors for spiroperidol was found in the treated or untreated animals.

3. Muscarinic acetylcholine receptor densities were also partially recovered by the same treatment in aged animals that showed a 14% decrease of these receptors in this case. The muscarinic receptor density increased 6% for the animals that received 100 mg kg-1 and 17% for the animals that received 500 mg kg-1 without any change in the affinity of the receptor for quinuclidinyl benzilate.

Man brukar räkna med att 100mg/kg för möss motsvarar ungefär 8,1mg/kg för människor
Citera
2016-02-06, 21:55
Medlem
FiveGramsAdays avatar
N00bs.....skaffa några burkar Phenyl-Piracetam istället...så händer något. Eller Oxiracetam...min favvo innan man blivit torsk på div. läkemedel pga vården.

Eller dom två ihop med då Citi eller Alpha som kolin-källa, det hade blivit ett jvla ös vad gäller Noots. Sorry om OT. Men ej fått så mkt effekt utav Noopept....har en halv burk liggandes.

Tar ju bort effekten utav mina stess och sömn-tabs, så nejtack.

Men Phenyl-P. är rent utav en stimulant....märks....och Oxi. ökar både Dopa och seretonin...så det kognitiva plus kanonmående....det avtar dock om man tar dagligen. Skulle säga bättre ta vid behov.

Noots är f.ö en hype......vid behov? Ja, dagligen för bli någon jvla limitless-människa? Nej(!)

Det backar jag med hela mitt allt.

- 5.
Citera
2016-02-07, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
N00bs.....skaffa några burkar Phenyl-Piracetam istället...så händer något. Eller Oxiracetam...min favvo innan man blivit torsk på div. läkemedel pga vården.

Eller dom två ihop med då Citi eller Alpha som kolin-källa, det hade blivit ett jvla ös vad gäller Noots. Sorry om OT. Men ej fått så mkt effekt utav Noopept....har en halv burk liggandes.

Men Phenyl-P. är rent utav en stimulant....märks....och Oxi. ökar både Dopa och seretonin...så det kognitiva plus kanonmående....det avtar dock om man tar dagligen. Skulle säga bättre ta vid behov.

Noots är f.ö en hype......vid behov? Ja, dagligen för bli någon jvla limitless-människa? Nej(!)

- 5.

Jag kombinerar choline med phenylpiracetam och det har öppnat mina sinnen enormt mycket...ser möjligheter ist för problem när gäller det mesta i mitt liv. Man blir så positiv och motiverad av detta. Vill dock inte bygga en tolerans mot det och behöva höja dosen alltför mkt.
Citera
2016-02-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChaimMuhammedsson

citikolin är inte bara en effektiv kolinkälla utan ökar också mängden dopamin i hjärnan, ännu mer lovande resultat har man sett i djurförsök.

Man brukar räkna med att 100mg/kg för möss motsvarar ungefär 8,1mg/kg för människor
Tack för länken Håller med att det hjälper oerhört mycket
Citera
2016-02-09, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skywalkeryoda
Låter riktigt intressant, skall testa det, tack! Går det bra att ta detta samtidigt som 5htp eller kan det hämma effekten?
Tror snarare att det blir tvärtom. 5htp gör dig mer glad det är liksom antidepp och höjer sömnkvaliten.
Citera
2016-02-10, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday

- 5.
Jag håller med phenylpiracetam är nog den bästa PWO substansen jag testat. Aldrig provat noopept men har svårt att tro att det skulle vara bättre än detta, fast kanske om man tar högre dos noopept eller en stacker som innehåller L dopa osv så får man minst lika bra effekt.
Citera
2016-02-10, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChaimMuhammedsson

Intressant artikel, hade ingen aning om att det ökade dopamin mängden i hjärnan. Måste fan försöka fixa citikolin innan helgen.
Citera
2016-02-10, 22:35
Medlem
Hallå,

Vad jag kan få fram så verkar de vara helt lagligt att köpa noopept i sverige. Har jag rätt eller är det bara svårt att hitta information som visar att de inte är lagligt?
Citera
2016-02-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarjuden
Hallå,

Vad jag kan få fram så verkar de vara helt lagligt att köpa noopept i sverige. Har jag rätt eller är det bara svårt att hitta information som visar att de inte är lagligt?

Noopept är helt laglig, det är inte ett registrerat läkemedel i Sverige.

Det är bara aniracetam och piracetam(vanliga, inte fenylpiracetam) som omfattas av läkemedelslagen eftersom att dem är receptbelagda läkemedel i Sverige, men tullen skiter i privatimport av receptbelagda läkemedel ~90% av gångerna dem stoppar paketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in