2013-03-27, 22:31
Medlem
Behöver köpa 2st bärbara datorer till ett företag.
2st anställda ska ha varsin dator dels på kontoret men även ute hos kund och om de jobbar hemifrån.

Viktigt då förstås att de har tillgång till Word, Excel, Powerpoint och Outlook som vi använder mkt.

Jag har varit inne i flera butiker och tittat på datorer och så men på programvaran så blir jag inte klok.
Någon säger att vi ska köpa en "home-version" av Office och att det fungerar jättebra trots att vi är ett företag.
Denna närmare bestämt:
http://www.microsoftstore.com/store/...ctID.263157500

Någon sa istället att vi behöver en företagsvariant, men eftersom att man kunde installera denna på upp till 5st datorer så gäller den ju gott och väl till båda våra. Det räcker alltså med en licens.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?...3-39D3E33C33C7

En tredje sa att vi skulle köpa företagsvarianten jag länkade ovan men att vi måste köpa 2st paket av denna, en till vardera dator.

Vad gäller egentligen?

Och vad skiljer detta "Office 365" mot tidigare versioner?
Citera
2013-03-27, 23:04
Medlem
Smakarsprits avatar
Eller så tankar ni det bara via piratbukten, eftersom ni ska ha det till så få datorer så spelar det ingen roll.

Edit: visst det spelar roll om man har olagligt eller ej, men det är skillnad på att ha ett företag med 100st olagliga office än bara 2 datorer.
Citera
2013-03-27, 23:20
Medlem
Du måste ha Office "Home and business" eller en dyrare licens.
Den vanliga home edition är ej OK att bruka i företag.
Köp inte Office 365, den är skräp. Du måste vara ansluten till skiten för att använda word, excel osv dvs du har inte dessa program installerade lokalt.
Jag testade det en månad och höll på att bli galen över hur omständigt allt var!

Satsa på home and business professional 2010
Citera
2013-04-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Eller så tankar ni det bara via piratbukten, eftersom ni ska ha det till så få datorer så spelar det ingen roll.

Edit: visst det spelar roll om man har olagligt eller ej, men det är skillnad på att ha ett företag med 100st olagliga office än bara 2 datorer.

Hur enkelt är det egentligen att upptäcka att man använt program från piratbukten.
Omöjligt mer eller mindre?
Citera
2013-04-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarefranz
Köp inte Office 365, den är skräp. Du måste vara ansluten till skiten för att använda word, excel osv dvs du har inte dessa program installerade lokalt.
Jag testade det en månad och höll på att bli galen över hur omständigt allt var!

Andra verkar tycka att office 365 är bra.
Men hur fungerar det egentligen, behöver man på ngt sätt koppla upp sig på internet och logga in för att få åtkomst till programmen?
Sedan så sparas allt i molnet?
Citera
2013-04-02, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarefranz

tack för tipset
men duger inte office 2007?
Citera
2013-04-02, 21:41
Medlem
Har arbetat endel med Google Apps, rekommenderar det starkt, smidigt att dela filer mellan användare, dessutom relativt billigt med 5$ per användare i månaden. Fungerar även i offline läge om man använder Chrome/Chromium/annan distro av webbläsaren. (Finns säkert support för andra webbläsare med, om man kollar runder.)
Auto-sparas även i det populära "molnet", inga fler förlorade filer etc. Dessutom gå tillbaks till äldre versioner av dokumentet.
Tycker att funktionerna som finns i M$ paketet är väldigt likt de i Googles, dvs inga större skillnader som dina användarna kommer märka av.
Du slipper dessutom installera mjukvara på datorerna, räcker med en webbläsare. Vad jag minns så kommer alla operativsystem med det här. Påtal om operativsystem, du är ju inte längre låst till M$s längre. Utan kan fritt byta mellan OS som du/dina användare vill.

http://www.google.com/enterprise/apps/business/
http://www.google.com/enterprise/app...s/pricing.html prissättning.
http://support.google.com/drive/bin/...answer=1628467 om offline läget

Tror det kommer bli billigare än att fixa en Office license. Har inte 100% koll på deras licenser är jag rädd för. Men sist jag kollade så kostade det en hel del.

Rekommenderar inte att använda någon form av piratad mjukvara om ditt företag är seriöst, säkerhetshål och finns även en risk att någon av dina användare golar på dig, då det faktiskt är olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in