• 1
  • 2
2013-03-28, 11:13
Medlem
Backafalls avatar
I Dagen GT står om "idrottsprofil" i Göteborg som dömts för förskingring, till villkorlig dom.

http://www.expressen.se/gt/kand-idro...lis-i-fyra-ar/

Citat:
Fallet har varit glödhett att utreda på grund av profilens ställning i Göteborg inom den aktuella sporten.
Tre handläggare hos polisen och två åklagare har hållit på med utredningen under drygt fyra år innan man nu kommit till ett avgörande. De misstänkta brotten är från 2009.

Någon som vet vem och vilken förening?
Citera
2013-03-28, 11:16
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
I Dagen GT står om "idrottsprofil" i Göteborg som dömts för förskingring, till villkorlig dom.

http://www.expressen.se/gt/kand-idro...lis-i-fyra-ar/

Mustafa Muhammed?
Citera
2013-03-28, 11:23
Medlem
Backafalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Mustafa Muhammed?

Har du något stöd för det eller är det bara en gissning?
Citera
2013-03-28, 11:31
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Har du något stöd för det eller är det bara en gissning?
Jag tänker mest på hans "ställning i Göteborg". Plus att han är hal som en ål.
Citera
2013-03-28, 12:17
Bannlyst
vem är Han, några framsteg..?
Citera
2013-03-28, 12:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissieochKenza
vem är Han, några framsteg..?

Mustafa Mohamed

EDIT: Tvivlar dock på att det är han.

Vilken är intresseföreningen..?
Citera
2013-03-28, 13:19
Medlem
Netherworlds avatar
Åklagarkammaren i Borås talas det om i artikeln. Kanske En idrottsförening därifrån?

Borås Idrottshistoriska Sällskap
Borås Basket
Borgstena IF
Bredareds IF
Dalsjöfors IF
Hestra IF

Men jag är lite osäker på vad som menas med just intresseförening. Och den behöver ju heller inte ha med idrott att göra egentligen. Idrottsprofilen kan ju ha starka intressen som ligger utanför idrotten..
Citera
2013-03-28, 13:44
Medlem
Backafalls avatar
Känns som om Mustafa kanske mest var någon som försökte komma på en färgad man då vi ju alla vet att enligt en del "flashbackare" så är hudfärgen avgörande...

Ledtrådarna är ju knappa men vi har följande:

Brotten begicks 2009 men det känns som om personen fortfarande kan vara aktuell.
Det är en han.
Föreningen som lurats benämns som "intresseförening", vilket känns som om det inte är en vanlig idrottsförening.
Citera
2013-03-28, 14:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Känns som om Mustafa kanske mest var någon som försökte komma på en färgad man då vi ju alla vet att enligt en del "flashbackare" så är hudfärgen avgörande...

Ledtrådarna är ju knappa men vi har följande:

Brotten begicks 2009 men det känns som om personen fortfarande kan vara aktuell.
Det är en han.
Föreningen som lurats benämns som "intresseförening", vilket känns som om det inte är en vanlig idrottsförening.

Hade det rört sig om en renodlad förening, så kan man misstänka att aftonbladet skrivit bara idrottsförening, och inte just intresseförening. Vilket gör spaningarna svårare.. Det kryllar av föreningar i Borås med omnejd.

Kända idrottsprofiler från Göteborg:

Patrik Sjöberg
Jonas Jerebko (vars moderklubb tillhör Borås Tingsrätt), har ju anknytningar till USA
Robert Kronberg (ej aktiv längre)
Mikael Ljungberg (ej aktiv längre)
Christian Olsson (ej aktiv längre)
Yannick Tregaro

Jag har sållat bort alla Göteborgsprofiler från lagsporter, för mina erfarenheter av Aftonbladet säger mig att de inte hade använt sig av uttrycket "idrotts..." i så fall, utan istället namngett lagsporten där.
Citera
2013-03-28, 14:55
Medlem
sanctissimuss avatar
här är min gissning

edit!

Citat:

Göteborgs Fotbollsdomarklubb

edit!

källa
Senast redigerad av sanctissimus 2013-03-28 kl. 15:14.
Citera
2013-03-28, 16:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
här är min gissning

edit!

Göteborgs Fotbollsdomarklubb

edit!

källa

Där har vi det! Allt passar ju in utifrån artikeln. Anmälningsavgifter, åklagaren, minibussarna.

Ett stort fint påskägg till dig sanctissimus
Citera
2013-03-28, 17:04
Medlem
Netherworlds avatar
Det verkar ha funnits oegentligheter från RB:s sida redan 2006:

GP den 20 nov 2006

Citat:
Ralf Bertlin var domaransvarig på kansliet och har jobbar i förbundet i tretton år, i somras sade han upp sig, delvis på grund av hög arbetsbelastning men också för att han inte klarade av konflikterna med kanslichefen. I dagsläget pågår en utredning mot honom för oredovisade kursintäkter, han står för att det finns oklarheter i hans redovisning, men känner att han nu blir syndabock för allt som missskötts i förbundet.
- Man tar inte sitt ansvar som arbetsgivare i och med att det är så hög arbetsbelastning. Och när jag bett om hjälp har jag blivit tillsagd att "det får jag sköta själv".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in