2016-01-25, 16:34
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haiwaan
haha det låter som det börjar hända lite saker då det är just sådana biverkningar som huvudvärk kolin även hjälper mot.
Däremot så ökar mitt blodtryck rejält. Värre än på amfetamin och kokain. Tror jag testar någon annan phenylpiracetam istället och hoppas på bättre effekt.
Citera
2016-01-26, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plitkilla
Kolin funkar bra med phenylpiracetam det gäller även andra nootropics.
Tagit 100mg på morgonen och efter en vecka så börjar jag känna av effekterna mer o mer. Nu till min fråga.. Ska jag fortsätta köra samma dos eller kan man hämma effekten och bygga tolerans mot det om jag fortsätter med samma dos utan paus och utan att höja dosen så småningom?
Senast redigerad av Uskendusken 2016-01-26 kl. 21:54.
Citera
2016-01-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uskendusken
Tagit 100mg på morgonen och efter en vecka så börjar jag känna av effekterna mer o mer. Nu till min fråga.. Ska jag fortsätta köra samma dos eller kan man hämma effekten och bygga tolerans mot det om jag fortsätter med samma dos utan paus och utan att höja dosen så småningom?
Ta inte det dagligen utan pausa kanske 2 dagar i veckan men försök hålla samma dos nu i början.Om du sedan märker att det känns mindre så höj dosen till 200mg.
Citera
2016-01-30, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plitkilla
Ta inte det dagligen utan pausa kanske 2 dagar i veckan men försök hålla samma dos nu i början.Om du sedan märker att det känns mindre så höj dosen till 200mg.
Okej, det känns bra hittills men ska låta bli att ta de på helgerna kanske då. Du en sista fråga...Får man mer effekt om man tar högre dos eller kan det endast bli mer biverkningar om jag tar högre dos?
Citera
2016-01-31, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uskendusken
Du kommer förmodligen att behöva höja dosen snart, men öka successivt och inte allt för mycket... Sedan bör du dela upp dosen exempelvis 100mg på morgonen och sedan 100mg på eftermiddagen osv
Citera
2016-02-01, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchuup
Jag tycker musik låter mycket bättre nu när jag tagit noopept i 1v är det någon som upplever samma sak?
Det stämmer och man blir motiverad på ett helt annat sätt när man använder noopept. För mig tog det 2-3 veckor innan jag kände av noopept därför ska man ha tålamod som vissa i tråden har skrivit.
Citera
2016-02-02, 14:17
Medlem
Vilka Kolin tillskott använder ni som tar noopept?
Citera
2016-02-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haiwaan
Vilka Kolin tillskott använder ni som tar noopept?
Citicoline sodium 200 mg är det jag tagit med noopept.
Citera
2016-02-03, 13:48
Medlem
Halmgriss avatar
Någon mer som märkt av hur dissociativa droger verkar motarbetas av nootropika? Jag är för närvarande enbart 1.5 vecka in i min första bekantskap med noopept, tar 10 mg om morgonen tillsammans med lämpliga kosttillskott i min stack. Men trots denna låga dosen så var det svårare att bryta igenom på allvar, förmågan till det visionära skådandet var tydligt degraderad och hålet kändes grundare, var liksom inte lika uppslukande helt enkelt.

Jag kände hursomhelst av en tydlig degradering i effekterna av ~200 mg ketamin igårkväll, trots att jag väntat 3 veckor sen sist för att hålla toleransen nere. Märkligt nog verkar det motsatta förhållandet vara giltigt för både svamp och meditation, varav de visuella aspekterna varit tydligt potentierade av noopept.

Så att min frågla lyder väl: vet någon hur länge man måste kliva av noopept för att få fullt tillträde till den inre världen med hjälp av dissociativa? Skulle 2 dagars avhållsamhet göra någon skillnad? Uppdaterar själv inom någon vecka när jag har tid att prova vingarna igen såklart, men skulle uppskatta utomståendes erfarenheter av noopept+ketamin.

Kan man ev. spekulera i förhöjd neurotoxicitet till följd av denna kombo? Ruset upplevdes som aningen smutsigare men detta kan ju ha varit till följd av rastlöshet/oro då jag hade lite svårare att slapna av, är alltid jobbigt att orientera sig i den externa verkligheten när man är duktigt svängd. Tankar?
Citera
2016-02-03, 23:33
Medlem
Vilken nootropic är bra att börja med om man aldrig tagit något liknande tidigare? Behöver något som gör mig mer motiverad. Är kanske värt att nämna att jag tar 100mg 5htp...
Citera
2016-02-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skywalkeryoda
Vilken nootropic är bra att börja med om man aldrig tagit något liknande tidigare? Behöver något som gör mig mer motiverad. Är kanske värt att nämna att jag tar 100mg 5htp...
Phenylpiracetam tar jag för tillfället och det har funkat jättebra. Känner mig motiverad och har energi under hela dagen. Märker att även mitt minne blivit bättre och hänger med lättare under lektionerna utan att somnatill. Allting verkar mer intressant när man är på nootropics känns det som.
Citera
2016-02-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninaross
Phenylpiracetam tar jag för tillfället och det har funkat jättebra. Känner mig motiverad och har energi under hela dagen. Märker att även mitt minne blivit bättre och hänger med lättare under lektionerna utan att somnatill. Allting verkar mer intressant när man är på nootropics känns det som.
Låter riktigt intressant, skall testa det, tack! Går det bra att ta detta samtidigt som 5htp eller kan det hämma effekten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in